Aviseringar
Rensa alla

En påskvideohälsning från Geigers kaniner


Ämnesstartare

Surf Nazi: Trivs de bra inomhus? Har noll kunskaper om husdjur.

Ja, föredrar att ha dem inomhus, då kan man ta ut dem på sommaren så att de får springa av sig och sedan komma in igen och vara säker från alla faror som finns ute. På vintern så kan man ge dem vatten ordentligt, för har man flaska ute på vintern så blir det som att de slickar på en lyktstolpe varje gång de dricker (det är metallpip på vattenflaskorna) och har man skål så fryser det efter 30 minuter.

Ska flytta ut på landet nu över sommaren, bo på en gård så att kaninerna kan vara ute jämt. Men då måste vi först bygga supersäkra burar så inte räven/något mårddjur tar dem eller något rådjur skrämmer ihjäl dem. Blir dock när ungarna är något äldre.

HopeLess: Söta kaniner. Men kan inte sova nu.....

Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler: (det är metallpip på vattenflaskorna)

Detta var det enda jag visste! Cool


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Ja, föredrar att ha dem inomhus, då kan man ta ut dem på sommaren så att de får springa av sig och sedan komma in igen och vara säker från alla faror som finns ute. På vintern så kan man ge dem vatten ordentligt, för har man flaska ute på vintern så blir det som att de slickar på en lyktstolpe varje gång de dricker (det är metallpip på vattenflaskorna) och har man skål så fryser det efter 30 minuter.

Ska flytta ut på landet nu över sommaren, bo på en gård så att kaninerna kan vara ute jämt. Men då måste vi först bygga supersäkra burar så inte räven/något mårddjur tar dem eller något rådjur skrämmer ihjäl dem. Blir dock när ungarna är något äldre.

Varför?

Din röst..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HopeLess: Din röst..

Haha, jag gör ju till den.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Haha, jag gör ju till den.

Jo jag vet ju det men den är sjukt läskig:o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Haha, jag gör ju till den.

Pratar du bäbisspråk med dina djur nån gång?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agahnim: Pratar du bäbisspråk med dina djur nån gång?

Nästan jämt. Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Nästan jämt. Rodnar

Hur kommer du göra med de andra djuren när du flyttar btw?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agahnim: Hur kommer du göra med de andra djuren när du flyttar btw?

Tar med mig ett akvarium upp nu i helgen, så tar jag bara med mig fiskarna i en påse när vi flyttar upp och ploppar ned dem i ett akvarium där. Sedan har jag ju bara två möss kvar nu, har haft problem med sjukdomar och ej köpt nya möss på 2,5år, så den äldsta honan jag har nu är snart 3 år och henne kommer jag garanterat behöva avliva innan... Så då får jag ju köpa en till mus som sällskap åt honan som är kvar, hon är inte ens ett år gammal och hon föddes här hos oss. Så ser till att ta med en bur upp nu också, så är allt i sin ordning när vi kommer dit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Tar med mig ett akvarium upp nu i helgen, så tar jag bara med mig fiskarna i en påse när vi flyttar upp och ploppar ned dem i ett akvarium där. Sedan har jag ju bara två möss kvar nu, har haft problem med sjukdomar och ej köpt nya möss på 2,5år, så den äldsta honan jag har nu är snart 3 år och henne kommer jag garanterat behöva avliva innan... Så då får jag ju köpa en till mus som sällskap åt honan som är kvar, hon är inte ens ett år gammal och hon föddes här hos oss. Så ser till att ta med en bur upp nu också, så är allt i sin ordning när vi kommer dit.

Är hamstern död?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agahnim: Är hamstern död?

Ja, för länge sedan tyvärr. :/ Han var dock gammal han med, fick svårt att hålla hullet och blev allmänt "skruttig" i samband med annan sjukdom som han då medicinerades för i många omgångar. Sedan fick han avlivas. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Ja, för länge sedan tyvärr. :/ Han var dock gammal han med, fick svårt att hålla hullet och blev allmänt "skruttig" i samband med annan sjukdom som han då medicinerades för i många omgångar. Sedan fick han avlivas. Ledsen

Vad tråkigt Ledsen Vem är det som äger gården dit ni ska flytta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR: Fuck påskharar. Påsk-kaniner är det nya.

Jag kom precis på att det heter ju faktiskt "påskkanin" på engelska (easter bunny), för hare heter hare även på engelska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agahnim: Vad tråkigt Ledsen Vem är det som äger gården dit ni ska flytta?

Kays familj! Tumme upp


   
SvaraCitera