Aviseringar
Rensa alla

En Världsfederation


Ämnesstartare

När jag sitter uppe en kväll och filosoferar över hur vårat samhälle skunna vara om vårat samarbete skulle öka mer intensivt inte bara inom EU utan i hela världen.
Den Europeiska Unionen har ineburit ett lyft för svensk ekonomi i helhet. Samt att styrandet blir mindre på det lokala men att man behåller sin egen suvärenitet som liten små nation. Men det som skulle gynnas mer är att man överför dom mest viktigaste besluten till en global nivå som i EU och inför EMU som valuta som krav.

Vi måste också föreslå att vi nog behöver en Europeisk president och en regering som kan representera oss i den Europeiska Unionen och inte bara ha ett samhälle där allt måste bestämma på nationell utan internationell nivå.
Men skulle det kunna funka på en global nivå och jag personligen tror att vi kommer få en Världsregering inom 40-50 år och att huvud språket kommer vara engelska, en världsvaluta, ett världsparlament, dock så måste en världsfederation ha små delstater men dessa delstater kommer förmodligen vara våra länder som vi har idag. Men att smahällen inte kommer se ut som dom gör idag.

Te.x Vi kommer förmodligen ha en gemensam kultur, språken inom dom nationella nivåerna kommer nog minska genom att kräva att våra undevisningar är på engelska. Religionen kommer finnas kvar men att vi måste visa respekt för varje individ som har en religös tro eller ej.

Så Diskussionen till detta är till er hur tror ni om detta kan detta vara en verklighet eller inte.


   
Citera
Ämnesstartare

Räkna med :


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

europeisk federation? Nej tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hu[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

europeisk federation? Nej tack.

En Europeisk federation är bara början. Jag vill se en Världsfederation med där alla länder samarbetar med varandra och där etinskt, religöst inte har någon betydelse. Men individen och de små samhällen ska fortfarande ha rätten att styra över sig själva.

Jag är också för att ta in Turkiet, Ryssland, Georgien, balkan länderna i den Europeiska Unionen. För att kunna öka vårat samarbete mellan länderna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aldrig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capelon:

En Europeisk federation är bara början. Jag vill se en Världsfederation med där alla länder samarbetar med varandra och där etinskt, religöst inte har någon betydelse. Men individen och de små samhällen ska fortfarande ha rätten att styra över sig själva.

Va? Ser inte hur det ska fungera i praktiken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

aldrig

Varför inte. Vi är på väg in till en ny tidsålder där det kommer bli mer viktigt att hela mänskligheten samarbetar och en världsfederation skulle bli det bästa för att representera hela mänskligheten och dess invånare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Va? Ser inte hur det ska fungera i praktiken.

Det kommer att fungera i praktiken. Jag är säker på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lille_Marx:

Hu

Om det är en kapitalistisk federation, dvs[no-no]

Att bekämpa kapitalismen m en internationalär bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lille_Marx:

Om det är en kapitalistisk federation, dvs

Kapitalism är det bästa vi har för tillfället och fugerar bra som den är ingen ide att byta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capelon:

Varför inte

för att mänskligheten aldrig kommer kunna samarbeta på en så hög nivå. vi har krigat på alla olika sätt med varandra under hela mänskligheten så jag är helt övertygad om att det inte skulle fungera i praktiken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capelon:

Det kommer att fungera i praktiken. Jag är säker på det.

Hur då?

Capelon:

Kapitalism är det bästa vi har för tillfället och fugerar bra som den är ingen ide att byta.

Nej, det gör den inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capelon:

Kapitalism är det bästa vi har för tillfället och fugerar bra som den är ingen ide att byta.

Kapitalism fungerar inte nu o kommer utan tvivel fungera om möjligt ännu sämre om 50 år.

En kapitalistisk världsregering skulle vara resultatet av att konkurrerande monopol smältit samman till en enda slutgiltig superimperialism, En enda kartell skulle styra hela världen=statskapitalism=Folkrepubliken Kina, Östtyskland etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

vi har krigat på alla olika sätt med varandra under hela mänskligheten

Hmm Den Europeiska unionen har gjort så att krig i Europa har helt försvunnit och att man börjar handla med varann istället så där har du fel!

OF 5:

för att mänskligheten aldrig kommer kunna samarbeta på en så hög nivå

Vi kan redan samarbeta på en hög nivå inom Eu så vrför inte i resten av världen. Många rasister och galningar vill inte ha Turkiet med i EU för att det är ett muslimskt land so what? Vem bryr sig egentligen? Religion har egentligen ingen roll i dagens samhälle och det är lika bra att vi går till nästa nivå.


   
SvaraCitera