Aviseringar
Rensa alla

En somalisk familj kostar.... [Läs]


Sheriffen:

Men varför ta in ännu mer folk som kostar?

Nej precis! Lika bra att vi slänger ut alla handikappade eller på andra sätt funktionellt nedsatta personer, vi kanske borde göra oss av med alla arbetslösa på en gång?
Och alla gamla människor..? Vad ska de vara bra till liksom? Kan vi inte göra som man gjorde som förr i världen och slänga dem utför stup?
Och alla homosexuella män kan ju typ sprida aids!!! Lika bra att vi slänger ut dem också!

Och kvinnor borde inte arbeta heller!! De tar alla mäns jobb!!![mad][mad]
Vi slänger ut dem också! Det enda vi sparar är män i åldern 15-35! (sålänge de inte är handikappade, homosexuella eller arbetslösa)


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Men varför ta in ännu mer folk som kostar?

Nej precis! Lika bra att vi slänger ut alla handikappade eller på andra sätt funktionellt nedsatta personer, vi kanske borde göra oss av med alla arbetslösa på en gång?
Och alla gamla människor..? Vad ska de vara bra till liksom? Kan vi inte göra som man gjorde som förr i världen och slänga dem utför stup?
Och alla homosexuella män kan ju typ sprida aids!!! Lika bra att vi slänger ut dem också!

Och kvinnor borde inte arbeta heller!! De tar alla mäns jobb!!![mad][mad]
Vi slänger ut dem också! Det enda vi sparar är män i åldern 15-35! (sålänge de inte är handikappade, homosexuella eller arbetslösa)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad vill du komma fram till ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag undrar vad alla arbetslösa sverigedemokrater och deras familjer kostar. Troligtvis mer än de få invandrare som faktiskt är arbetslösa. En slö svensk nationalist förväntar sig få ett toppjobb på Savo, även om han nu råkar vara en klent utbildad idiot, som knappt skulle duga som städkärring. Invandrare däremot vill jobba. De tar på sig vad som helst och är i regel enormt välutbildade och uthålliga. Problemet är att alla svenska arbetsgivare är rasister/nazister, precis som de flesta inskränkta gamla svennar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KarlMarx:

Problemet är att alla svenska arbetsgivare är rasister/nazister,

Är alla svenska arbetsgivare rasister? [crazy]


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Vad vill du komma fram till ?

Jag skulle tippa till att han eller hon eller vad det är vill komma fram till att man inte kan slänga ut folk därför att de kostar pengar för samhället.

...bara en teori.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KarlMarx:

och är i regel enormt välutbildade

Hahaha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Och sen kommer dessa barn troligtvis föröka sig tio gånger var, minst.

Jo men varför kan inte somalierna jobba då, somaliebarnen iaf som gått skola här..

Sheriffen:

kommunen och staten kunde gjort väldigt mycket bättre saker för dessa pengar.

Som vadå?
Att rädda en familjs liv är väl värt vad de nu kostar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jennie_K:

Som vadå?

Vi har många sjuka och arbetslösa i Sverige och det är många familjer som skulle kunnat få en tusenlapp mer i månaden för alla dom där miljonerna.


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Jag har jobbat ihop min semester som jag har nu.

Får förvuxna bebisar jobba?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Intressant som sagt. Har du läst artikeln eller har du bara hittat på massa BS, för att kunna fylla ihop din pseudovetenskap, genom att beskriva att alla utrikesfödda är från somalia och varken jobbar och utnyttjar samhällets system.

Sheriffen:

Enligt Skolverkets jämförelsedatabas är kommunernas kostnad för ett heltidsbarn i en förskola i kommunal regi i genomsnitt 157 200 kronor per år eller 13 100 kronor i månaden

Det kan bero på många anledningar kan vara en svensk familj som har samma situation som en inrikesfödd, eller utrikesfödd.

Sheriffen:

Och sen kommer dessa barn troligtvis föröka sig tio gånger var, minst.

Vad har du för bevis till det? Ge mig undersökningar som säger att vissa människor ifrån andra regioner förökar sig mer än andra.


