Aviseringar
Rensa alla

En sån jävla huvudvärk!


Ämnesstartare

Jag ska försöka göra en lång historia kort.
Jag började få huvudvärk för drygt 11 månader sen. Huvudvärken är konstant och det har inte gått en dag sen 11 månader då jag inte har haft huvudvärk.
Jag gick till läkaren och hon trodde att det skulle gå över efter några dagar för jag hade inga andra symptom än huvudvärk. Värken gick inte över så jag gick till läkaren igen. Hon skickade en remiss till Astrid Lindgrens sjukhus, där de gjorde ett spinalvätske prov. Det visade inget fel så de trodde att det antagligen var ett virus. Jag väntade i ca 1 månad huvudvärken var inte borta så jag gick till läkaren igen. Den här gången var det en annan läkare. Han sa att det antagligen var spänningshuvudvärk och att han inte kunde göra något annat än att rekommendera akupunktur. Jag fick 10 akupunktur behandlingar, det hjälpte inte. Kiropraktorn sa att huvudvärken kanske var psykisk och inte fysisk så han sa att jag skulle gå till en psykolog. Jag gjorde det, och går till henne än idag och det hjälper ju inte heller.
När jag hade haft huvudvärk i ca 5 månader blev värken ännu värre så jag gick till läkaren igen, den här gången var det en annan läkare igen. Då när de tog blodprov visade det sig att jag hade järnbrist, fast jag hade inte haft det tidigare under huvudvärken. Men iallafall så fick jag järntabletter och fick upp mitt värde men jag har fortfarande huvudvärk. Läkarna gör ingenting, de vill inte röntga skallen för jag har inga andra symptom än huvudvärk.
Men nu den senaste veckan har huvudvärken blivit olidlig. Och den har bytt plats. Först satt den i pannan och tinningen. Mest på höger sida. Nu sitter den på höger sida av tinningen och bakom vänstra örat. Det gör så ont att jag inte heller kan ligga på vänster sida och inte titta åt höger. Jag är inte stel det säger alla läkare så det är inte det. Det har även blivit något konstigt med synen, när jag reser mig upp blir det svart och det är svart i kanske 10-20 sek innan jag kan se klart igen. Det känns också som att mitt vänstra öga ser längre bort och bättre än mitt högra öga precis när jag har rest mig upp. Det är svårt att förklara med det är typ som att ena pupillen vidgar sig mer än den andra. Vad fan kan det bero på? Är det någon annan som har/har haft samma problem och vad var det? Eller känner du nån som har/har haft samma problem? Jag vill bara ha svar på vad huvudvärken kommer ifrån. Borde jag gå till läkaren igen och kräva en röntgen?


   
Citera

Nu har du ju börjat att utveckla andra symptomer förutom smärtorna i huvudet. Huvudvärk oavbrutet under en så lång tid är inte normalt. Ta kontakt med sjukvården och hitta en läkare som ger dig en remiss till en MRT.


   
SvaraCitera

Det är något i kroppen som är kopplat direkt till huvudet som är i kläm. Om du känner... märker du om det finns någon "del" i kroppen som inte känns som att den existerar? typ om ens fot har somnat men utan den stickande känslan?
  Ont i huvudet kan också bero på mycket olika ting, som hur mycket man äter, dricker, spänningar, eller "psykiskt" med orostankar och sånt... Men när du skriver det där med synen och att det gör ont just på specifika ställen så skulle jag vilja betro att det skulle vara något som är kopplat till huvudet/hjärnan som är i kläm, efter ett tag när någonting är "emotviktat" så blir det ofta som du skriver: "Det känns också som att mitt vänstra öga ser längre bort och bättre än mitt högra öga precis när jag har rest mig upp. Det är svårt att förklara med det är typ som att ena pupillen vidgar sig mer än den andra."
  Det med att man reser sig upp kan vara då man inte ätit och drickt så värst mycket. Men allt kan också vara ihopkopplat.


   
SvaraCitera

Kräv att få bli magnetröntgad och att de tar vidare prover. Orkar du inte ringa, skriva och tjafsa så se till att någon hjälper dig i denna fajt. Åk till akuten och be om en remiss från den läkaren etc etc. 


   
SvaraCitera

Javisst, se till att få väck med problemen mycket snart. Man kan inte ha det så jobbigt Förvirrad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det känns så i min vänster arm ibland. 

Xuzkie:
Det är något i kroppen som är kopplat direkt till huvudet som är i kläm. Om du känner... märker du om det finns någon "del" i kroppen som inte känns som att den existerar? typ om ens fot har somnat men utan den stickande känslan?
  


   
SvaraCitera

Gå och kolla synen min bror hade huvudvärk pågrund av att han hade fått sämre syn....


   
SvaraCitera

SelfishBitch: Det har även blivit något konstigt med synen, när jag reser mig upp blir det svart och det är svart i kanske 10-20 sek innan jag kan se klart igen. Det känns också som att mitt vänstra öga ser längre bort och bättre än mitt högra öga precis när jag har rest mig upp.

låter inte så bra. om du inte berättat detta för läkarna så prova att gå dit igen. annars kan du prova att besöka en optiker och kolla din syn (märkligt att ingen läkare påpekat att man kan ha ont i huvudet pga det) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilla my <3:
Gå och kolla synen min bror hade huvudvärk pågrund av att han hade fått sämre syn....

Jag har kollat synen 2 gånger under tiden jag har haft huvudvärk och det är inte pga synen


   
SvaraCitera

Det har gått några månader nu. Är allt okej?
annars så säg om du löste det, 
har samma sak med synen förutom att den slocknar i 2 sek och sen fungerar det igen som det ska.
brukar oftast vara när jag har varit i ett annat rum som är mörkare än det jag var inne i.

om det har löst sig för dig eller inte.
Säg ändå till


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DanneNr5:
Det har gått några månader nu. Är allt okej?
annars så säg om du löste det, 
har samma sak med synen förutom att den slocknar i 2 sek och sen fungerar det igen som det ska.
brukar oftast vara när jag har varit i ett annat rum som är mörkare än det jag var inne i.

om det har löst sig för dig eller inte.
Säg ändå till

Har fortfarande huvudvärk och läkarna gör ingenting men min morfar gav mig magnesium spray. Han sa att det kanske kommer hjälpa mot huvudvärken så det är det jag gör nu men än så länge har det inte hjälpt så det är ingen skillnad nu än vad det var för några månader sen.


   
SvaraCitera

Min syster har samma problem och liksom du får hon ingen magnetröntgen. Hennes huvudvärk började för ca 2 år sedan.


   
SvaraCitera