Aviseringar
Rensa alla

En mycket obehaglig skogspromenad


Ämnesstartare

God eftermiddag, vänner!

Jag var ute på en promenad i ett skogsområde här under förmiddagen..

Till min förvåning märker jag att alla fåglar som flög och fnittrade plötsligt sätter sig på närmaste trädkvist när jag går förbi.
Solen skiner, himmelen är blå.. Men det blir ovanligt tyst.. Det enda jag kan höra är vinden som drar med sig höstlöv till marken. Alla fåglar sitter tyst och stirrar på mig.
De följer mig med blicken genom hela området.. Jag tycker detta var kusligt, som en scen hämtad ur en skräckrulle.

Det finns ingen här som möjligtvis har upplevt något liknande? 

Tack i förhand!
Hälsningar, Torbjörn


   
Citera
Ämnesstartare

Torbjörn: Det finns ingen här som möjligtvis har upplevt något liknande?

Något liknande? Ja. Jag har varit med flertalet gånger om att allt fågelkvittar bara plötsligt tystnar en kort stund, innan det försiktigt går igång igen. Var fåglarna tar vägen vet jag inte, men jag brukar koppla det till lövprassel, eller vind i träden, för när något av detta är närvarande tystnar det plötsligt, sen kommer det som sagt försiktigt igång igen, men jag vet inte om fåglarna faktiskt tystnar - eller om det bara är så att fåglarnas kvitter dränks av ljudet av vinden i träden/lövprasslet.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De kanske ville säga dig nåt. Lyssnade du inte efter deras röster?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: men jag vet inte om fåglarna faktiskt tystnar - eller om det bara är så att fåglarnas kvitter dränks av ljudet av vinden i träden/lövprasslet.

Du har inte upplevt att de stirrar på dig i detta ögonblicket?

Knegaren: De kanske ville säga dig nåt. Lyssnade du inte efter deras röster?

Som jag sade, eller förlåt, skrev.. Så vart det helt tyst, det enda jag kunde höra var vinden.. Det kusliga är att jag kunde se och höra dem kvittra på avstånd innan jag gick förbi dem..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lugnet före stormen! Var glad att du är hemma nu!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Torbjörn: Det kusliga är att jag kunde se och höra dem kvittra på avstånd innan jag gick förbi dem..

vad var det för kusligt med det? det är väl inte sällan man hör saker innan de är inom synhåll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Små fåglar brukar bli tysta om de ser ngt stort och främmande , de tittade väl in läget liksom 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Torbjörn: Du har inte upplevt att de stirrar på dig i detta ögonblicket?

Nä, har inte ens märkt av om dom slutar upp att flyga eller om dom bara flyger omkring i tysthet.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: vad var det för kusligt med det? det är väl inte sällan man hör saker innan de är inom synhåll

Det kusliga var att de blev tysta precis när jag kom, och att de dessutom stirrade på mig, allihop..

Aaron: Små fåglar brukar bli tysta om de ser ngt stort och främmande , de tittade väl in läget liksom 🙂

Tycker ej fåglar har brytt sig om mig förut..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Birds


   
SvaraCitera

Hade en fågel (en duva) i våras som alltid satt ute på min tvättstugas tak, jag var inte så van vid att bo ensam då & duvan som föresten var skitfet satt alltid ute på taket och tittade in genom mitt fönster. Jag började bli rädd eftersom att den aldrig verkade lämna platsen, ett tag senare försvan duvan & jag har börjat sakna den nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iatebaronxoxo: . Jag började bli rädd eftersom att den aldrig verkade lämna platsen,

Jädrar vad rädd jag hade varit för den, hade den en sådan där otäck blick man bara vill blunda för också? Shit.. 🙁


   
SvaraCitera

haha jo, men tror den inte lämnade för att den var fet - lat, det gjorde saken lite mindre läskigt & mer roligt xD


   
SvaraCitera