Aviseringar
Rensa alla

En pappa som vägrar ställa upp


Ämnesstartare

skrev nyss världens roman om hur snål min pappa är, och så bara försvinner all jävla text? [surprised] asirriterande.

anyway, för att göra en lång historia lite kortare än vad den var från början:

mina föräldrar är skiljda, och jag bor tillsammans med min mamma, som har ganska dåligt med pengar. Min pappa däremot har vääldigt mycket pengar och köper en massa bilar till sig själv, men mig kan han inte ens ge 500 spänn. Jag fick slavjobba hemma hos honom, för att få min födelsedagspresent. Det blir ju inte ens en present då? [confused]

När jag frågade om betygspengar så menar han på att det är min framtid och inte hans, så varför ska han bry sig liksom?

Han tycker att det räcker med hans jävla underhållsbidrag som han är tvungen att betala en gång i månaden. Aldrig att han skulle kunna ge en hundralapp till mig frivilligt. Och seriöst så är några hundralappar ingenting för honom.

Borde inte han ställa upp och göra så gott han kan för sitt barn?


   
Citera

Betygspengar är jättetarpigt.


   
SvaraCitera

varför skulle du ens räkna med att få pengar för att du har ett visst betyg [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

varför skulle du ens räkna med att få pengar för att du har ett visst betyg

det var mest som en "ursäkt" för att få några pengar överhuvudtaget. Men jag håller med, betygspengar är onödigt. och löjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså.............. borde å borde, han borde säkert men d kan ju du int kräva eftersom han inte gör nåt fel egentl
dåligt dock


   
SvaraCitera

Han ska finnas där på samma sätt som din mamma.
Tycker jag iaf.. men pappor som inte bor med sina barn at all times är som de är. Bättre att du inte räknar med något från hans håll så slipper du bli besviken


   
SvaraCitera

kbryy:

Borde inte han ställa upp och göra så gott han kan för sitt barn?

Det enda han är tvungen att betala är som sagt underhållet, om han vill ge mer är det upp till honom.
Men då han verkar vara en idiot som inte bryr sig tillräckligt om dig så vill han tydligen inte göra det. Han behöver något eller någon som smälter hans hjärta så han blir mer kärleksfull mot dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kbryy:

Borde inte han ställa upp och göra så gott han kan för sitt barn?

Han borde verkligen ja, men han måste inte. Han verkar vara en väldigt oempatisk människa så don't let him bring you down. Alla älskar inte sina barn villkorslöst och gör allt för dem, tyvärr. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråkigt läge, mina föräldrar älskar mig (:


   
SvaraCitera

Betygspeng?


   
SvaraCitera

tjuvasjien:

Betygspeng?

"oj fick du vg???? här får du 500 kr" typ så


   
SvaraCitera

kbryy:

När jag frågade om betygspengar så menar han på att det är min framtid och inte hans, så varför ska han bry sig liksom?

Jag är inte säker på att någon som ber om "betygspengar" förtjänar pengar.[zzz]

kbryy:

Borde inte han ställa upp och göra så gott han kan för sitt barn?

kbryy:

underhållsbidrag som han är tvungen att betala en gång i månaden.

Han betalar ju det han är tvungen.


   
SvaraCitera

Skulle kunna säga "kbryy".

Men jag tycker det är ganska rimligt att du jobbar för att få pengar av honom. I alla fall göra sysslor och sådant, slavarbete är en annan sak (som jag förvisso tror du överdriver). Verkar ganska bortskämt att tro att han ska mata dig med pengar bara för att han har dem.

Men tala med din pappa och fråga honom för vilka sysslor han kan tänka sig betala dig för och om ens idén i sig är rimlig i hans öron. Och säg inte nej förens du har försökt tala med honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

Jag är inte säker på att någon som ber om "betygspengar" förtjänar pengar.

som sagt, det var mer som en ursäkt, inte seriöst tror jag på sånt skit (: Vad jag försökte få fram är att han typ skiter i mitt liv överhuvudtaget, och det är inte precis en sån person man vill ha som pappa.


   
SvaraCitera