Aviseringar
Rensa alla

En tråd om Sverigedemokraterna - utan immigrationspolitik


Ämnesstartare

Jag upplever att  varje gång man vill ifrågasätta eller diskutera Sverigedemokraterna oundvikligen trillar in på deras kärnfråga, det vill säga invandringen, för att sedan bli djupt inbegripen i sifferleken, vilket gör att alla försök till att faktiskt dryfta deras politik, annat än hur många immigranter som ska tillåtas och dessas leverne, slutar i en misslyckad besvikelse. Detta är sålunda en tråd där alla andra frågor än den explicita invandringspolitiken berörs och denna som sådan sålunda är så gott som bannlyst.

Diskutera.


   
Citera
Kudhos

Sverigedemokraterna har en lustig syn på kärnfamiljen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag håller med SD i deras strävan om högre straffsatser när det kommer till tillgrepsbrott men speciellt våldsbrott. 
Fängelsevistelser anses som ett skämt av många kriminella. Sitta och spela Playstation och gymma.

En en släkting som arbetar på Kumla beskriver det ungefär såhär "Ett vuxendagis".


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ända ja håller med Sverigedemokraterna i är kärnkraftverk 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greken:

Jag håller med SD i deras strävan om högre straffsatser när det kommer till tillgrepsbrott men speciellt våldsbrott. 
Fängelsevistelser anses som ett skämt av många kriminella. Sitta och spela Playstation och gymma.

En en släkting som arbetar på Kumla beskriver det ungefär såhär "Ett vuxendagis".

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/hardare-tag-ger-inte-farre-brott_4383555.svd

http://polistidningen.se/2008/03/hardare-straff-leder-inte-till-lagre-brottslighet/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man ska uttala sig om straff så bör man åtminstone vara insatt i ämnet. Högre straff minskar ej brottsligheten, precis som dödsstraff har ökat i de områden/länder som har infört detta.

Den här dagislogiken är sjukt pinsam '' vi fixar högre straff då vågar engen göra något dumt mer hiohi ja så funkar människor!!''


   
SvaraCitera
Correh

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Correh:
Öööööh, att länka till avpixlat/fria tider är strikt förbjudet, så sluta länka vänsterdynga.

Det är "högerdynga" som presenteras faktiskt. Gillar du inte innehållet i länkarna så ska du klaga på SD. 🙂


   
SvaraCitera
time
 time

Jag får ont i magen av deras abortpolitik. Speciellt när man diskuterar med (manliga) sverigedemokrater som inte förstår felet i vad de säger och verkligen tror att minskad aborträtt är för livets bästa.

Det är så himla lätt att romantisera graviditet, moderskänslor och livskapande när det inte är ens egen kropp som går igenom graviditeten och förlossningen. Det är så himla lätt att romantisera livet framför döden när det egentligen är av största respekt för livet vi ska ha fri abort - så det föds mindre oönskade barn, eller barn som hade kunnat tas hand om bättre om föräldrarna bara väntat tills de var i en mer stabil situation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bruce Mathers: http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/hardare-tag-ger-inte-farre-brott_4383555.svd

http://polistidningen.se/2008/03/hardare-straff-leder-inte-till-lagre-brottslighet/

Handlar om att hålla bestarna borta ifrån lammen. Desto längre grova våldsbrottslingar sitter inne desto bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greken:

Handlar om att hålla bestarna borta ifrån lammen. Desto längre grova våldsbrottslingar sitter inne desto bättre.

Destu mindre våldsbrottslingar som finns destu bättre


   
SvaraCitera
time
 time

Greken: Handlar om att hålla bestarna borta ifrån lammen.

Och sen då? När de släpps ut igen efter att ha varit i en hundra procent-best-miljö? Det funkar inte. Vi måste ha rehabilitering först och främst. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Jag får ont i magen av deras abortpolitik. Speciellt när man diskuterar med (manliga) sverigedemokrater som inte förstår felet i vad de säger och verkligen tror att minskad aborträtt är för livets bästa.

Visst finns det inget lustigare vita medelåldersmän som tror sig veta bäst om kvinnors kroppar? 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Och sen då? När de släpps ut igen efter att ha varit i en hundra procent-best-miljö? Det funkar inte. Vi måste ha rehabilitering först och främst.

Det tycker jag också, att det skall finnas möjlighet till studier och dylikt på anstalterna. Samtidigt skall det inte vara något hotell och de intagna som är dömda för våldsbrott och sexualbrott straffas inte tillräckligt hårt. Straffsatserna för ekonomiska brott ligger för nära straffsatserna för våldsbrott.

Vissa är livsfarliga och går i princip inte att släppa ut igen, den här killen är ett exempel;  http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14991700.ab

Han kom hit som flykting och begick fyra våldtäktsförsök under en kväll. Nu är strafftiden slut, men det går inte att utvisa honom eftersom att Marocko vägrar ta emot honom. Han kräver att få bli frisläppt och Aftonbladet samt Röda Korset gör en snyftis av det.

Vad de inte vet är att killen är helt sinnessjuk. Han bajsar på golvet, sparkar på dörrarna, försöker ge sig på vakterna hela tiden med våld, står och runkar med byxorna neddragna framför vakterna bakom en glasdörr, kissar på dörren och golvet, kastar bajs på väggarna, skriker hela tiden. Hade han släppts ut så är det en tidsfråga innan han dödat någon eller våldtagit någon. 

"– Ja, jag vågar inte släppa ut honom. Jag vill inte ha på mitt samvete om han går ut och dödar någon, säger Sven-Åke Eriksson. Men vi fortsätter jobba med ärendet fast han inte medverkar själv, och det är ju en anledning till att han suttit så länge."

Det är på grund av sådana här galningar som höga straffsatser behövs.


   
SvaraCitera