Aviseringar
Rensa alla

Endless Problems... (Hjälp?)


Ämnesstartare

Eh jo.
Jag är 14år och har en lillebror på 2år..
Mina föreldrar är skilda och min mamma har skaffat barn med hennes sambo då, alltså ett halvsyskon till mig..

Men nu är det såhär.
Hennes sambo, är EXTREMT överbeskyddande.., rent ut jävligt läskig ibland. Te.x När min lillebror ska sova, ska hela huset hålla käften. Annars blir han rasande och får .. ja vad ska vi säga? Extremryck.

Min lillebror får inte ens går ner för en trappa med ett enda trappsteg utan att han kommer som superman och slår undan mig. [chocked]

Visst jag vet, bla bla bla han är liten och sånt.
Men seriöst. Bara för att han är liten , ska han behöva va som en jävla rottveiler och bita alla som kommer nära min lillebror? Jag kanske vill vara lite med min lillebror också? [tard]

Och dessutom, har han inte slagit direkt men hållt jävligt hårt och skällt på oss (jag och mina andra bror) , svurit åt oss och kallat mig en idiot/värdelös flera gånger och då har jag redan mått dåligt innan. Alltså han får mig att bli deprimerad m.m..

Jag måste fan få ett slut på detta.
Men hur?

ps.
Tack för att du tog dig tid och läste -


   
Citera
smisk

Respawn:

Men hur?

Prata med din mamma.


   
SvaraCitera

Prata med din mamma. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har gjort det, men det slutar bara med att hon säger att han är en del av familjen.. och har rätt att göra så.

Sen har hon försökt med totalt misslyckade ''familjeråd''
som ofta bara slutar med att jag säger exakt vad jag tycker.
Och hon tror inte på mig.


   
SvaraCitera
smisk

Respawn:

Jag har gjort det, men det slutar bara med att hon säger att han är en del av familjen.. och har rätt att göra så.

Då tycker jag du får ta och sätta ner foten, och säga att du också är en del av familjen och inte vill bli behandlad som något annat utom just det.

Kan du inte bo hos din pappa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo såklart att jag kan bo hoss pappa 🙂
Men i sommar ska jag flytta till stockholm med mamma så då dyker ju problemet upp igen :/

Men jag ska försöka ''sätta ner foten'' och säga till henne på riktigt.. [tard]


   
SvaraCitera

Respawn:

Och dessutom, har han inte slagit direkt men hållt jävligt hårt och skällt på oss (jag och mina andra bror) , svurit åt oss och kallat mig en idiot/värdelös flera gånger och då har jag redan mått dåligt innan. Alltså han får mig att bli deprimerad m.m..

Detta är fan inte ok! [sad] om du inte kan flytta till din pappa så måste du säga till din mamma/pappa hur hans beteende får dig att må. Hota med att du flyttar till pappa om han inte ändrar sig.


   
SvaraCitera

hur gick det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BadAssLezbo:

hur gick det?

Mjah, det gick väl sådär .. men mamma har bokat tid med en kurator så jag hoppas det blir bättre snart.
(Förlåt för att det tog så lång tid för mig och svara)
x)


   
SvaraCitera

[sad]
Jag tycker du ska visa vart skåpet ska stå! Sätta ned foten som andra sagt. Det är inte okej att han är aggressiv på det viset. Om han tex vägrar släppa din kropp när han håller fast dig, slå honom.


   
SvaraCitera

och om han säger idiot säger du:
DET ÄR DU SOM ÄR EN IDIOT DIN VÄRDELÖSA IDIOT


   
SvaraCitera

Respawn:

Mjah, det gick väl sådär .. men mamma har bokat tid med en kurator så jag hoppas det blir bättre snart.

ah, lycka till [smile]

Respawn:

(Förlåt för att det tog så lång tid för mig och svara)
x)

nä r okj


   
SvaraCitera