Aviseringar
Rensa alla

Engelsk skola eller Svensk?


Ämnesstartare

Hej behöver hjälp med ett problem.
Här där jag bor så har det just nu öppnats en Engelsk skola som dom bara pratar engelska i.Och just nu går jag i en ganska så "stökig" skola men jag gillar mina klass kompisar.Här är mitt problem jag vill, väldigt gärna gå på den här nya skolan men jag vet hur svårt det är att få nya vänner (Har gått på 3 olika skolor)så jag vet inte om jag ska stanna på den skolan jag går på nu eller byta till den engelska.
snälla hjälp mig från en förtvivlad skolpöjk


   
Citera

Singla slant. Krona är byt.


   
SvaraCitera

Du kan väl fortfarande ha kvar dina gamla vänner även om du byter?


   
SvaraCitera

Byt.


   
SvaraCitera

Byt.
Extra plus om det är IES som öppnar, för de vet jag är bra av egen erfarenhet.


   
SvaraCitera

IEG är skitbra 🙂
IES är skitbra


   
SvaraCitera

men alltså det här var världens dummaste fråga!
Du känner ju väl svenska folket? har du sett ngn trögare? mm ta engelskan då!!!:)


   
SvaraCitera

Smoeky:

jag vill, väldigt gärna gå på den här nya skolan men jag vet hur svårt det är att få nya vänner (Har gått på 3 olika skolor)

Jag har också alltid haft svårt att få kompisar (har gått i 6 olika skolor, inkl. gymnasiet), men i högstadiet släppte det en del och när jag började i en ny skola i nian gick det jättesmidigt, jag kom in i klassen och fick bra kompisar som jag fortfarande har kontakt med. Det var första gången det funkade så bra på en gång och även höll så jag var jätteförvånad. Sedan umgås jag även med kompisarna från skolan innan, men eftersom de skulle börja gymnasiet då så kändes valet väldigt självklart.

Tror du att du skulle hålla kontakten med dina nuvarande klasskompiar även om du bytte skola? Visserligen blir det inte samma sak när ni inte ses varje dag i skolan, men man behöver ju inte sluta vara kompisar för det. Dessutom kan ju den nya klassen vara hur bra som helst - eller rentav usel, sånt vet man aldrig så det blir en riktig chansning. Finns det förresten möjlighet för dig att typ prova på den nya skolan (ex. vara där en dag på "studiebesök", se hur klassen är, hur de arbetar osv.), men ändå behålla din plats i den nuvarande? På så sätt vet du lite bättre vad du väljer mellan [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för era svar jag har nu bytt til engelska skolan och ja det är IEG som öppnar[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IES sorry


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera