Aviseringar
Rensa alla

Engelskt varuhus blir könsneutralt


Ämnesstartare

Varuhuset Selfridges i London kommer att lägga ner dam- och herravdelningar och istället ha tre våningar med unisexkläder. 

"We want to take our customers on a journey where they can shop and dress without limitations or stereotypes, a space where clothing is no longer imbued with directive gender values, enabling fashion to exist as a purer expression of 'self.'''

Vad tycker ni om detta? Bör alla klädaffärer vara könsneutrala? Finns det någon poäng i att dela upp i dam- och herrkläder? Diskutera!


   
Citera
Ämnesstartare

Har ingen åsikt, bra för dem som gillar det osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Vet ej

bra att slippa leta i en halvtimme efter herravdelningen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har ingen åsikt. för min del hade det varit svårare att hitta kläder jag gillar så hade nog inte gått dit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjejkläder kan vara nice..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla bör inte vara, föredrar variation. Men absolut, ser gärna fler av den sorten!! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns ju bara jobbigare för alla när man inte vet var man hittar kläderna man gillar. Gäller ju alla inblandade inklusive transpersoner osv. Men man kanske löser det bra med andra uppdelningar.


   
SvaraCitera

inte min grej, jag är otroligt inskränkt

argylestrumpor, tartanboxers och hawaiiskjortor all day baby

finns väl ingen anledning för mig som köper kläder två gånger om året att säga emot det dock, antagligen handlar detta väl om efterfrågan och utbud

om folk gillar't är det väl

Zymba: NAAAAAJS!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rik vit tjej:
tjejkläder kan vara nice..

har 1 tjejlinne från carlings


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: NAAAAAJS!

Damkläder är som regel så djävla mycket snyggare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Coolt.


   
SvaraCitera
reben

öh
tkr verkar som att det då blir typ dubbelt så jobbigt o hitta kläder som passar ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: tkr verkar som att det då blir typ dubbelt så jobbigt o hitta kläder som passar ?

Tänker också så. Har inget emot gesten, men jag tror inte det kommer underlättaMycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara trams, blir ju mycket jobbigare att veta om ett par byxor är för dam eller herr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

unisex ≠ könsneutralt.

men det är väl alltid kul att en pryttelkedja hittar ett sätt att profilera sig lite extra och sälja sina pryttlar till medvetna stadsbor.


   
SvaraCitera