Aviseringar
Rensa alla

En mycket olydig hund!


Ämnesstartare

framtidstron är död:

... va?

vad tänker du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

men har såna tvångstankar som gör mig ännu mer rädd för hundar, man vet lixom inte när de får ryck

🙁 jobbigt att vara hundrädd.

honolulu:

nä men, man får väl ta att lite tards kommer svara på flashback, men man får nog ändå svar man har nytta av.

kanske ska testa där sen då! får kolla hur deras djurforum ser ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

operant betingning!!! [cool][cool][cool] (skoja, men nån typ av betingning är det iaf) godiset behövs inte men han kommer springa emot henne dreglandes [party]

Precis! Det behövs bara i början.

framtidstron är död:

jaa, det kanske funkar bättre än att ropa! ska testa nästa gång jag är här ute på landet. så länge tror jag att jag håller honom kopplad så han inte gör det hela till en större vana.

Det funkar, de förknippar visslan med någonting bra och kommer. Sen fattar de att de får mer frihet om de lär sig att lyssna på visslan osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enni:

vad tänker du?

jag förstår inte alls vad du säger eller syftar på. Fattar ej heller varför spysmiley var relevant för isolas inlägg. Du verkar vara på dåligt humör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det funkar, de förknippar visslan med någonting bra och kommer. Sen fattar de att de får mer frihet om de lär sig att lyssna på visslan osv.

jaa, det blir nog en starkare betingning också till ett särskilt ljud än till ett "kom hit".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

jag förstår inte alls vad du säger eller syftar på. Fattar ej heller varför spysmiley var relevant för isolas inlägg. Du verkar vara på dåligt humör.

mitt humör är det inget fel på idag... 🙂 [smile] [crazy] [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enni:

mitt humör är det inget fel på idag... 🙂

jodå. du pratar massa strunt.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

🙁 jobbigt att vara hundrädd.

lite :< blev jagad av två hundar när jag var liten hahah, så har väl blivit psykad eller fobisk eller nåt..

framtidstron är död:

kanske ska testa där sen då! får kolla hur deras djurforum ser ut.

haha det är bara att posta vafan, får man svar så får man annars äre kthxbye


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

lite :< blev jagad av två hundar när jag var liten hahah, så har väl blivit psykad eller fobisk eller nåt..

🙁

honolulu:

haha det är bara att posta vafan, får man svar så får man annars äre kthxbye

måste regga mig och grejer, jobbigt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

jaa, det blir nog en starkare betingning också till ett särskilt ljud än till ett "kom hit".

Ja. Ropandet blir inte så positivt efter ett tag. På hundprogrammet så var det en helhysterisk tant som skrek med sin nasala röst på hundstackaren, samtidigt som hon viftade med händerna. Hundinstruktören ba men jag förstår att din hund inte vill komma till dig.. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte ifall någon sagt detta, men spring bort ifrån honom och huka dig med ryggen mot honom.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

måste regga mig och grejer, jobbigt!

regga idag, posta imorn, det är ändå ett långvarigt problem [party] om inte du tycker att du fått hjälp här?? *slutar tjata*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

jodå. du pratar massa strunt.

aha jag trodde att tjejer gillar struntprat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Vet inte ifall någon sagt detta, men spring bort ifrån honom och huka dig med ryggen mot honom.

då ser han det ju som en lek, och det är ej bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

då ser han det ju som en lek, och det är ej bra

Om du ger hunden beröm när den kommer kommer den ju lyssna med, om man börjar med att göra så och get hunden någon form av belöning kommer den tillslut komma när man ropar.


   
SvaraCitera