Aviseringar
Rensa alla

En somalisk familj kostar.... [Läs]


Ämnesstartare

Artikel: http://ttela.se/start/vanersborg/1.52479

Enligt SKLs beräkningar ersätter staten kommunerna med 22 % av den egentliga kostnaden för nyanlända “svenskar”.

- Statlig ersättning för vuxen: 181 400 kr
- Statlig ersättning för barn: 111 400 kr<

Den totala kostnaden blir alltså 1 728 200 kr för den här familjen, per år. Och då är deras skolgång inte inräknad och heller inte vårdbesök m.m.

Enligt Skolverkets jämförelsedatabas är kommunernas kostnad för ett heltidsbarn i en förskola i kommunal regi i genomsnitt 157 200 kronor per år eller 13 100 kronor i månaden

Förskolan Enligt Skolverkets jämförelsedatabas är kommunernas kostnad för ett heltidsbarn i en förskola i kommunal regi i genomsnitt 157 200 kronor per år eller 13 100 kronor i månaden.

Grundskolan Den genomsnittliga nettokostnaden är cirka 72 000 kronor per elev och varierar mellan 59 000 och 104 000 kronor. Omkring hälften av kommunerna har en nettokostnad på högst 70 000 kronor per elev.

Och sen kommer dessa barn troligtvis föröka sig tio gånger var, minst.

Totala summan blir enorma och kommunen och staten kunde gjort väldigt mycket bättre saker för dessa pengar.


   
Citera
Ämnesstartare

Skaffa dig ett intresse som du förstår dig på istället [tard] Dold text: nej, jag är känslig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Skaffa dig ett intresse som du förstår dig på istället

Utveckla gärna det där.


   
SvaraCitera

Förvuxna bebisar kostar också pengar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Artikel: http://ttela.se/start/vanersborg/1.52479

om du tkr det är så jävla viktigt att bidra till samhället kan du väl jobba stället för att hänga här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte direkt att du har bidragit till samhällsekonomin mer än du kostat. Till skillnad från många invandrare.


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Och sen kommer dessa barn troligtvis föröka sig tio gånger var, minst.

du är så försomsfull att det är sorgligt...
Förövrigt har vi vad jag vet ett problem med sjunkande befolkningsmänd, så om det nu vore så att de skaffar tio barn vore det ju alldeles ypperligt!?

Elelr det kanske är skillnad på folk och folk?
Vad vet jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

om du tkr det är så jävla viktigt att bidra till samhället kan du väl jobba stället för att hänga här

Jag har jobbat ihop min semester som jag har nu.

Lallaren från Ibiza:

Tror inte direkt att du har bidragit till samhällsekonomin mer än du kostat. Till skillnad från många invandrare.

Det har du nog rätt i. Men varför ta in ännu mer folk som kostar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Jag har jobbat ihop min semester som jag har nu.

som kostar samhället miljoner, nån måste ta igen negrernas kostnader, ställ upp!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

som kostar samhället miljoner, nån måste ta igen negrernas kostnader, ställ upp!

Nej det gör det inte. Varför skulle jag jobba ännu mer för att ta hit ännu mer 'negrer' ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Det har du nog rätt i. Men varför ta in ännu mer folk som kostar?

Vi konstaterade ju redan i en annan tråd att européerna föder för få barn (även om svenskarna föder fler barn än dom flesta andra europeiska folken), så Europa hade förr eller senare hamnat på efterkälken utan invandringen. Invandring kanske kostar nu, men den betalar sig retroaktivt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Nej det gör det inte. Varför skulle jag jobba ännu mer för att ta hit ännu mer 'negrer' ?

amen kom igen, visa lite solidaritet. tänk hur mkt EN somalisk familj kostar, fatta hur många såna familjer det finns i somalia, tkr du det är rättvist att somalias regering ska betala för alla dom? visa lite medkänsla. alla i världen måste täcka för dom somaliska familjerna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lallaren från Ibiza:

Vi konstaterade ju redan i en annan tråd att européerna föder för få barn

Japp.

Lallaren från Ibiza:

Invandring kanske kostar nu, men den betalar sig retroaktivt

Det där är jag fortfarande väldigt tveksam till. Om dessa föräldrar kunde lärar sig språket fort och gå ut i arbete direkt så hade det nog kunnat löna sig ekonomiskt, men så är det oftast inte. Vi säger att dessa föräldrar är 40 år nu (Jag vet inte åldern) och pappan säger att han vill utbilda sig och då kan vi kanske räkna med att han är färdig när han är 45 och då kommer han bara hinna jobba i 20 år innan han blir pensionär och sen kommer han behöva pension i kanske 20 år tills han dör. Det kan inte löna sig även om dessa barn kanske skaffar jobb innan dom är 25?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

amen kom igen, visa lite solidaritet. tänk hur mkt EN somalisk familj kostar, fatta hur många såna familjer det finns i somalia, tkr du det är rättvist att somalias regering ska betala för alla dom? visa lite medkänsla. alla i världen måste täcka för dom somaliska familjerna

Undrar hur många hus och middagar vi skulle kunna köpa nere i somalia till deras folk för hälften av dessa pengar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Undrar hur många hus och middagar vi skulle kunna köpa nere i somalia till deras folk för hälften av dessa pengar?

ahh jag vet inte det, sorri


   
SvaraCitera