Aviseringar
Rensa alla

En ovanlig världsbild


Ämnesstartare

Jag har mått dåligt i ganska många år och de har diskuterat fram och tillbaka om olika diagnos och jag har även vart på behandlingshem ett tag. Men började att må bättre ett tag men nu så har det börjat bli sämre igen. Jag har en läkare som inte lyssnar på vad jag har att säga och jag känner att det börjar bli akut med hjälp snart för min världsbild blir bara mer och mer snedvriden. Någon som har några bra tips på hur man kan få en annan människa att lyssna på ens problem eller kanske bara ett tips på hur man ska stå ut i vardagen?


   
Citera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Kroppen och Sjukdomar


   
SvaraCitera

svartvit:

stå ut i vardagen?

Prova Kundalini yoga. [y]


   
SvaraCitera

börja med att försöka prata med en läkare som inte är dum i huvudet


   
SvaraCitera

bli ej beroende av um


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Prova Kundalini yoga.

Vad är de för något ? =P

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

OF 5:

läkare som inte är dum i huvudet

Jag har verkligen försökt att prata med min läkare, men hon lyssnar inte på vad jag har att säga.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

m3lis:

bli ej beroende av um

Varför ska man inte bli det ? Jag har vart medlem här länge men under ett annat namn.


   
SvaraCitera

svartvit:

Varför ska man inte bli det ? Jag har vart medlem här länge men under ett annat namn.

aha, vet inte, mår dålit av att av här typ 😛


   
SvaraCitera

svartvit:

har verkligen försökt att prata med min läkare, men hon lyssnar inte på vad jag har att säga.

försök hitta någon som lyssnar annars kommer nog inget bli bättre särskilt inte på längre sikt


   
SvaraCitera

Byt läkare!


   
SvaraCitera

svartvit:

Vad är de för något ? =P

Vet du vad yoga är?


   
SvaraCitera

Vad är det för världsbild du har?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Vet du vad yoga är?

Ja det vet jag men har aldrig hört talas om den sorten av yoga.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Angelize:

Byt läkare

Jag håller på att byta läkare, men jag kommer inte att få en ny förens i höst -.-

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Brk g:

Vad är det för världsbild du har?

I en värld som är ond och där saker pratar med en.


   
SvaraCitera

svartvit:

Ja det vet jag men har aldrig hört talas om den sorten av yoga.

Vad utmärker kundaliniyoga jämfört med andra yogaformer?
De flesta kroppsställningarna i kundaliniyoga är relativt lätta att utföra. Nästan alla människor kan göra övningarna även om man är lite äldre eller inte har tränat på länge. Du behöver inte vara vig eller i fysisk toppform för att kunna göra kundaliniyoga. I de flesta övningarna kombineras rörelser med kraftfull andning, därför brukar man kalla kundaliniyoga för en aktiv och dynamisk yogaform. Kundaliniyoga är mer intensivt än klassisk hathayoga och iyengaryoga, men mindre fysiskt krävande än ashtangayoga.

I kundaliniyoga är det större fokus på den mentala och andliga delen av yoga. Hathayoga (dit både iyengaryoga och ashtangayoga hör) består traditionellt av kroppsställningar och andningsövningar.

Kundaliniyoga

Syftet med kundaliniyoga är främst att skapa en inre frid. Som utövare får du träna upp din förmåga att lyssna inåt. Det kan låta högtidligt när vi talar om att söka sin inre sanning, men är det inte något som vi alla behöver? Det kan vara svårt att ge utrymme åt sitt sanna jag mitt i vardagsjäktet. Brukar du fråga dig själv om det du gör är vad du innerst inne vill och behöver?

Kundaliniyogans väl utarbetade tekniker ger oss redskap att lära känna oss själva på djupet. När vi blir medvetna om vår egen potential förstår vi att vi redan har allt vi behöver för att leva gott och nå våra mål.

Du behöver inte vara vig för att kunna börja med yoga utan det är snarare ett resultat av att du gör yoga regelbundet. Alla kan träna yoga. Kundaliniyoga är befriat från tävlingsmoment. Du tävlar inte mot någon annan och inte mot dig själv. Yoga är något du gör MED dig själv. För att öka din hälsa, livskraft och självkännedom.

Källa:
http://www.kundaliniyoga.se/s​howpage.php?idPage=2

http://www.kundalini-yoga.se/va​nligafragor.html


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Kundaliniyoga

Tack för tipset. Kan man få tag i skivor på det så man kan göra det hemma ?


   
SvaraCitera

svartvit:

saker pratar med en.

provat medicinering?


   
SvaraCitera