Aviseringar
Rensa alla

Engelska skolbarn vägrade tillbe Allah – fick kvarsittning


Ämnesstartare

​​​ http://www.friatider.se/engelska-skolbarn-vagrade-tillbe-allah-fick-kva​rsittni​ng

:

Under en religionslektion på en brittisk skola tvingades de elvaåriga barnen böja sig ner på knä för att tillbe den muslimska guden. När två pojkar vägrade straffades de med kvarsittning.

‘Nu ska vi be till Allah’, sade religionslärarinnan på skolan i närheten av Stoke-on-Trent i England efter att ha visat en kort instruktionsfilm med islamska bönritualer. Eleverna förväntades genomföra hela processen på arabiska, med muslimska huvudbonader. De som vägrade fick kvarsittning.

Nu rasar flera av de anhöriga till barnen mot skolan.

- Mitt barn har tvingats tillbe Allah under en lektion i skolan. Det är fullkomligt vidrigt, det går inte att formulera det på annat sätt, säger en morfar till en av eleverna till Daily Mail.

- Om man hade sagt åt muslimer att gå till nattvarden i kyrkan på söndagen hade det blivit krig.

Enligt ett uttalande från landstinget i Cheshire kommer fallet att undersökas, men man understryker att skolundervisningen i olika religioners trosuttryck är ”en del av läroplanen för mångfald”.

Under en religionslektion på en brittisk skola tvingades de elvaåriga barnen böja sig ner på knä för att tillbe den muslimska guden. När två pojkar vägrade straffades de med kvarsittning.

‘Nu ska vi be till Allah’, sade religionslärarinnan på skolan i närheten av Stoke-on-Trent i England efter att ha visat en kort instruktionsfilm med islamska bönritualer. Eleverna förväntades genomföra hela processen på arabiska, med muslimska huvudbonader. De som vägrade fick kvarsittning.

Nu rasar flera av de anhöriga till barnen mot skolan.

- Mitt barn har tvingats tillbe Allah under en lektion i skolan. Det är fullkomligt vidrigt, det går inte att formulera det på annat sätt, säger en morfar till en av eleverna till Daily Mail.

- Om man hade sagt åt muslimer att gå till nattvarden i kyrkan på söndagen hade det blivit krig.

Enligt ett uttalande från landstinget i Cheshire kommer fallet att undersökas, men man understryker att skolundervisningen i olika religioners trosuttryck är ”en del av läroplanen för mångfald”.

Vad har hänt med Europa?? Reflektera kring den här skamliga islamiseringen av Europa! Det är så här utvecklingen börjar! Svenska politiker vill införa rätten till skattesubventionerad könsstympning i Sverige!


   
Citera
Exner

Givetvis alldeles fel; inga uttalande från rektorn?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Givetvis alldeles fel; inga uttalande från rektorn?

Det här är en samhällsutveckling som våra makthavare önskar. Ni är blinda som röstar in dessa landsförrädare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sånt här händer i sverige med.

​ http://politisktinkorrekt.info/2010/06/05/kvinnofornedring-och-homosexhets-i-moske/

MOSKÉBESÖK. Från den välkända bloggen Muslimska Friskolan hämtar vi information som på ett väldigt tydligt sätt visar vad vi svenskar har att förvänta oss i den muslimska framtid som våra politiker, livligt påhejade av massmedia, har planerat för Sverige. Det handlar om kvinnliga högstadieelever på besök i en moské.

""tjaaa bloggen.
idag har varit sof i skolan, har inte gjort så mycket.
drog till moskén på so timme och fan vilket skämt.
tycker det faktiskt var sjukt förnedrande mot kvinnor.
vi var tvugna att bära nån svinvarm rock och sen fick man be bakom ett jävla galler :s
förlåt mig muslimer, men omjag ska acceptera er måste ni väl acceptera mig.
asså, DET där har gått över styr om jag ska vara ärlig.
sen jämförde han incest förhållanden med homosexuella, asså haha""

​ http://politisktinkorrekt.info/2010/10/26/svenska-elever-som-ber-och-bar-sloja-i-sin-​ordning/comment-page-5/?wpmp_switcher=desktop

I maj skedde ett utbyte mellan Rönnowskolan och Näsbyskolan. Syftet var att respektive skolas elever skulle berätta för den andres om sin religion och dess traditioner. En förälder som inte såg med blida ögon på att barnen fick prova på att bära slöja och be till Mecka anmälde händelsen till Skolinspektionen. Utslaget har nu kommit som förkunnar att allt är i sin ordning.

I skolutbytet berättade eleverna på Rönnowskolan om sitt julfirande och eleverna på Näsbyskolan om sina muslimska traditioner. En muslimsk bönematta rullades ut på golvet i klassrummet med en kompass pekandes mot Mecka. Med hjälp av två elever från Näsbyskolan får Rönnowskolans elever prova på att be samtidigt som muslimska böner läses upp och de tillhörande rörelserna visas upp varpå klassen gör efter. Flickorna i klassen får prova muslimsk slöja och killarna topi. Filmvisning blir det också, om islam med tillhörande sötsaker från Irak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, fan vilken idiotlärare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

I maj skedde ett utbyte mellan Rönnowskolan och Näsbyskolan.

Sming:

Utslaget har nu kommit som förkunnar att allt är i sin ordning.

Haha men hur fan tänkte du att det här var opassande?

