Aviseringar
Rensa alla

En liten hård knöl vid min näspiercing...vad är det för nåt?


Ämnesstartare

För några månader sedan tog jag hål i näsan hos en piercare...men några veckor efter så har det blivit en liten knöl vid hålet och jag har fortfarande kvar den. Det är lite rött och det gör ont när man rör lite vid smycket. I början så varade det sig lite men nu gör det inte de. Hur kan man göra för att få bort den här lilla knölen? Skulle bli väldigt tacksam för svar [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Det heter någonting, minns ej vad nu dock. Men man kan få det vid öronhål också. Tvätta med sprit el dyl.


   
SvaraCitera

Åååh. Vi har samma namn och jag hade samma problem!
Jag gjorde hål i den, så att blodet rann ut. Jag minns inte om den växte ut igen så jag fick spricka den igen, men den gick iaf bort efter ett tag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pallo217:

Aids

pallo217:

Aid

You need aid?


   
SvaraCitera

tror de heter typ fistula som e rätt vanligt och ofarligt bara du håller rent


   
SvaraCitera

Fick också så både vid min ögonbrynspiercing och näsan, var helt hopplöst, vägrade försvinna trots år att försöka få det att gå bort. Fick ta ut båda två tillslut.


   
SvaraCitera
salko

hade någonting liknande vid min närpiercing. den kom efter någon vecka. Det kan vara nickelallergi, jag hade det. Tvättade med sprit, men ingenting hände. ifall det är det du har rekomenderar jag att du tar ut den direkt, annars kan din allergi utvecklas så du blir väldigt allergisk och kan inte andvända örhängen o.s.v. kan tillochmed gå så långt att man inte kan hålla i mynt och liknande. men ta ut den och vänta någon månad och ta sedan igen om du vill ha, men använd t.ex guld/silversmycken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är den där knölen ni snackar om inuti eller utanpå huden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har läst runt lite på internet och insett att jag har fått något som kallas för keloid och det är helt ofarligt. det som gjort att knölen typ är lite hård är att det har bildats en massa ärrvävnad och för att man ska kunna få bort det ska man använda hydrokortisonsalva. Jag började använda det för några dagar sedan och det börjar redan hjälpa 😀 vilket jag är väldigt glad över. Jag använder silver för att jag har någon liten sorts nickelallergi men inte så allvarlig. =) Tack för svar allihopa iallafall! 😀


   
SvaraCitera

ta kortisonsalva.


   
SvaraCitera