Aviseringar
Rensa alla

Eng B - korrekturläsning


Dream:

it can be basketball, football or whatever you want)

it could be basketball, football etc.

whatever you want passar inte in där och dessutom känns det mer som talspråk.

observera att fotboll är soccer på eng ifall det är det du syftar på

och sedan fattar jag inte varför du ens ska ge exempel på sporter. alla vet väl vad en sport är?

Dream:

I think that the message is that you do not have to fail in your education just because you play sports ( it can be basketball, football or whatever you want), you can still achieve many good things in life without sports.

though you can still...

men tycker meningens innebörd är lite vrickad. man behöver inte misslyckas med skolan för att ,man håller på med sporter men man kan fortfarande uppnå bra saker utan sporter?

eller så kunde du skriva, but of course you can still achieve...

det är ju självklart att man kan lyckas i livet utan sporter. lika självklart som att man vet vad en sport är.

Dream:

From day one coach Carter says that education is the most important thing, you would think the parents would embrace that given that the Richmond school district has a high crime as well as a high drop out rate.

From day one coach Carter says that education is the most important thing. You would think the parents would embrace that, given that the Richmond school district has a high crime as well as a high drop out rate.

Dream:

But no

tkr det låter bättre med: "though they do not..."

Dream:

the parents protest his actions in favor of the only way their children can get out of the ghetto.

du skriver som att det är så. fakta. det är ju vad föräldrarna tror. skulle omformulerat det

Dream:

I do not think that the movie

ta bort that

Dream:

as a whole

säger man så? [shake]

Dream:

part

parts

Dream:

that

which

kan ha fel, läser som sagt eng A

lacostekrokodilen:

nej, för jag är pro-homosexuella men jag är emot dream

men tänk om han/hon är det. hur ska du då lösa det otroliga problem som uppstår? :S

lacostekrokodilen:

e inge vidare, o det vet jag eftersom:
1. har vänner där
2. träffat folk från högskolan som gått där.
slutsats: hemsk.

okej låter ganska trovärdigt

lacostekrokodilen:

gick en relativt hård skola, tror intagningen på det jag plugga var 280-290 eller nått. ger mer på högskolan iaf, okej. högskolan e svår, men grejjar ju tentorna osv iaf. vilket många från jensen inte gör

vad läser du? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, först av allt är jag bara 13 år så bli inte arg om jag rättat fel...

Dream:

we will discuss what time it could take place

Låter bättre med '' we will discuss in what time it could take place''

Dream:

We think that the movie must takes place

''We think that the movie must take place''

Dream:

which this movie are showing us.

''witch this movie is showing us''

Dream:

This picture shows that the crime is very usual today

Vad gör the:et där?Är det ett speciellt rån?

Dream:

movie takes at a modern time.

''movie takes place in a modern time''

Finns fler fel men de har redan rättats...


   
SvaraCitera

karleksproblem:

witch

häxa


   
SvaraCitera

as a whole

soimpolite:

säger man så?

tkr oxå det känns JÄVLIGT konstigt men kan inte hitta ngn regel det bryter mot [shake] känns väldigt skumt eller vet du vilken regel som bryts?

soimpolite:

vad läser du?

gick ut med 18-19 från nvnv, går bara enstaka på kth eftersom jag inte vet vad jag vill bli men blir väl nått åt civiligenjörshållet antar jag, så kan iaf tillgodoräkna det jag läser nu. har ganska okej på HP så ev satsar jag på att komma in via den om jag lyckas höja mig med 0.1 till våren.

soimpolite:

men tänk om han/hon är det. hur ska du då lösa det otroliga problem som uppstår? :S

får jag väl bli homofob [cry]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

karleksproblem:

''witch

soimpolite:

häxa

hahahaha, finns inget bättre än värdelösa korregeringar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

hahahaha, finns inget bättre än värdelösa korregeringar

Oj menade wich, han hade skrivit ''witch'' så jag blev lite förvirrad...

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

soimpolite:

häxa

Jaja skrev fel, säger samma sak som jag sa til lacostekrokodilen

karleksproblem:

Oj menade wich, han hade skrivit ''witch'' så jag blev lite förvirrad...


   
SvaraCitera

Du kan omöjligen gå engelska B med den där engelskan. Troligen går du en friskola där man sätter godtyckliga betyg.


