Aviseringar
Rensa alla

En hyllning


Ämnesstartare

Jag skriver detta för att hylla en väldigt speciell person för mig. Och jag vill att hennes historia ska visa er att man aldrig ska ge upp.

Den här tjejen har genom gått så mycket i hennes liv. På bara hennes 16 år har hon varit med om mer än vad de flesta människorna får göra under hela deras livstid.

Redan som 5 åring lärde jag känna henne och det förändrade mitt liv totalt. Vi båda var för små för att förstå det som egentligen hände. Hon trodde att hon förtjänade det, att hon hade gjort fel, att hennes pappa var arg. Och det var han, men inte på henne. Hennes egen pappa drack sig full och misshandlade henne, medan hennes skräckslagna mamma låg skadad på marken. Detta pågick i 2 år. Mamman tog ut skilsmässa och pappan fick det straff han förtjänade och förlorade vårdnaden på sin dotter. Mamman hade inget riktigt jobb och kunde inte försörja henne, vilket gjorde att hon också förlorade vårdnaden.

Den här tjejen fick en fosterfamilj som 7åring och de tog hand om henne. Hon bodde med den här familjen som själva inte hade några barn då de var ganska unga.

Den här tjejen var mobbad i skolan och råkade ut för alla sorters mobbning, både fysisk och psykisk. När den här tjejen var 11 år var hon med om ett ganska allvarligt slagsmål så hennes fosterföräldrar ringde till skolan och bad om ett möte med rektor och lärare. Den här tjejen var kvar hemma med grannen som passade henne medan hennes fosterföräldrar då åkte till skolan. Mötet ägde rum 18.00 och ca 18.45 ringde någon hem till henne. Grannen svarade och fick lugnt förklara att hennes två fosterföräldrar har varit med om en bilolycka. När hon väl kom till sjukhuset var dem redan borta. Hon hade förlorat ännu ett par föräldrar. Detta hände för 5 år sen och hon har fortfarande skuldkänslor för det. Hon anser att det är hennes fel då hon säger: Om jag inte var så annorlunda, hade jag aldrig blivit mobbad, då hade de aldrig behövt åka till skolan. Hon fick bo hos sin morbror då hennes mamma fortfarande inte kan ta hand om henne.

När hon var 13.5 år hittade hon en kille som hon trodde var "the one". Men där hade hon fel. Efter ett år med honom märkte hon att han var väldigt våldsam och ofta blev hon lidande över hans våldsamma beteende.

Då hon är ett adoptivbarn har hon redan förlorat sina biologiska föräldrar, hon förlorade sina adoptivföräldrar och hon förlorade sin fosterfamilj. Hon har alltså förlorat 3 familjer. Varav en var en familj som faktiskt brydde sig.

Hon har varit mobbad och utsatt i skolan. Bilvit hotad och varit med om fysiska skador pga hennes "ursprung". Hon är halvt blind på ena ögat pga att det finns rasister och som tyckte att denna tjejen inte va värd att leva så det försökte helt enkelt döda henne. Så många slag mot hennes huvud, som bl.a. träffade ögat orsakade en skada på hennes näthinna och som varar hela livet.

Idag är hon 16 år gammal. Gick ut med högsta betyg trots all mobbning i skolan. Hon bor med sin morbror, hans fru och hennes kusiner. Och har träffat en ny kille som verka älska henne på riktigt. Trots att nästan allt har varit emot henne sen dagen hon föddes så vill hon förändra världen. Trots att världen har varit orättvis mot henne vill hon hjälpa andra. Enligt mig, är hon en av de starkaste människorna. Hon är ingen superhjälte med krafter, hon är inte odödlig. Men hon är en Fighter, en som alltid ställer sig upp.

Jag vill hylla henne och säga med hennes historia att alla är värda nått bara man tror på sig själv och aldrig ge upp. Oavsätt vad som händer, får man inte ge upp.

Autumn Leaves.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

fint av dig att skriva detta om henne! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Solstickepojken:

fint av dig att skriva detta om henne!

Fint av dig att läste det [love]
Hon ligger på sjukhus nu...vet inte hur hon mår...skrev det för att "hylla henne"[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sajja_Jen:

Hon ligger på sjukhus nu...vet inte hur hon mår...skrev det för att "hylla henne"

är hon medveten om din hyllning? hoppas hon mår ok 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Solstickepojken:

är hon medveten om din hyllning? hoppas hon mår ok 🙁

Nej hon vet inte om det, men jag nämnde inte hennes namn, så ingen vet vem hon är. Ska visa henne det när hon kommer hem igen,
Gulligt att du bryr dig[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fint skrivet!


   
SvaraCitera