Aviseringar
Rensa alla

En man som heter Ove


Bell
 Bell
Ämnesstartare

Läste precis ut boken och känner mig helt tom och samtidigt överlycklig. Den är (och jag vet att den kommer förbli, trots min ringa ålder) den bästa bok jag läst. Har gråtit till varannan mening och skrattat åt varannan. Någon annan som läst som bara kan dela min känsla? Känner mig överkörd av en känslomässig ångvält HjärtaGråterParty


   
Citera

Läser inte böcker, men vet att morsan köpte den igår.. Cool


   
SvaraCitera

åh jag älskar den!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<<3


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

S3ON: Läser inte böcker, men vet att morsan köpte den igår..

Studera henne när hon läser den vettja! OCH LÄS DEN SEDAN. Ska du läsa en enda bok i livet så ska du läsa denna.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

Blivande_japan: åh jag älskar den!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<<3

TACK JAPANIS!!!!


   
SvaraCitera

Bell: OCH LÄS DEN SEDAN. Ska du läsa en enda bok i livet så ska du läsa denna.

Okejdååå, ska läsa den! Rodnar 


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

Blivande_japan: åh jag älskar den!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<<3

Vill bara skratta och gråta och hitta meningen med livet!!! känner mig så upprymd, hahaha


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

S3ON: Okejdååå, ska läsa den!

BRA! 


   
SvaraCitera
time
 time

Ääääälskar den. Har mailat från och till med herr Backman nu i dagarna men inte vågat prata något om Ove just för att han fått så många intervjufrågor om honom redan. Läste också nyss ut Min mormor hälsar och säger förlåt, om du gillar hans stil kommer du älska den. Den berörde mig minst lika mycket.


   
SvaraCitera

läste första sidan, helt uppenbart kass bok

vem som helst kan åstadkomma motsvarande genom att stänga av sin inre kritiker


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

time: Läste också nyss ut Min mormor hälsar och säger förlåt, om du gillar hans stil kommer du älska den. Den berörde mig minst lika mycket.

Vad härligt Time! Glad Ja, ska absolut läsa den! Eller hur, man vill bara söka upp herr Backman och hulka!


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

df rqp: vem som helst kan åstadkomma motsvarande genom att stänga av sin inre kritiker

Hur menar du? Ledsen


   
SvaraCitera

Bell:

Hur menar du? Ledsen

fick bara den känslan, att boken dignar av flumm i klass med sömnig internhumor klockan tre på natten hemma hos precis vem som helst.

en finesslös kavalkad av "det första man kommer att tänka på". dess framgångar beror enbart på nyhetens behag; folk är ovana att se sådant i en bok men fattar inte att de har det inom sig själva hela tiden.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

df rqp: fick bara den känslan, att boken dignar av flumm i klass med sömnig internhumor klockan tre på natten hemma hos precis vem som helst.

Så har jag verkligen inte uppfattat den! Tycker att hela historien är genialisk balansgång mellan humor och sorg. De fantastiska metaforerna, boken igenom, får en att småle till att skratta som man aldrig gör i ensamhet annars. Och sorgen beskrivs på ett sätt som gör fysiskt ont och fick mig att gråta på ett okontrollerat sätt, men ändå tvingade mig att läsa om raderna för att det var det finaste jag läst. Ledsen


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

df rqp: en finesslös kavalkad av "det första man kommer att tänka på". dess framgångar beror enbart på nyhetens behag; folk är ovana att se sådant i en bok men fattar inte att de har det inom sig själva hela tiden.

Intressant tanke.. men önskar verkligen att du läste hela boken!


   
SvaraCitera