Aviseringar
Rensa alla

En ny stormaktstid på väg? Sverige ockuperar Lettland!


Ämnesstartare

Under den svenska stormaktstiden så ockuperade Sverige bland annat Lettland och styrde över detta land i nästan 90 år. Under en tid av den svenska historian så var faktiskt Riga Sveriges största stad.

Under svenskt styre fick landet bland annat ett universitet och flera skolor. Handeln och jordbruket reformerades. Svensk lag infördes och tortyr avskaffades.

I dag drömmer sig tydligen en hel del Letter tillbaka till tiden under svenskt styre och nyligen startade ett upprop i landet som vill att Sverige åter ska ockupera Lettland.

Några tusen lettländare har redan skrivit på och antalet stiger hela tiden.

"Vi anser att staten Lettland inte har något skäl att existera, skriver de och lovar att bli laglydiga svenska medborgare om de får samma rättigheter som svenskarna" enligt initiativtagaren Roberts Safonovs.

Snälla Sverige, ockupera oss!


   
Citera

Jakob_E:

.

Större=Bättre[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åland,Norge,Danmark,island,Grönland,Finland,Sverige borde enas och gå under namet "scandinavia " skulle vara najs.[smile]

Lettland och såna "ryska " länder kan dra åt helvete,dom är inte "germaner" .Svenskar,danskar,finnar,norrmän,tyskar är samma sak.Lettländare är fan ryssar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Divinator:

Större=Bättre[love]

Jag föredrar decentralisering av makt, alltså minde = bättre och vill därför inte se lettland under samma styre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, skumt. 8)


   
SvaraCitera

den_fete:

Lettland och såna "ryska " länder kan dra åt helvete,dom är inte "germaner" .Svenskar,danskar,finnar,norrmän,tyskar är samma sak.Lettländare är fan ryssar.

Finnar har mer gemensamt med lettländare än med svenskar [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XTYLE:

Finnar har mer gemensamt med lettländare än med svenskar

som vadå, spanjorer :S::S:S:S:S:S::S:


   
SvaraCitera

Nej tack, Lettland kommer att dra ner oss i skiten.


   
SvaraCitera

wakajwaka:

Jag föredrar decentralisering av makt, alltså minde = bättre och vill därför inte se lettland under samma styre.

Vi måste ta över fler länder och introducera dem till den rikedom som Sverige har, Social Demokrati![love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den_fete:

Lettland och såna "ryska " länder kan dra åt helvete,dom är inte "germaner"

Det har väl ingen påstått heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera

Nice. Kan väl få Norge att vilja bli okuperat igen.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den_fete:

Åland,Norge,Danmark,island,Grönland,Finland,Sverige borde enas och gå under namet "scandinavia " skulle vara najs.

Idiot. Aldrig att jag skulle gå med på att vara med norskar eller danskar. Du kan få runka till kalmarunionen om du vill, själv finner jag den avskyvärd.

Finnar är fö inte heller germaner din efterblivna tattare.


   
SvaraCitera

grodanboll_:

som vadå, spanjorer :S::S:S:S:S:S::S:

va?


   
SvaraCitera