Aviseringar
Rensa alla

En mycket olydig hund!


Ämnesstartare

min hund upptäckte igår att han kan skita i att komma när jag ropar och istället springa åt motsatt håll i syfte att jag ska jaga honom. Dum som jag var så försökte jag få tag på honom någon gång igår första gången han gjorde det, så han upptäckte hur fysiskt underlägsen jag är jämfört med honom och att han faktiskt kan.
Detta är helt nytt, han har aldrig visat sådant trots. Han bara FUCK YOU och sprang iväg som en liten trotsig skitunge. Det värsta var att han verkligen retade mig och hade jättekul, bockade i lekposition och sa HAHA DU KAN INTE TA MIG
Han gjorde samma sak imorse, då gick jag in och lämnade honom direkt. Tyvärr fick han ingen ångest när han upptäckte att han var ensam, utan fortsatte nöjt springa omkring och leta kattbajs. Min tanke var att han till slut skulle få känna sig övergiven, men det gjorde han icke. Till slut hade han sprungit runt så länge att han ändå hade glömt att han just struntat i mig och det hela skulle nog då inte gett någon effekt, så då ropade jag in honom och han kom.
Vad ska jag göra nästa gång? 🙁 Helst vill jag få tag på honom så jag kan brotta ner honom och visa att det inte är någon lek det rör sig om, men han är för snabb så om jag försöker visar jag bara tydligare hur fysiskt underlägsen jag ändå är när han börjar galoppera omkring.


   
Citera
Ämnesstartare

[sad] tror inte um är rätta stället för detta.
tycker jag iaf borde kunna få en kram 🙁


   
SvaraCitera

läskigt att brotta ner hunden, akta så den inte biter av dig huvet!!!111

posta på flashback (lol) eller husdjursforum!

*kjamiz*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Min tanke var att han till slut skulle få känna sig övergiven,

Det var nog hans tanke om dig också

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=300611&page=1#11182182 [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

läskigt att brotta ner hunden, akta så den inte biter av dig huvet!!!111

nejdå, så gör dom inte! om det inte är fel på hunden. han är vanligtvis mycket bra hund. såna biter inte huvudet av folk.

honolulu:

posta på flashback (lol) eller husdjursforum!

haha, flashback.. säger de inte bara åt en att skjuta den då?

enni:

Det var nog hans tanke om dig också

sluta va en tönt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta va en tönt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

bockade i lekposition och sa HAHA DU KAN INTE TA MIG

haha awww, ser bilden framför mig, älskar när de gör den positionen och typ stampar med tassarna.

Men du kan väl locka med godis??

typ
hunden springer iväg

*ropar namnet på hunden* vill du ha GOOOOOOOOOOOODIIIIIIIIIIIS *prasslar med påsen*

då kommer de ju alltid...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"vadå?! hundar lever ju inte???? han ser inte vad jag gör??"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh jag har sett detta problem på ett hundprogram, är nu expert!
Du ska skaffa en hundvissla, det är vad du ska göra. Så visslar du när han är kopplad några ggr, och varenda gång du visslat så ska han få en godisbit/korvbit/annat som han gillar. Sen släpper du honom lös och visslar igen, så ger du honom en massa beröm och en godis när han kommer. Till slut så behövs inte godiset.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

nejdå, så gör dom inte! om det inte är fel på hunden. han är vanligtvis mycket bra hund. såna biter inte huvudet av folk.

haha nä ja vet, men har såna tvångstankar som gör mig ännu mer rädd för hundar, man vet lixom inte när de får ryck [sad]

framtidstron är död:

haha, flashback.. säger de inte bara åt en att skjuta den då?

haha familjeliv då.....
nä men, man får väl ta att lite tards kommer svara på flashback, men man får nog ändå svar man har nytta av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Åh jag har sett detta problem på ett hundprogram, är nu expert!
Du ska skaffa en hundvissla, det är vad du ska göra. Så visslar du när han är kopplad några ggr, och varenda gång du visslat så ska han få en godisbit/korvbit/annat som han gillar. Sen släpper du honom lös och visslar igen, så ger du honom en massa beröm och en godis när han kommer. Till slut så behövs inte godiset.

*spysmiley*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angeleyes:

Men du kan väl locka med godis??

han får nästan alltid godis när han kommer. nu tycker han kattbajs är roligare än hundgodis.

Angeleyes:

haha awww, ser bilden framför mig, älskar när de gör den positionen och typ stampar med tassarna.

i det här sammanhanget var det mycketmycket frustrerande [sad]

enni:

"vadå?! hundar lever ju inte???? han ser inte vad jag gör??"

... va?

isola:

Du ska skaffa en hundvissla, det är vad du ska göra.

jaa, det kanske funkar bättre än att ropa! ska testa nästa gång jag är här ute på landet. så länge tror jag att jag håller honom kopplad så han inte gör det hela till en större vana.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enni:

*spysmiley*

Image


   
SvaraCitera

isola:

Till slut så behövs inte godiset.

operant betingning!!! [cool][cool][cool] (skoja, men nån typ av betingning är det iaf) godiset behövs inte men han kommer springa emot henne dreglandes [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enni:

*spysmiley*

men har du pms idag gumman


   
SvaraCitera