Aviseringar
Rensa alla

*en un café* "En negerboll tack!" , "Det heter CHOkladboll!" eller? 😛


Ämnesstartare

aha, så svårt det där med kakor & sötsaker..
Besökte ett café idag med en kompis,
& då vi skulle beställa:
"En negerboll tack!" woops..

Kvinnan i kassan blev för jävla sur, :
"Det heter CHOkladboll!"

"Negerboll."
Är det ett pinsamt illa uttryck?
En liten go'rasistisk kaka sådär?..
Eller vad säger du, por favor? xD


   
Citera
Ämnesstartare

applepie01:

Kvinnan i kassan blev för jävla sur, :

hon blir nog det många ggr/dag kan jag tänka mig. stackars hon [sad]

men ja, är kanske lite onödigt att säga så men onödigt att bli arg också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker alla som säger negerboll och grinar när dom blir tillsakta borde dö


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

applepie01:

"Negerboll."Är det ett pinsamt il

vem säger ens så 2013? [tired]

/mvh svart neger.


   
SvaraCitera
penja

För mig känns det otänkbart att säga negerboll.
Har aldrig sagt det. Hörde det aldrig som barn. Har alltid sagt chokladboll.


   
SvaraCitera

Säg vad du vill, men det viktigaste är inte att DU får säga vad du vill utan att du tar hänsyn till andra människor. Ibland innebär det att man får välja andra ord att använda, ibland inte.

Vissa mörkhyade har inga somhelst problem med ordet negerboll. För andra kan det kännas kränkande och hänsynslöst. Chanserna att du träffar på en ljushyad person som blivit mobbad och kallad negerboll pga sin hudfärg lär ju vara mikroskopiska jämfört med att träffa på en mörkhyad.

Oavsett vilket är det inte upp till någon annan att bestämma vad man ska och inte ska ta illa upp över.

Fattar ej varför denna diskussion återuppstår HELA TIDEN. Negerbollstrådar är verkligen gamla som gatan.

Mvh
En som reggade på spinn.se för 11 år sedan.


   
SvaraCitera

Kommer och tänka på denna Rockystrip[cute]

Image


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Säg vad du vill, men det viktigaste är inte att DU får säga vad du vill utan att du tar hänsyn till andra människor. Ibland innebär det att man får välja andra ord att använda, ibland inte. Vissa mörkhyade har inga somhelst problem med ordet negerboll. För andra kan det kännas kränkande och hänsynslöst. Chanserna att du träffar på en ljushyad person som blivit mobbad och kallad negerboll pga sin hudfärg lär ju vara mikroskopiska jämfört med att träffa på en mörkhyad.Oavsett vilket är det inte upp till någon annan att bestämma vad man ska och inte ska ta illa upp över.Fattar ej varför denna diskussion återuppstår HELA TIDEN. Negerbollstrådar är verkligen gamla som gatan.MvhEn som reggade på spinn.se för 11 år sedan.

Fina inlägg du skriver due, & visst du har rätt..
Lite "old school" är det visst, men ingen fråga som riktigt ställts till bra svar ännu. 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Fox boy:

Me gusta!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

hon blir nog det många ggr/dag kan jag tänka mig. stackars hon men ja, är kanske lite onödigt att säga så men onödigt att bli arg också.

Sant, så sant.


   
SvaraCitera

En gång när jag var på Skansen så beställde jag en negerboll, jag sade faktiskt negerboll. Hon i disken såg lite konstigt på mig men jag fick min negerboll trots allt.

Förstår inte varför det skulle vara så hemskt att säga negerboll, vad är det rasistiska i det?


   
SvaraCitera