Aviseringar
Rensa alla

energidrycker


Ämnesstartare

ja detta är kanske en lite tråkig tråd men är det normalt att man blir trött av energidrycker, för de borde väl ha motsatt effekt?


   
Citera
Ämnesetiketter
Exner

Det är ok om man blir det.


   
SvaraCitera

Givetvis kan man få en paradoxal effekt, blev ordinerad att dricka koffein innan läggdags för att kunna somna förut (det hjälpte inte helt men verkar göra det lite lättare)


   
SvaraCitera
Kudhos

Ibland kanske du inte får samma kick som du vill. Kroppen kan ha byggt upp en tolerans för ämnet vid hög konsumption under en längre tid. Det sammma gäller t.ex kaffe. Har själv upplevt ibland att jag blir trött av att dricka kaffe eftersom jag får inte samma effekt som jag brukar. 
Drick inte mer bara, vänta lite och se om effekten kickar in. Ev. undersök varför du är så trött. Ibland är man så trött pga. olika orsaker att ingen energidryck kan riktigt påverka det.


   
SvaraCitera

Får ingen effekt av Energidryck.... Galen


   
SvaraCitera

Du dricker socker så blodsockret går rakt upp o fort ner. Bättre att äta en köttbit o typ pasta ist för sånt skit om det är energi man vill ha


   
SvaraCitera

Det är inte det minsta konstigt. 
Finns anledningar till att en av ledarna för gymnasie programmet jag ska gå på säger att om man håller på med energi drycker så behöver man inte sätta sin fot där ens. Borde betyda något. 


   
SvaraCitera

Förutom att effekten av energidrycker ebbar ut mer och mer med tiden så är det så att energidrycker precis som socker kan göra dig trött tillslut. socker är precis som energidrycker ett snabbt sätt att få energi. Inte ett permanent sätt. När effekten avtar blir du ännu tröttare. Om du vill vara pigg och alert på dagarna är mitt råd: ät bra kost, rör på dig, och sov om nätterna.


   
SvaraCitera