Aviseringar
Rensa alla

Engelska


Chibibbi:

Sure, men i alla fall blir inte det mycket billigare. Med språkresan får du all inclusive för 16 000 spänn i 21-30dagar.

Mjo, kanske. Fast "all inclusive" är av egen erfarenhet ofta inte något hänga i granen, men det kanske skiljer sig från plats till plats.

Chibibbi:

Beror helt på om man väljer att åka classic eller international. Classic = åker med svenskar. International = åker med andra europér, alltså ej svensktalande ungdomar.

Absolut, tänkte att man ändå bör vara någolunda konfortabel med att prata engelska om man ska ge sig iväg på international, vilket man kanske inte är om man bara har G men vad vet jag.

Chibibbi:

Om man väjer att bo i världsfamilj lär man få prata munnen av sig i och med att de inte kan ett ord svenska. Man lär sig prata i vardagliga situationer, vilket jag tror man har stor nytta av senare i livet.

Det beror helt och hållet på var man hamnar, jag bodde hos en väldigt skum person vilket inte resulterade i alltför mycket vardagsprat. Finns många värdfamiljer som bara vill ha pengarna och skiter helt i ungarna, tyvärr.

Chibibbi:

Visst finns det andra sätt också, men att vara i landet och höra på riktigt ger väldigt mycket.

Jo det stämmer väl, dock betalar man ju mycket för lektionerna som jag upplevde som ett skämt. Men som sagt det skiljer sig säkert beroende på var och när man åker.


   
SvaraCitera

finns inget enklare än engelska?

kollar du aldrig på filmer eller lyssnar du aldrig på musik? är ju så man lär sig


   
SvaraCitera

läs också böcker


   
SvaraCitera
Rosa
 Rosa
Ämnesstartare

tack för allas svar. Men blir man verkligen bättre på engelska av att tex kolla på engelsk talande filmer/serier och att läsa engelska nyheter? Om jag i en månads tid skulle läsa engelska nyheter varje dag och kolla på en film 4 ggr på den månaden, och lite youtubeklipp och sånt, skulle jag på det, märka att jag blivit bättre på engelska?
Jag menar, lär man sig egentligen så mycket av det?

antrax:

Varför

Jag vet inte riktigt varför faktiskt hah. Jag tycker att det är så tråkigt att läsa böcker. Det kanske beror på att jag aldrig har fått en bra bok i handen när jag väl tänkt/tvingats läsa. Det tar även så lång tid att läsa böcker, jag kan inte sitta ner helt stilla i flera timmar och läsa, det går inte det är helt enkelt för trisst.

patrick bateman:

kollar du aldrig på filmer eller lyssnar du aldrig på musik? är ju så man lär sig

Jo, jag lyssnar på musik varje dag och kollar på serier och filmer nästan varje dag (dock med svensk text) men ändå så är jag inte bra på engelska.
Jag tror att den större delen av sveriges befolkning gör detta varje dag men ändå så är inte alla bra på engelska tyvärr. Jag önskat att det vore så enkelt :O


   
SvaraCitera

Rosa:

märka att jag blivit bättre på engelska?

Ja, inte något avsevärt, men skillnad skulle finnas.

Rosa:

lär man sig egentligen så mycket av det?

Tror du det är en slump att det enda skolämne killarna numera är bättre än tjejerna på är engelska? Och att denna förändring lägligt ha skett tillsammans med utbredningen av datorspel och mer lättillgänglig utländsk media?

Du måste dock lägga ner bra mycket mer tid på det än vad du skrivit nu, om du vill märka någon riktig förbättring.


   
SvaraCitera
Rosa
 Rosa
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Du måste dock lägga ner bra mycket mer tid på det än vad du skrivit nu, om du vill märka någon riktig förbättring.

Jo det förstår ja men det tänker jag inte göra förens Sommarlovet är här. Det är resan så mkt i skolan nu som tar all tid.
Men jag skulle kunna börja lite smått som tex det jag nämnde... kanske :p


   
SvaraCitera

Rosa:

Jo det förstår ja men det tänker jag inte göra förens . Är så mkt i skolan redan som tar all tid.
Men jag skulle kunna börja lite smått som tex det jag nämnde... kanske :p

Du låter verkligen motiverad till ditt lilla projekt. [cute]


   
SvaraCitera

fattar inte hur folk lär sig genom filmer, orkar aldrig lyssna om det finns text


   
SvaraCitera
Rosa
 Rosa
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Du låter verkligen motiverad till ditt lilla projekt. [cute]

Jag försöker :p


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

se på amerikanska/engelska filmer utan text eller med engelsk text

Det ända som fungerar för mig. [blush]


   
SvaraCitera

m3lis:

fattar inte hur folk lär sig genom filmer, orkar aldrig lyssna om det finns text

Orkar aldrig läsa texten om det finns.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Orkar aldrig läsa texten om det finns.

aa smart...
aldrig tänkt så


   
SvaraCitera

Rosa:

Det tar även så lång tid att läsa böcker, jag kan inte sitta ner helt stilla i flera timmar och läsa, det går inte det är helt enkelt för trisst.

Du måste ju inte sträckläsa.[shake]
Dela upp det på någon vecka eller två och läs innan läggdags så ska du se att det inte är lika jobbigt.

Rosa:

Jag tycker att det är så tråkigt att läsa böcker. Det kanske beror på att jag aldrig har fått en bra bok i handen när jag väl tänkt/tvingats läsa.

Kommer du inte in i handlingen? Är det svårt att föreställa sig det som berättas?
(är fascinerad pga har alltid gillat att läsa)


   
SvaraCitera

Rosa:

Jo, jag lyssnar på musik varje dag och kollar på serier och filmer nästan varje dag (dock med svensk text) men ändå så är jag inte bra på engelska.

borde komma

kolla som sagt utan text och läs mycket böcker

bli gärna medlem på nåt forum på nån engelskpratandesida där du kan snacka mycket

prata också mycket engelska med familj och vänner

jag snackar engelska nästan oavbrutet med min lillebror för vi tycker är kul, lär oss asmycket

Rosa:

Jag tror att den större delen av sveriges befolkning gör detta varje dag men ändå så är inte alla bra på engelska tyvärr. Jag önskat att det vore så enkelt :O

flesta svenskar är väl bra på engelsa? är iaf alla jag känner


   
SvaraCitera

patrick bateman:

flesta svenskar är väl bra på engelsa? är iaf alla jag känner

Jämfört med övriga världen är svenskar väldigt bra på engelska, dock överskattar vi ofta vår förmåga och det blir ofta lite knackigt när man talar med folk som har engelska som modersmål. Men självklart kan de allra flesta ha en givande konversation med en engelsman.


   
SvaraCitera