Aviseringar
Rensa alla

En kärleksförklaring


ClosingTime:

Ja, de har man rätt att tycka om och fortfarande tas seriöst. Inte de nya, men jag älskar dem med [cool]

Dom har ju ett visst värde eftersom det faktist är Star Wars, men George Lucas fick för mycket att säga till om i det fallet.
Den där animerade serien som jag inte minns namnet på är asbra också, iallafall på engelska, gillar ej svenska dubb-gubbar, förutom han som är Anakin för han var Hadji i Jonny Quest också. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Run Riot:

Den där animerade serien

Clone Wars? [smile]


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Clone Wars? [smile]

Jaa! [bigsmile] Men det är störande att dom är så fula där, dom ser ut som Bratz-dockor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Run Riot:

Men det är störande att dom är så fula där, dom ser ut som Bratz-dockor.

Instämmer i att de är fula, men samtidigt lite fräna. Dooku är enormt cool i den.

Jag älskar den svenska dubben i den, just för att många röstskådespelare jag tycker om är med i den. Dick Eriksson främst då, som även voicar Ash i Pokémon. Som Pokémonnörd är dubbningen perfekt, även Mewtwo (Dooku) och Dawn (Adi Gallia) är med.

Rekommenderar filmen.


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Jag älskar den svenska dubben i den, just för att många röstskådespelare jag tycker om är med i den.

Jag gillar när man känner igen röster från nåt annat och så, men det är lite lite känsla i replikerna ibland. Låter naturligare på engelska.

ClosingTime:

Rekommenderar filmen.

Måste ses med andra ord. [wink] Vad hände med Young Jedi Knights, ingen film?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Run Riot:

Vad hände med Young Jedi Knights, ingen film?

Har verkligen ingen aning om jag ska vara ärlig.

Run Riot:

Måste ses med andra ord. [wink]

Helt klart! [smile]

Run Riot:

Låter naturligare på engelska.

Ja, där har jag svårt att säga emot. Men jag gillar många svenska dubbare [cute]


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Har verkligen ingen aning om jag ska vara ärlig.

[bigsmile] Okej. Har bara fått en kort sammanfattning av det, och jag orkar verkligen inte läsa böckerna. Dom har inte samma snygga övergångar som filmerna. [wink]

ClosingTime:

Ja, där har jag svårt att säga emot. Men jag gillar många svenska dubbare [cute]

Tycker att många av dem har så jävla löjliga röster. Den enda jag kan namnet på är Jasmine Heikura, och hon är ett praktexempel.


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Bland "skräp" jag älskar kan nämnas alla Star Wars-filmer (alltså även de "dåliga"),

Originaltrilogin är ju bland de bästa filmerna som gjorts. För att citera James Rolfe "Star Wars är alla bra historier som någonsin berättas i samma trilogi". Dom filmerna är så perfekta filmer kan bli, det finns INGENTING som skulle kunna gjorts bättre. Dom är odödliga och fantastiska!

Men jag antar att du menar de tre nya filmerna, för att säga att IV, V och VI är dåliga är som att spotta allt som är bra i ansiktet och sen mörda det och pissa på graven och gräva upp livet och bajsa det i nyllet osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Originaltrilogin är ju bland de bästa filmerna som gjorts.

McLuver:

Men jag antar att du menar de tre nya filmern

ClosingTime:

Ja, de har man rätt att tycka om och fortfarande tas seriöst. ]Inte de nya


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Men jag gillar många svenska dubbare

RAGE
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

RAGE

Lite tråkigt att påstå att det inte finns bra svenska dubbare, om det är det du menar.


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Lite tråkigt att påstå att det inte finns bra svenska dubbare, om det är det du menar.

Det fanns förr, gillade rösterna i Asterix och Bautastensmällen och i Starzinger serien. På senare tid har jag knappt hört någon som inte låter överdrivet larvig ;<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

På senare tid har jag knappt hört någon som inte låter överdrivet larvig ;<

Gäller ju att inte bara döma efter Disney Channel etc om det är det du menar, i filmvärlden finns fortfarande många väldigt bra. Jan Modin framförallt är en gud inom dubbning.


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Gäller ju att inte bara döma efter Disney Channel etc om det är det du menar

Har inte den kanalen och ser inte på disney (deras kortsnuttar) för att dom är dubbade och tråkiga (och inte endast för att dom är dubbade) [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Har inte den kanalen och ser inte på disney (deras kortsnuttar) för att dom är dubbade och tråkiga (och inte endast för att dom är dubbade) [smile]

Så, var menar du då? Sverige har många bra röstskådespelare, som återfinns i långfilmerna. Jan Modin som tidigare nämnts, men även skådespelare som är kända annars är ju väldigt duktiga, Dan Ekborg som Anden är en grym rollprestation, mycket bättre än Robin Williams original.

Även den tyvärr numer avlidne Peter Rangmar som Timon är också fenomenal.

Sedan att Anders Öjebo är en gud är svårt att komma ifrån.


   
SvaraCitera