Aviseringar
Rensa alla

En kille i min klass...


Ämnesstartare

Hej!
Det går en kille i min klass som är ganska irriterande (vi kan kalla honom Jonas för det heter han inte), förut har jag känt att någon stirrar på mig under lektionen så jag vänder mig om för att se vem det är och då sitter Jonas och stirrar på mig och han slutar inte när jag tittar frågande på honom. Men nu så har min lärare valt att placera honom brevid mig på ALLA våra lektioner, han pratar med mig hela tiden om vad han gjorde med sina kompisar på ps4 eller om att han ska klippa sig imorgon etc..  och visst jag spelar också vissa spel på ps4 men jag är inte intresserad av att lyssna på vad han säger MITT UNDER ETT PROV eller en genomgång, jag menar det blir ju svårare för mig att lära mig om han stör hela tiden.

Förra veckan på matten skulle vi göra en undersökning i klassen, skriva upp svaren i en tabell och sedan göra ett diagram. Jag hade dagen innan bestämt mig för att fråga om folks favoritårstider och började jobba på min tabell medans Jonas satt i typ 20min och frågade: Vad ska jag skriva om? Har du någon idé? Maria (lärare) kan du hjälpa mig?
När jag sedan började gå runt och fråga personer i min klass så kom han fram till mig 1 min senare och sa: Vilken är din favoritårstid? Okej, så du hade liksom ingen annan idé än min? Men jag svarade att det är höst.
När jag sedan satte mig på min plats blev jag överöst med kommentarer: Det var bara 2 personer som valde höst, DU OCH JAG! Vet du det var bara vi som valde höst! och så berättar han det för halva klassen och till och med läraren.
Nästa dag skulle vi göra diagrammet och jag började på en gång att göra ett cirkeldiagram medans Jonas satt i ca 15 min och ritade något i sin bok. Sedan så ser jag hur han tar fram papper och penna och tittar på hur jag har delat upp det. Han ritar av EXAKT likadant som mig och sätter till och med årstiderna på samma ställen. 

Eftersom vi gjorde så lika så bad vår lärare oss att förklara hur vi räknade ut hur stora delarna skulle vara och jag gjorde genast ett fullt papper med en förklaring medans Jonas sa: Jag gissade bara.
Ah men jaha?

När vi skulle välja platser på SO lektionen idag så var min bästa kompis på väg att sätta sig brevid mig när Jonas KASTAR sin mapp från andra sidan klassrummet mot bänken brevid mig och han springer och sätter sig, jag som skulle sätta mig brevid min bästa kompis reser mig och sätter mig brevid henne i andra änden av klassrummet och när jag sätter mig tittar han besviket mot mig

Han stirrar fortfarande på mig vart jag än går och han kommer fram till mig på typ alla raster och pratar med mig som om vi är bästa kompisar och han kommenterar och gillar ALLA mina bilder på insta samt spammar mig på snapchat, vi känner knappt varandr!

Vad ska jag göra för att han ska sluta följa efter mig vart jag än går?
Jag vet att det är mycket text men jag skulle bli väldigt glad om jag fick svar.


   
Citera

Han är jättekär ju. Du kan alltid testa med å krossa hans hjärta.


   
SvaraCitera
Berit

Punda:
Han är jättekär ju. Du kan alltid testa med å krossa hans hjärta.

100%works


   
SvaraCitera

Säg åt han att dra åt helvete. Han har ingen rätt att störa dig i dina studier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda:
Han är jättekär ju. Du kan alltid testa med å krossa hans hjärta.

Och hur skulle det gå till? .__.


   
SvaraCitera

xXHallonXx:

Och hur skulle det gå till? .__.

Berätta precis vad du tycker om honom och om hur han beter sig.


   
SvaraCitera

😀 lite fin historia. han gillar väl dig, men be honom sluta. 


   
SvaraCitera

Va ärlig, säg att du inte gillar honom....


   
SvaraCitera
duden

Säg som det är och försök att inte såra honom för mycket


   
SvaraCitera

Webbitch:
Säg åt han att dra åt helvete.        

tänk om han blir våldsam då 🙁 


   
SvaraCitera
sies
 sies

Du bör ta upp det med din lärare, rektor eller annan ansvarig att du blivit placerad bredvid honom på dina lektioner då du helst inte vill för det påverkar dina studier. 

Har du försökt prata med honom, alltså säga ifrån. Stirrandet kan du inte riktigt göra nånting åt men iallafall så du slipper bli irriterad på honom. Och ifall det är riktigt dåligt kan du till och med ta upp det med en lärare, rektor eller annan ansvarig så de får prata med honom istället. 


   
SvaraCitera

han e nog kär i dej o kommer fråga chans snart. gulligt eller hur?


   
SvaraCitera

S3ON:

tänk om han blir våldsam då 🙁 

en får se till att läraren är närvarande så att en har hens aktoritet som skydd ifall han skulle försöka något. 


   
SvaraCitera

Säg till honom att du tycker att han är irriterande och sjukt störnade, både i ditt arbete och på din fritid eller så ignorerar du honom tills han slutar eller bättre än att bara ignorera honom så underviker du honom på köpet.
Det beror på hur diu vill göra, förr eller senare lär han tröttna eller att du får honom att sluta.


   
SvaraCitera