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Vad vill du komma fram till ?

Hmm, ungefär att du är jävligt trångsynt och att om man ska börja med att döma ut människor på det sätt du gör kommer gränserna att flyttas närmare och närmare dig, i mina ögon kanske inte du duger, jag kanske tycker att du är en börda för samhället, ger det mig rätt att kasta ut dig..?


   
SvaraCitera

Sheriffen, jag har läst ett antal trådar du har skapat och jag står helt på din sida. Delar de allra flesta åsikter du har om invandringen och just den frågan. Det sorgliga är dock att väldigt många inte inser hur läget ser ut idag och har dessvärre blivit blinda. Människor som inte kan lyssna och som lever i en slags falsk verklighet.

"KarlMarx" är ett typexempel på just en sådan person. Det är bara att läsa hans inlägg och skratta åt det, eller kanske gråta? "Invandrare som tar på sig vad som helst och är i regel enormt välutbildade och uthålliga", "problemet är att alla svenska arbetsgivare är rasister/nazister, precis som de flesta inskränkta gamla svennar"
Vilken verklighet lever människan i? Detta var bland det dummaste jag någonsin har hört. Detta är en människa som uppenbarligen är svenskfientlig då han i princip säger att svenskar är korkade och mindre värda än invandrare. "Svenne" för övrigt är nedvärderande och bör inte användas över huvud taget.

Sverigedemokrater människor som värnar om vårat land och våran kultur/traditioner, människor som vill skapa ett tryggt land med en folkgemenskap. Sverigedemokrater är inga nazister/rasister. Vad är det för fel med att skapa ett tryggt land? Ett tryggt land skapas för övrigt genom en folkgemenskap där man jobbar för varandra och endast vill sitt land väl. Den utveckling som skett de senaste 30-åren är sinnessjuk då man i princip öppnat upp gränserna helt och den som vill kan komma hit och leva på vår välfärd. Fortsätter det såhär så kommer Sverige att kollapsa. De invandrare vi tar hit kan inte få några jobb för det finns inte ens jobb till oss svenskar och varför ska man importera arbetslöshet och sätta in invandrare på arbetsmarknade innan svenskarna? Det finns inget logisk i det över huvud taget.

Jag vet dessvärre inte om jag har kommit fram till något här egentligen, men jag kände att jag var tvungen att skriva av mig lite.

Några frågor till de som blind sympatiserar med all invandrare:

Hur kan man försvara dessa enorma summor som läggs på invandringen när den endast skapar segregation och problem, när man istället kunnat lägga det på till exempel bistånd till dessa människors hemländer? Pengar som alltså hade gjort mycket större nytta där. Hur försvarar du att istället för att hjälpa 100.000 människor så väljer du att hjälpa 10?

Vad säger du till en svensk skattebetalare som inte vill lägga ut en stor del av sina skattepengar på invandring när han istället vill använda dessa skattemedel till andra, mycket bättre saker.

Var går gränsen för hur mycket människor vi kan släppa in i vårat land?

Tacksam för svar!

/mvh Vidar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Hellre att dom förökar sig tio gånger var än att du förökar dig alls! (fast vad är oddsen att det kommer ske hahahahhaahha)

[bigcheers]

värdeuppgift:

om du tkr det är så jävla viktigt att bidra till samhället kan du väl jobba stället för att hänga här

[bigcheers]

Lallaren från Ibiza:

Tror inte direkt att du har bidragit till samhällsekonomin mer än du kostat. Till skillnad från många invandrare.

[bigcheers]

Sheriffen:

Det har du nog rätt i. Men varför ta in ännu mer folk som kostar?

Om du får in alla dem här i samhället kommer i alla fall barnen sedan få jobb, dvs att nästa generation av invandrarna från somalia eller var de än nu kommer ifrån, kommer bidra till den välfärden vi har.

Jag tror inte att problemet är det här, att det kostar, utan jag tror att du och många andra inte vill ha dem här för att dem inte ser ut som du gör, dvs att de är svarta. Och sedan försöker ni gömma hela denna tragiska syn på kultur. [n]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera