Aviseringar
Rensa alla

En låt av betydelse.


Det behöver ju inte vara någon låt som egentligen har så mycket med ditt liv eller din situation att göra ordagrannt mer än den allmänna känslan som man förknippar låten med, det är snarare du själv som "skapar" sådana låtar av vanliga låtar.  Men visst har jag några sådana låtar, Sloe Gin med Bonamassa i Live from nowhere in particularskivan tex.


   
SvaraCitera
Yaren

dazed:
Det behöver ju inte vara någon låt som egentligen har så mycket med ditt liv eller din situation att göra ordagrannt mer än den allmänna känslan som man förknippar låten med, det är snarare du själv som "skapar" sådana låtar av vanliga låtar.  Men visst har jag några sådana låtar, Sloe Gin med Bonamassa i Live from nowhere in particularskivan tex.

Klokt sagt.  Typ jag med. 
Lyssnade en gång på en låt av Thin Lizzy som heter Dublin. Nej jag har aldrig varit i Dublin och förlorat min käresta eller vad den handlar om, men jag lyssnade på den när jag var nedtyngd av skuld efter att ha sårat en vän. Det var ingen bra idé. 


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

In Solitude - Demons,  Depeche Mode - Stripped, Kent - Himmelsk Drog, Pink Floyd - Welcome To The Machine, Dissection - Night's Blood osv

 


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Yaren:

Klokt sagt.  Typ jag med. 
Lyssnade en gång på en låt av Thin Lizzy som heter Dublin. Nej jag har aldrig varit i Dublin och förlorat min käresta eller vad den handlar om, men jag lyssnade på den när jag var nedtyngd av skuld efter att ha sårat en vän. Det var ingen bra idé. 

Aj då , det var en bra jävel till låt iaf, väldit speciell.


   
SvaraCitera
Yaren

dazed:

Aj då , det var en bra jävel till låt iaf, väldit speciell.

Åh såklart du hört den 😉 Ja, den är fantastisk. Vilket sound. Vilken text, vilken melankoli. En av mina Lizzy-favoriter helt klart. 


   
SvaraCitera

Yaren:

Åh såklart du hört den 😉 Ja, den är fantastisk. Vilket sound. Vilken text, vilken melankoli. En av mina Lizzy-favoriter helt klart. 

Vart tvungen att höra vad det var när du skrev det, ingen titel jag kände igen direkt. Väldigt annorlunda för att vara en Lizzylåt men väldigt bra också.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI


   
SvaraCitera

Spenderade ett bra stort antal nätter med denna låt i "rehab"-syfte, eller hur jag ska säga. 
Hade lyrics på ett separat papper, men har nog förlagt det.
Var ett tag sedan. 


   
SvaraCitera
GraGo

Time - Pink floyd

Hey you - Pink floyd


   
SvaraCitera

GraGo:
Time - Pink floyd

Hey you - Pink floyd

Åh Hjärta


   
SvaraCitera
Yaren

dazed:

Vart tvungen att höra vad det var när du skrev det, ingen titel jag kände igen direkt. Väldigt annorlunda för att vara en Lizzylåt men väldigt bra också.

Jaha du hade inte hört den innan? Vad trevligt att du lyssnade då! Ja, den är ju från deras första album, den minst kända eran.  (även om vagabonds of the western world bjöd på Whiskey in the jar) Älskar Eric bells solon, han är sannerligen en fantastisk gitarrist


   
SvaraCitera