Aviseringar
Rensa alla

en tjej i min klass


Ämnesstartare

har funderat på detta ganska länge nu men jag kan inte komma fram till ett svar. har frågat folk och läst mycket men jag vet fortfarande inte vad jag ska göra.

går andra året på gymnasiet nu finns en trevlig,smart,söt tjej i klassen. jag vet att hon är singel och hon har sagt till mig att hon inte gillar någon speciell person.
det jag undrar är om jag borde ge upp helt eller om jag borde försöka? [confused]


   
Citera
Ämnesstartare

Fortsätt försöka, men försök bli vän med henne innan du kör på sängen - såvida du inte vill ha henne i säng.

Btw, man frågar inte tjejer man har känslor för ifall de tycker om någon speciell i andra ring. Det är något man la av med i femman. Det tar inte många hjärnceller att räkna ut att du egentligen vill fråga: "Jag är dödligt kär i dig trots att jag inte känner dig, vill du bli tillsammans med mig och rida enhörningar på regnbågar?"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Btw, man frågar inte tjejer man har känslor för ifall de tycker om någon speciell i andra ring. Det är något man la av med i femman.

huh? det kan jag fråga folk nuförtiden, bara att göra det lite snyggt. och jag är 24.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

halvannanpanna:

och jag är 24.

Some people never learn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Some people never learn.

eller så kan man avgöra hur, när och vem som kan frågas och vem som inte kan det. jag frågar det inte bara när det är någon jag vill ligga med utan för att det är trevligt att hålla sig up to date med vad som händer i vänner och bekantas liv. frågade igår en tjejkompis som nyligen dumpade sin pojkvän "men alltså, är det nån annan du spanat in eller var du bara trött på karlsloken?".
inget konstigt med det. och finns hundratals andra lägen där man kan fråga det på ett smidigt sätt, oavsett vad ens motiv är.
däremot bör man nog inte kombinera det med raggande vid just det tillfället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

peter93:

et jag undrar är om jag borde ge upp helt eller om jag borde försöka?

Dumt att ge upp innan man försökt


   
SvaraCitera

Kör hårt!
Du har ju egentligen inte något att förlora.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför skulle du ge upp? Le, ha ögonkontakt och var trevlig. Men bli inte för mycket på. Ta det lungt. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lussebullar:

Varför skulle du ge upp? Le, ha ögonkontakt och var trevlig. Men bli inte för mycket på. Ta det lungt.

ska göra det [smile] låter som ett bra råd


   
SvaraCitera