Aviseringar
Rensa alla

En kille i klassen


Ämnesstartare

Har gillat en kille ganska länge i min klass och han har gillat mig innan (fått reda på det via kompisar och jag vet att det är sanning). Och nu slutar vi snart nian och vi har kommit mycket närmare varandra den senaste tiden men fortfarande är det helt dött. Vi pratar i skolan och så men vi smsar inte och pratar inte på fb. Och nu är det ca 3 veckor kvar av nian. Sen om 3 månader blir det gymnasiet för både han och mig och jag vill verkligen inte släppa honom.
Han ska plugga en timme bort och jag också, men i två helt olika städer. Och nu undrar jag hur jag ska göra för att fortsätta hålla kontakten med honom? Jag kan inte bara prata med honom över fb, vet inte varför men är bara blyg men vill verkligen inte förlora denna killen heller!

Så vad ska jag göra?!?!


   
Citera

börja prata med honom på fb.. du har mer att förlora på att inte göra det.


   
SvaraCitera

emma_96:

Så vad ska jag göra?!?!

Skaffa hans nr, men om han verkligen gillar dig med så har han väl mod till att fråga ditt innan dessa två veckor är slut


   
SvaraCitera

Skicka ett SMS, säg: "hej, vore kul om vi höll kontakten efter skolan är slut". Han blir glad, du blir glad, ni förenas.


   
SvaraCitera

Ring, ring bara du slog en signal!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

börja prata med honom på fb.. du har mer att förlora på att inte göra det.

Jo jag vet att jag har mer att förlora om jag inte gör det och jag kommer ångra mig om jag inte börja snacka med honom. Men jag vet inte vad jag ska prata om även om vi har gått i samma klass i 10 år, alltså sen lekis. Och jag suger verkligen på att prata överhuvudtaget och speciellt med killar. Om det så är irl eller på nätet.

ToxicWithaHintOfSteam:

Skaffa hans nr, men om han verkligen gillar dig med så har han väl mod till att fråga ditt innan dessa två veckor är slut

Och hur ska jag skaffa det? Visst, han smsade mig en gång och jag fick hans nummer men sen försvann det [sad].
Och han är ingen kille som frågar precis och det gör det ännu svårare...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utspädaren:

Skicka ett SMS, säg: "hej, vore kul om vi höll kontakten efter skolan är slut". Han blir glad, du blir glad, ni förenas.

Men jag har ju inte hans nr? [crazy].

RakatKadaver:

Ring, ring bara du slog en signal!

Haha, har inte hans nr? [crazy].


   
SvaraCitera

emma_96:

vet inte vad jag ska prata om även om vi har gått i samma klass i 10 år, alltså sen lekis. Och jag suger verkligen på att prata överhuvudtaget och speciellt med killar. Om

Det är bara att försöka. Om du vill någonting då är det upp till dig att gör allt för att det ska hända. Om det betyder att du måste utmana dig själv gör det.

Om han inte är en sån som frågar utan själv är blyg, ja då får du ta mod till dig. seså fråga honom efter hans nummer och börja skriv med honom. Alla försök är bra.

Annars kan du förtränga honom med en gång, och det tror jag inte att du faktiskt vill.


   
SvaraCitera

emma_96:

Men jag har ju inte hans nr? [crazy].

Fråga någon om hans nummer, du behöver inte nödvändigtvis fråga honom. Fråga en av hans kompisar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Om det betyder att du måste utmana dig själv gör det.

Men hur ska man säga...Han umgås inte med såna som mig. Han tillhör mer...den ''coola'' kretsen. Och det får mig att tveka. Liksom jag är rädd för att säga något fel eller något som han kommer berätta vidare.

OF 5:

Alla försök är bra.

Jag vet att man måste försöka för att komma någon vart men jag är inte den som försöker på det sättet. Jag går inte utanför det jag är van vid och jag vet inte hur jag ska börja snacka med honom eller om vad. Kommer bli helt stelt [sad].

OF 5:

det tror jag inte att du faktiskt vill.

Nä det vill jag verkligen inte!

Utspädaren:

Fråga en av hans kompisar.

Känner inte hans kompisar heller, det som är problemet...


   
SvaraCitera

emma_96:

ka. Liksom jag är rädd för att säga något fel eller något som han kommer berätta vidare.

Var dig själv. Uppskattar han inte det, vad har du då att hämta egentligen. Om han har tyckt att du är reko men inte tagit tag i saken själv så tror jag inte att han kommer tycka illa om att du försöker.

Om han inte skulle uppskatta att du försöker få kontakt med honom så har du i alla fall försökt och det är de viktiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Om han inte skulle uppskatta att du försöker få kontakt med honom så har du i alla fall försökt och det är de viktiga.

Ska verkligen försöka! Men vet inte när, men tack för hjälpen iallafall! [smile].


   
SvaraCitera

emma_96:

Haha, har inte hans nr? .

Det kan omöjligt vara ett problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RakatKadaver:

Det kan omöjligt vara ett problem.

Öhm jo, det är ett väldigt stort problem! [surprised].


   
SvaraCitera

emma_96:

Känner inte hans kompisar heller, det som är problemet...

Du behöver inte känna dem. Lycka till!


   
SvaraCitera