   
SvaraCitera

lacostekrokodilen:

har ganska okej på HP så ev satsar jag på att komma in via den om jag lyckas höja mig med 0.1 till våren.

haha, surt med 0.1 p. skulle du komma in på civilingenjör på kth då? vad hade du på HP innan? [crazy]

lacostekrokodilen:

går bara enstaka på kth eftersom

fattar inte, vad läser du då? [shake]

lacostekrokodilen:

får jag väl bli homofob

NEJ [mad]

lacostekrokodilen:

eller vet du vilken regel som bryts?

man kan säg så. idiomatiskt uttryck. MEN det låter konstigt för att han vänder på det. skulle låtit bättre om han skrev; "there were some parts of the movie which were amusing and made me happy, though i do not think the movie was entertaining as a whole." tycker det låter bättre iaf


   
SvaraCitera

soimpolite:

fattar inte, vad läser du då?

matte. glömt exakt vad kursen heter men som civiligenjör måste man läsa den kursen iaf sa tanten jag snacka med på kths televäxel :S

soimpolite:

haha, surt med 0.1 p. skulle du komma in på civilingenjör på kth då? vad hade du på HP innan?

har 1.5-1.6 typ, med 1.7 kommer jag in på det mesta typ =)

soimpolite:

NEJ

blir iofs komplicerat då jag är nyliberal [n]

soimpolite:

made me happy

kan man säga så: filmen gjorde mig glad. känns lite för enkel o barnslig engelska eller vad man säger tkr jag [crazy]


   
SvaraCitera

lacostekrokodilen:

matte. glömt exakt vad kursen heter men som civiligenjör måste man läsa den kursen iaf sa tanten jag snacka med på kths televäxel :S

aha [crazy] önskar jag var bra på matte [mad]

Dream:

Skulle någon kunna korrekturläsa min text som jag ska använda till min redovisning?

undrar om han ska stå och läsa texten innantill...? jag går eng A och får bara använda mig av powerpoint när jag ska redovisa [mad]

lacostekrokodilen:

blir iofs komplicerat då jag är nyliberal

får väl hoppas han är en hon då :S

lacostekrokodilen:

kan man säga så: filmen gjorde mig glad. känns lite för enkel o barnslig engelska eller vad man säger tkr jag

han kunde ju precisera det lite mer. för övrigt tror jag att jag har sett den filmen och jag fattar inte hur den kan göra någon glad :S dock såg jag nog inte hela

lacostekrokodilen:

har 1.5-1.6 typ, med 1.7 kommer jag in på det mesta typ =)

men det är bra! lycka till. funderar på att skriva HP till våren, känns som att jag kmr faila rätt ordentligt men de säger ju att uppg är metodiska och att man tjänar på att lära känna provet.


   
SvaraCitera

soimpolite:

aha önskar jag var bra på matte

går sam va?

soimpolite:

undrar om han ska stå och läsa texten innantill...?

alltså, min uppfattning om uppläsning är att läser man av pappret direkt så blire skitkasst o erhört bundet. samma med personer som kör 40 mins redovisningar o tror det blir bra.

soimpolite:

men det är bra! lycka till. funderar på att skriva HP till våren, känns som att jag kmr faila rätt ordentligt men de säger ju att uppg är metodiska och att man tjänar på att lära känna provet.

gjort provet 6 gånger typ 😛

soimpolite:

han kunde ju precisera det lite mer.

alltså: the movie made me happy.... känns oerhört klent på nått sätt. lite tunt: Filmen gjorde mig glad. känns som det lämnar ganska bra med utrymme för detaljer. jag vene =S


   
SvaraCitera

lacostekrokodilen:

går sam va?

ah sam ekonomi

lacostekrokodilen:

samma med personer som kör 40 mins redovisningar o tror det blir bra.

what, kan ju inte läsa innantill i 40 min. måste ju se helt stört ut :S

lacostekrokodilen:

alltså, min uppfattning om uppläsning är att läser man av pappret direkt så blire skitkasst o erhört bundet.

