Aviseringar
Rensa alla

Energidricka


Ämnesstartare

Jag älskar energidricka och dricker 3-6 burkar i veckan. Den jag köper är den blåa monster lo-carb eller vad den heter. Jag köper den för jag tycker det är den godaste och den innehåller bara 15 kcal. Jag undrar hur dåligt för hälsan det egentligen är att dricka 3-6 energidrycker i veckan? Det är ju ändå inte så mycket och den innehåller ju inte många kcal så det borde väl inte vara så farlig eller?


   
Citera
Ämnesetiketter

Allt handlar inte kalorier. Dessutom är diverse sötningsmedel ofta sämre för hälsan än naturligt socker. 

I övrigt så är det lite individuellt hur kroppen reagerar på koffein/taurin/ginseng/etc. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Allt handlar inte kalorier. Dessutom är diverse sötningsmedel ofta sämre för hälsan än naturligt socker. 

I övrigt så är det lite individuellt hur kroppen reagerar på koffein/taurin/ginseng/etc. 

Hur påverkar energidricka hälsan negativt? Vad är det som är dåligt i en energidricka?


   
SvaraCitera

SelfishBitch:

Hur påverkar energidricka hälsan negativt? Vad är det som är dåligt i en energidricka?

Jag har tyvärr ingen större koll på ingredienserna i energidryck, det var länge sen jag drack själv. Eventuella biverkningar från koffein, taurin eller ginseng lär du nog märka av rätt tydligt om du skulle få i alla fall. I övrigt har jag som sagt för dålig koll. 


   
SvaraCitera

tre till sex burkar i veckan är inte fasligt mycket ifall man tänker på de aktiva ingredienserna. det som drabbas främst är sannolikt dina tänder, då läsk brukar vara alldeles för surt.


   
SvaraCitera

kom ihåg att energidricka kan innehålla onaturliga tillsatser


   
SvaraCitera

Aldrig kikat närmare på sådant... det finns många "energidrycker", den du **druckit** Hjärta vet jag inte något specifikt om. Men då de flesta knappast har något så vidare hyggligt innehåll för kroppen så tror jag att det nästan endast är dåligt att dricka sådanheter.


   
SvaraCitera

gillar också smaken men e typ asskänslig mot vissa av ämnena i. euroshopper-drickan brukar gå bra med typ redbull får jag värsta hjärtklappningen av. lol drack assmkt redbull en gång när jag var typ 14, kallsvettades och frös som fan, kändes som jag hade asshög feber lr ngt  


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

drick mountain dew.


   
SvaraCitera

RobinL1997:
drick mountain dew.

E det en energi dricka?


   
SvaraCitera

Matilda_00:

E det en energi dricka?

290972_1280.jpg
Oui.


   
SvaraCitera

Matilda_00:

E det en energi dricka?

Mittemellan läsk och energidryck typ


   
SvaraCitera

Getrekt:

Mittemellan läsk och energidryck typ

Aha, men det e inte åldersgräns på den eller? 


   
SvaraCitera

Matilda_00:

Aha, men det e inte åldersgräns på den eller? 

Nope, dessutom är den bättre än typ sprite.


   
SvaraCitera