Forumet - En stilla undran

En stilla undran

295 0 46

Spana också in:

Pappbox:

Minnet lever kvar och med användaren hålls minnet vid liv

Jag tyckte verkligen om Dhagor så det här har absolut ingenting med att jag inte skulle gilla honom att göra. Mitt minne försvinner då inte för att hans konto försvinner.

Hando:

Jag vill iaf att hans konto ska vara kvar här på UM.

Du får ju gärna säga varför. Men vet varför du skriver så. För att du inte gillar mig.

nellnellnell:

Vore synd om kontot försvann med allt han har skrivit. Däremot kanske man bör ta bort mod-statusen.

Kom inte och försök vara seriös.
nellnellnell:

Ursäkta?

NEMO:

Kom inte och försök vara seriös.

Hando:

Skulle tycka det vore lite respektlöst att radera hans konto på något sätt.

Håller jag inte med om.

Pappbox:

Symboler underlättar ändå

Och när stöter vi på den symbolen? Finns tråd dessutom.

Tycker tvärtom att det känns obehagligt och respektlöst att kontot finns kvar. Ger en väldigt olustig känsla.
Albatross:

Att det bara finns gör väl ingenting?

Det varierar ju uppenbarligen från person till person. När jag råkade stöta på det fick jag en obehaglig känsla. Det kändes som att "han finns kvar" och det har ingen positiv inverkan på mig. Han har lämnat det här stället nu. Det känns helt enkelt obehagligt att det finns ett registrerat konto som ingen kan gå in på och människor skulle kunna hacka sig in på.
Pappbox:

Det som hänt har hänt, att ta bort alla bevis på hans existens på sidan ändrar inget

Eh, har jag sagt ngt om att en avregistrering av ett konto till en död människa skulle ändra någonting? Skulle likaså gärna kunna vända på det. Ändrar det någonting att ha det kvar? Nej, självklart inte.

Pappbox:

På vilket sätt då om jag får fråga?

Mhm, fråga Hando det. Just därför jag skrev det. Förstår inte heller vad en avregistrering av ett konto har med respekt att göra. Jag skrev tom med all respekt. Och jag har all respekt för honom.
NEMO:

Nej, självklart inte.

Varför ta bort det om det inget förändrar?
Låt minnet av honom finnas kvar på sidan för det är nya som kommer in och kan då få reda på vem han var

NEMO:

Mhm, fråga Hando det. Just därför jag skrev det

Du skrev att det skulle vara respektlöst att ha det kvar, motsatt mot vad han tyckte
jag frågade vad du grundar det på
NEMO:

Det varierar ju uppenbarligen från person till person. När jag råkade stöta på det fick jag en obehaglig känsla. Det kändes som att "han finns kvar" och det har ingen positiv inverkan på mig.

Nehepp, men nu är du den enda som inte tycker om att kontot finns kvar och du fattar väl själv att man inte kan ta hänsyn till en enskild användares åsikt?
Pappbox:

Varför ta bort det om det inget förändrar?

NEMO:

När jag råkade stöta på det fick jag en obehaglig känsla.

Pappbox:

Låt minnet av honom finnas kvar på sidan för det är nya som kommer in och kan då få reda på vem han var

Kan de även om han inte är reggad.

Pappbox:

Du skrev att det skulle vara respektlöst att ha det kvar, motsatt mot vad han tyckte
jag frågade vad du grundar det på

Läste du inte vad jag skrev?

Och vad leder det här? Jag har klargjort vad jag tycker, varför ifrågasätta? Du kan inte ändra på vad jag tycker. Trams.