Aviseringar
Rensa alla

En riktig man!


Ämnesstartare

Jag tycker att många killar är otroligt barnsliga och omogna. Säkert många tjejer som håller med mig där.

Så jag tänkte göra en lista över hur en riktig man ska vara för mig. Killar läs och lär!

*Har sina åsikter och står för dem i med- och motvind. 

*Behöver aldrig snacka med händerna eller skrika, han har respekt med sig ändå.

*Ser kvinnor som jämnlika. Skämtar aldrig om saker som mens, en kvinnas utseende och andra saker som vi inte kan styra över.

*En riktig man tvingar en aldrig till något, oavsett om det handlar om hushållssysslor eller sex. 

*Han lyssnar på en och är beredd att ändra sig för andras skull.

*Att städa, handla eller laga mat är inget problem.

*En riktig man bör ha lite muskler att skryta med men han behöver inte vara en knutte. 

*Kan ta hand om barn, skäms inte för leka med barn.

*Står upp för en i alla lägen! Det ska inte spela någon roll hur berusad han är eller vilken situation han är i. En riktig man försvarar sin kvinna oavsett vad!

*Han bör kunna hantera verktyg och snickra ihop lättare saker.

Tjejer: Håller ni med mig? Har ni några egna punkter?

Killar: Ta åt er! Fråga ifall ni undrar något.


   
Citera

nej jag håller inte med dig

En Riktig Man har en puls och en hjärna, likaså En Riktig Kvinna, könlösa människor och människor med genus som inte stämmer överens med sina kön och människor som inte har genus.


   
SvaraCitera

alltså orka kön

kan vi inte bara vara överens om att vi bör se människor som människor för människor är inte sina kön ok ??


   
SvaraCitera

Dinchey: *Han bör kunna hantera verktyg och snickra ihop lättare saker.

aldrig i livet


   
SvaraCitera

och vad beträffar deras rättigheter och skyldigheter är en annan grej som fortfarande inte har någon relevans gällande kön


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

trodde de var en tråd om att..
dricka öl och åka hoj
tugga taggtråd och spottar snus
dra från snuten mest på skoj


   
SvaraCitera

En hel del av det du tar upp ingår under sunt förnuft.
Andra saker tycker jag är löjliga då alla är individer.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

för att vara on topic

Attitydinkontinent:
kan vi inte bara vara överens om att vi bör se människor som människor för människor är inte sina kön ok ??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

aldrig i livet

Varför?


   
SvaraCitera

En människa med fungerande känsloliv och förståelse för att vi är individer och inte kön, skulle jag snarare kalla det. 


   
SvaraCitera

Dinchey: Varför?

gillar inte att förväntas vara händig bara för att jag är kille

kan lika gärna vara tjejen som är det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Coca-Cola:
En hel del av det du tar upp ingår under sunt förnuft.
Andra saker tycker jag är löjliga då alla är individer.

Det ytliga som muskler och kunna hantera verktyg eller hur menar du egentligen?


   
SvaraCitera

Dinchey:

Varför?

du vill att din partner ska kunna detta och det är fine, men att män ska vara händiga bara för att de är män är en del av en socialt förlegad  könsroll och inte något som gör dem till mer eller mindre män. en man kommer alltid att vara en man och en kvinna kommer alltid att vara en kvinna oavsett klädsel och agerande. synen att män ska vara macho och omhändertagande medan kvinnor fnissiga  bullbakare vars kompass här i livet är en man är en väldigt negativ sådan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

gillar inte att förväntas vara händig bara för att jag är kille

kan lika gärna vara tjejen som är det

Men jag gillar ju händiga karlar. Jag kan inte snickra själv därför måste min man kunna göra det


   
SvaraCitera

Dinchey:

Men jag gillar ju händiga karlar. Jag kan inte snickra själv därför måste min man kunna göra det

lär dig


   
SvaraCitera