Aviseringar
Rensa alla

Engelskt varuhus blir könsneutralt


fattar inte varför det görs skillnad från första börjn på många saker. jeans, typ, vad fan är grejen? det enda som styr vilken avdelning jag handlar på är trender, just nu måste jag handla på herr pga gillar inte höga midjor, annars hör det historiskt sett till ovanligheterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Bara trams, blir ju mycket jobbigare att veta om ett par byxor är för dam eller herr

Unisex betyder att det inte finns då dam/herr kläder alltså finns inga dam eller herr byxor alltså blir det inget svårt


   
SvaraCitera
time
 time

Det är ju tokbra! Verkligen. Alla som oroar sig över att det ska bli svårt att hitta saker som passar, det är ju bara att plocka allt som ser snyggt ut och prova plagget innan man köper det.


   
SvaraCitera

Skulle inte vilja att alla klädesbutiker gjorde så, men några är absolut najs. Det jag funderar över är dock storlekarna. Gick tex in på H&M nu och tog en kavaj från dam och en från herr som exempel. Den från dam fanns i storlekarna 32 34 36 38 40 42 och den från herr fanns i storlekarna 42 44 46 48 50 52 54 56 58. Känns som att det kommer finnas mindre kläder för det ska finnas sånt stort utbud i storlekar? Eller kanske bara är jag som virrar, I dunno.


   
SvaraCitera
reben

Mindfly:
Skulle inte vilja att alla klädesbutiker gjorde så, men några är absolut najs. Det jag funderar över är dock storlekarna. Gick tex in på H&M nu och tog en kavaj från dam och en från herr som exempel. Den från dam fanns i storlekarna 32 34 36 38 40 42 och den från herr fanns i storlekarna 42 44 46 48 50 52 54 56 58. Känns som att det kommer finnas mindre kläder för det ska finnas sånt stort utbud i storlekar? Eller kanske bara är jag som virrar, I dunno.

det är inte samma skala 🙂


   
SvaraCitera
reben

har för mig att s är typ 44 exempelvis 


   
SvaraCitera

jag ha ren träningströja som är dam-passform. den är min favvo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dels är det ju storleksgrejen men också att jag brukar vilja ha kläder för fitt- och bröstkroppformskroppar men jag tycker att det är bra. Typ. Om de hade strukturerat upp det lite.


   
SvaraCitera

äntligen, upptäcker alltid mig själv med att söka mig till herrkläderna o vandra där och märka det senare. hehe

det är bra. folk som vill ha könsanpassade kläder kan gå till resten av världens butiker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Om de hade strukturerat upp det lite.

Då blir det ju uppdelat? 


   
SvaraCitera

Ingen åsikt.


   
SvaraCitera

låter nice att ba kunna glida omkring å ej leta efter specifika avdelningar eller känna att man "kommit fel"


   
SvaraCitera

adaq: Bara trams, blir ju mycket jobbigare att veta om ett par byxor är för dam eller herr

haha vafan unisex betyder ju att d ej är ngn skillnad....


   
SvaraCitera

Jaaaaaaaaaaaaaaa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter bra så men kläderna som har visats upp i samband med detta (om jag förstått rätt) är fruktansvärt fula


   
SvaraCitera