Aviseringar
Rensa alla

Engelska


Ämnesstartare

Hej,

Någon som har lust att korrekturläsa texten? Vore snällt om någon kunde ge respons när det gäller grammatiken. Det är för en redovisning på 3-5min. Är det kanske för mycket?

I brought something today that means a lot to me, it is a prayer mat. For 4 years ago I was in Kenya with my bigger sister in order to see my grandfather. My grandfather wanted to see us because we were the only grandchildren he hasn’t seen yet. I asked him if we could come next summer and I told him that I had plans for this summer, but he refused and said that we had to come this summer. He said also that he maybe isn’t alive next summer.

I was very suspicious of what he said and agreed that we would come this summer. I had a lot of fun in Kenya. The spending time with grandfather is one of the moments that won’t forget. He bought me whatever I wanted, even though he hadn’t so much money. When I would travel back to Sweden I received this prayer carpet from my grandfather who had it for almost 20 years. 6 days after I came home to Sweden I heard that my grandfather died. So as I said, this prayer carpet means a lot to me, I use it everyday when I pray.


   
Citera
Ämnesetiketter

Dream:

Är det kanske för mycket?

Om du läser/pratar vääääldigt sakta är det alldeles för mycket, läser du normalt är kan det ju knappast ta mer än 1-2 minuter att hålla den där redovisningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dream:

wanted to see us because we were the only grandchildren he hasn’t seen yet.

eftersom att du skriver i imperfekt (?) alltså vad som har hänt:
he wanted, måste de vara becaus.. he hadn´t [smile]

Dream:

The spending time with grandfather is one of the moments that won’t forget.

Kanske det borde stå: Spending time with my grandfather is..
eller

aa inte vet jag, men de va väldigt kul att läsa [bigsmile]
asbra [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Om du läser/pratar vääääldigt sakta är det alldeles för mycket, läser du normalt är kan det ju knappast ta mer än 1-2 minuter att hålla den där redovisningen.

Jag får försöka prata långsamt men ändå normalt, så att jag åtminstone pratar i minst 3 min, helst 4 min. [smile]

Karma Schmarma:

eftersom att du skriver i imperfekt (?) alltså vad som har hänt:
he wanted, måste de vara becaus.. he hadn´t

Tack, såg det förut. Lite slarvfel bara. [smile]

Karma Schmarma:

aa inte vet jag, men de va väldigt kul att läsa

Tack! [smile]
asbra


   
SvaraCitera

Dream:

For 4 years ago I was in Kenya with my bigger sister

"Four years ago I was in Kenya with my older sister"

Om du inte menar att din syster är större i kroppsstorlek vill säga [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Om du inte menar att din syster är större i kroppsstorlek vill säga

Haha, det var fel ordval där. Det var inte det jag syftade på. [zzz]


   
SvaraCitera

Just, du får nog öka på texten avsevärt med för det där lär gå i väldigt snabbt. Säg vad ni gjorde, vad dina känslor med mötet var, hur/var/varför etc för att spä på berättelsen [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Just, du får nog öka på texten avsevärt med för det där lär gå i väldigt snabbt. Säg vad ni gjorde, vad dina känslor med mötet var, hur/var/varför etc för att spä på berättelsen

Men jag ska redovisa det här imorgon, utan att ha stödord alls. Jag får inte ens ha det, utan vi måste kunna berätta det utan manus. Och att lägga till ännu mer text gör det svårare för mig att memorera allt. [shake]


   
SvaraCitera

Dream:

I brought

i have eller I've brought

Dream:

this summer

that summer

Dream:

He said also that he maybe isn’t alive next summer.

He also said that he might not be alive next summer

Dream:

I was very suspicious of what he said and agreed that we would come this summer

jag blev misstänksam och bestämde att vi skulle komma. låter bättre om du skriver : vi blev misstänksamma annars säger du att du bestämmer över din syster helt.

Dream:

grandfather who had it for almost 20 years.

who have had it for almost 20 years


   
SvaraCitera

Dream:

Och att lägga till ännu mer text gör det svårare för mig att memorera allt.

Jaha, men då är det ju enkelt! Då behöver du bara komma ihåg vad ni gjorde osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Jaha, men då är det ju enkelt! Då behöver du bara komma ihåg vad ni gjorde osv.

Mjo, kanske det. Men jag får försöka prata i normal takt och hoppas att det åtminestone räcker i 2 min.

värdeuppgift:

.

Tack[smile]


   
SvaraCitera

Dream:

Tack

lungan, men dock lite kort och kanske ska köra med lite mer detaljer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

who have had it for almost 20 years

En fråga: Ska det inte vara "who has had it for almost 20 years"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

lungan, men dock lite kort och kanske ska köra med lite mer detaljer

Jo, jag håller med om att den är ganska kort, men hur ska jag komma ihåg allt tills imorgon? [sad]


   
SvaraCitera

Dream:

En fråga: Ska det inte vara "who has had it for almost 20 years"?

ja, du har rätt [y]

Dream:

Jo, jag håller med om att den är ganska kort, men hur ska jag komma ihåg allt tills imorgon?

rent generellt så blir det alltid bäst om du inte kör från nått jävla manus, skriv ännu mer text, typ dubbelt så mkt, sedan gör en stödlista som får plats i handflatan, så du diskret kan kolla vad du ska prata om, var inte så manusbunden, blir alltid bäst så [smile]


   
SvaraCitera