mhm, håller med. gjorde så på en redovisning i 9an, var verkligen livrädd inför att redovisa (hade heller aldrig redovisat på engelska tidigare vilket var lite konstigt...) och hade lärt mig hela texten i huvudet. var väldigt osäker just när det gällde att tala engelska. språket hade liksom inte lossnat som min lärare sa. så det fanns inte en chans att jag skulle kunna tala fritt om ett ämne och således lärde jag mig texten och sa allting sjukt fort för att få det överstökat. måste sett riktigt fult ut [crazy] stör mig på att hon aldrig uppmanade mig att läsa böcker på engelska eller att jag inte tog initiativet själv. lärde mig iaf sjukt mkt av det

lacostekrokodilen:

gjort provet 6 gånger typ 😛

haha okej, vilken del är svårast? 😛

lacostekrokodilen:

alltså: the movie made me happy.... känns oerhört klent på nått sätt. lite tunt: Filmen gjorde mig glad. känns som det lämnar ganska bra med utrymme för detaljer. jag vene =S

ja typiskt sånt ställe där läraren skulle ifrågasätta just vad det var i filmen som gjorde honom glad.


   
SvaraCitera

soimpolite:

haha okej, vilken del är svårast? 😛

för mig vare diagram, jävla stessigt

soimpolite:

what, kan ju inte läsa innantill i 40 min. måste ju se helt stört ut :S

hade en som gjorde det i svenska A, garva åt han efteråt.

soimpolite:

ah sam ekonomi

sj naturrunka man i 3 år

soimpolite:

ja typiskt sånt ställe där läraren skulle ifrågasätta just vad det var i filmen som gjorde honom glad.

yes, men upplever det lite som ett problem med hela texten. ganska tunn o flera ställen vore detaljer inte fel


   
SvaraCitera

lacostekrokodilen:

för mig vare diagram, jävla stessigt

haha kmr faila på den delen och matten. btw, man får typ inte tillbaka provet så man kan kolla vad man hade för fel och behålla det? [crazy]

lacostekrokodilen:

hade en som gjorde det i svenska A, garva åt han efteråt.

svenska... trodde de var smarta i din klass [wink]

lacostekrokodilen:

sj naturrunka man i 3 år

var väl inte så överdrivet jobbigt för dig om du gillar siffror

lacostekrokodilen:

yes, men upplever det lite som ett problem med hela texten. ganska tunn o flera ställen vore detaljer inte fel

sant, hur blev det med ditt fotoalbum btw 😀

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

btw, heter det inte 21st century :S


   
SvaraCitera

soimpolite:

svenska... trodde de var smarta i din klass

trodde jag med, visa sig att vissa grundskolor får man lätt mvg i. fast den här killen var faktiskt mkt duktig i matte, fysik, kemi o biologi. han hatade dock svenska osv 😛

soimpolite:

haha kmr faila på den delen och matten. btw, man får typ inte tillbaka provet så man kan kolla vad man hade för fel och behålla det?

man får fylla i vad man svara, 1 timme efter provet så släpps facit på text-tv. du rättar o så jmf du med förra årets gränser; dom gränserna brukar ändras +/1 varje provtillfälle så man vet ungf vad man får.

soimpolite:

var väl inte så överdrivet jobbigt för dig om du gillar siffror

blev svårare o svårare, fick iaf mvg i matte men i slutet vare tajt [n]

soimpolite:

sant, hur blev det med ditt fotoalbum btw 😀

det albumet är enbart synligt för folk jag har lagt till på min vänlista, men är du så nyfiken kan jag väl pma länkar till bilderna =F

OnT: TS, skulle läsa igenom rättelserna, skriva om med mer detaljer samt förebereda att prata med stödord, blir bättre då.


   
SvaraCitera

lacostekrokodilen:

trodde jag med, visa sig att vissa grundskolor får man lätt mvg i. fast den här killen var faktiskt mkt duktig i matte, fysik, kemi o biologi. han hatade dock svenska osv :

haha okej [crazy]

lacostekrokodilen:

blev svårare o svårare, fick iaf mvg i matte men i slutet varje tajt

but you made it [y]

lacostekrokodilen:

man får fylla i vad man svara, 1 timme efter provet så släpps facit på text-tv. du rättar o så jmf du med förra årets gränser; dom gränserna brukar ändras +/1 varje provtillfälle så man vet ungf vad man får

men finns uppg någonstans också? man kanske har glömt uppg typ :$

lacostekrokodilen:

det albumet är enbart synligt för folk jag har lagt till på min vänlista, men är du så nyfiken kan jag väl pma länkar till bilderna =F

haha visst men jag trodde ju du var ett attentionwhore, vrf var det annars så bråttom? [crazy]

OnT: http://www.collegeboard.com testa göra word errors där så blir du kanske bättre på att formulera bra meningar!


   
SvaraCitera