Sming:

Med hjälp av två elever från Näsbyskolan får Rönnowskolans elever prova på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min skola har tvingat mig att gå till kyrkan och läsa psalmer och lärt mig mycket om Kristendomens historia och hur man ber som kristen. Nu ska jag gråta ut till Aftonbladet och Expressen. [cry]


   
SvaraCitera
Exner

Trådlös:

Min skola har tvingat mig att gå till kyrkan och läsa psalmer och lärt mig mycket om Kristendomens historia och hur man ber som kristen. Nu ska jag gråta ut till Aftonbladet och Expressen. [cry]

En viktig skillnad är, att du knappast med tvingats, att be.


   
SvaraCitera

xsaosinx:

.

Det är en "diplomatisk och korrekt" formulering av tidningarna. Oftast betyder "får prova på" (gällande skolor, arbetslösthetsåtgärder, socialtjänst-anordnade praktiker), helt enkelt "tvingas göra".

Ser man till exempel på det där med skolpraktikerna. Vi hade en omgång skolpraktik(en dag, i sexan), där vi skulle "ut och jobba mot symboliska summor, och totalsumman skulle skänkas till skolans fadderbarn".
Tidningarna hade ett reportage, där det stod att "skolans elever fick åka ut till diverse arbetsplatser och prova på hur det var att arbeta där, samtidigt som de tjänade pengar till fadderbarn."

Egentligen var det helt enkelt att vi fick en arbetsplats tilldelad. Sen SKULLE vi ut och jobba där. Lika "ordentligt" som de riktiga anställda. Givetvis inte lika tungt arbete (så som att lyfta gamlingar eller flytta stora trädstockar m.m.),
eller lika ansvarsfulla arbeten (så som att syssla med löneutbetalningar, hantera motorsåg, m.m.),
utan mer som att en del av oss skulle måla en hel bondgårds byggnader, som skulle tagit en målarfirma på 4-5 pers uppskattningsvis en vecka att måla, förväntades av 20-25 skolelever hinna göras på 8h.

Det fanns ingen möjlighet att "tacka nej" (som antyds att man kan när det gäller "få prova på"), utan de som inte ville arbeta, fick antingen kvarsittning, eller möjlighet att "köpa sig loss" (om deras föräldrar hostade upp med samma "symboliska summa" som en snittelev skulle "dragit in"). Skulle hela praktikgruppen dra in 2000kr, och det var närmare 150 elever, så skulle de elever som vägrade acceptera "praktiken" eller "kvarsittningen", helt enkelt hosta upp med 10-15kr.

Likväl stod det i tidningarna att "eleverna fick prova på att arbeta en arbetsdag på olika arbetsplatser".
Det SUGER rent ut sagt att få ~2kr/h för ett arbete som är lika stort och omfattande som vilken annan vuxen som helst skulle få. I synnerhet som det inte går att vägra, utan ett eller annat straff.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

En viktig skillnad är, att du knappast med tvingats, att be.

Jag håller med att det är fel att tvingas till att be.


   
SvaraCitera

Memnoch:

I synnerhet som det inte går att vägra, utan ett eller annat straff.

Välj kvarsittning, sedan så går du helt enkelt inte på kvarsittningen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Memnoch:

Det är en "diplomatisk och korrekt" formulering av tidningarna. Oftast betyder "får prova på" (gällande skolor, arbetslösthetsåtgärder, socialtjänst-anordnade praktiker), helt enkelt "tvingas göra".

Bevisa att det är så i det fallet med. Annars håller inte det du tror.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Speltidning:

Välj kvarsittning, sedan så går du helt enkelt inte på kvarsittningen?

Haha, bam.


   
SvaraCitera

Speltidning, det är ju förvisso en variant, men med tanke på att ALLA ens lärare var inblandad i det där, så hade man istället en jävig lärare att tas med om man blankvägrade kvarsittningen. Och skulle man klaga, så hade man ju en jävig rektorsexpedition att tas med. Och skulle man klaga på dem, så hade man likgiltiga föräldrar att tas med.
"Ja, men det är väl bara att jobba på/sitta av kvarsittningen ordentligt, då?" var ungefär vad man kunde få höra om man senare klagade hos päronen.

Om jag inte minns fel, så var det en av grabbarna som försökte med en sån variant. När han skippade kvarsittningen, skickade skolan hem ett brev till hans föräldrar, där de förklarade lite fint hur det gick till med praktiken, och fördömde lite fint att killen vägrade vara med, och bad nu föräldrarna att hosta upp med den symboliska summan själva, "eftersom han inte var med och bidrog till att en sån summa kom in via praktiken".
Det HÄNDE iaf, men jag minns inte om det var "min årskurs", eller om det var syrrans årskurs (som var ett år tidigare).

Men sån var iallafall min skola. Fint, vad? Kuksugar-ledning var det iallafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

:

Svenska folk! Hör mig! Varför ger ni bort er arvsrätt över Sverige till främlingar från länder långt borta? Vi fick ärva landet av våra förfäder och nu ger ni bort Sverige till fullkomliga främlingar! Landet måste fortsätta att ägas av oss svenskar, annars sviker vi våra efterkommande generationer som riskerar att bli till en förslavad minoritet i sitt eget land. De främmande inkräktarna har inte rätt att ärva landet eller ens rätt att vara här. Svenskt medborgarskap har av samvetslösa landsförrädare gjorts till någonting billigt och lättköpt, till något som precis alla kan få ta del av. Det är fel! Sverige tillhör det svenska folket och kan inte ägas av andra folk än det svenska folket! Vägra låta er styras av det landsförrädande packet längre. Ut med de främmande inkräktarna! Kampen står nu! Landet måste nu tas tillbaka till varje pris! Sverige åt svenskarna och svenskarna åt Sverige!

Ovan var en bra kommentar skriven av Odalmannen för artikeln "Sveket mot Europa":

http://www.friatider.se/sveket-mot-eu​ropa


   
SvaraCitera