Aviseringar
Rensa alla

Engelska C


Ämnesstartare

Hur upplevde ni Engelska C? Alltså är det bara jag som upplevde det som att extra bra språk inte längre spelade roll? Att det typ bara var innehåll, disposition, analys osv... som spelade roll? Iaf berätta, för själv tycker jag att gapet mellan eng B och C är extrem, spec när man byter lärare.


   
Citera

gianki:

för själv tycker jag att gapet mellan eng B och C är extrem, spec när man byter lärare.

var väl ingen jävla skillnad, bara att du måste snacka lite mer på lektionerna o fler inlämningsuppgifter, proven var ju lika svåra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

var väl ingen jävla skillnad

Nah kanske inte i ditt fall. Så sa den andra klassen som har Eng C, men hittills har ingen i min klass tyckt det, det har varit extremt petigt med innehåll. I eng A och B kändes det som om det bara var språket som spelade roll.


   
SvaraCitera
Åtta

Jag vill minnas engelska C som skitenkel. Det enda jag kan dra mig till minnes var lite jobbigt var när vi var tvungna att läsa Heart of Darkness, men det var nog mest bara därför att jag tyckte att den sög.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag vill minnas engelska C som skitenkel

Fett tur ni verkar ha haft, lr så är ni lite för bra XD. Jag och en massa andra hade MVG i B och läraren sa alltid hur fantastiska vi var osv... Nu har några sänkt sig med två betygsteg. Så stoooooor skillnad.


   
SvaraCitera

Då vi på min gamla skola kunde välja mellan den vanliga engelska C, som inte verkade vara någon större skillnad från Eng B och Cambridge Eng C så var det en skillnad för mig då jag valde Cambridge, fast jag inte ens gjorde det Cambridge-provet, men nivån höjdes flera snäpp där ändå då de vanliga proven och läxorna var mer avancerade.
Men jag älskar engelska så då var det bara o tuta o köra 🙂


   
SvaraCitera

Inte svårt alls, men jag är native så... Det är väl lite skillnad.


   
SvaraCitera

Ingen större skillnad, lite mer muntligt bara.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera