Aviseringar
Rensa alla

Enorm prestationsångest - någon som kan relatera?


Det är en av mina många karaktärsbrister 


   
SvaraCitera

Mad:
Nej e för lat 

Yo shit ain't relevant


   
SvaraCitera

Pundarjävel: Yo shit ain't relevant

chilla 


   
SvaraCitera

Mad:

chilla 

Yo, chilla gorilla. Jag kapar inte din frihet med att påstå att du ska sluta skämta, bara gör det någonstans. En tjej mår skit och du hasplar ur dig goja.. not the right time.


   
SvaraCitera

Solomonia: However, man känner sig ändå ensam i det ibland, särskilt då prestationsångesten är extrem och man liksom vill ha bekräftelse att man inte är en i mängden. Därför tog jag äran att skapa denna tråden.

Du är inte unik. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bliuqzth:

Du är inte unik. 

Det är inte direkt det jag syftar på heller.


   
SvaraCitera

Solomonia: Det är inte direkt det jag syftar på heller.

Det är lönlöst att sträva efter perfektion.  Perfektion existerar inte och det kommer att skada om du eftersträvar extremt höga mål.  Om du skriver/tecknar/komponerar musik/liknande så förstår du vad jag menar exakt då väldigt många i denna grupp lider pga ordet perfektion och hård självkritik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bliuqzth:

Det är lönlöst att sträva efter perfektion.  Perfektion existerar inte och det kommer att skada om du eftersträvar extremt höga mål.  Om du skriver/tecknar/komponerar musik/liknande så förstår du vad jag menar exakt då väldigt många i denna grupp lider pga ordet perfektion och hård självkritik.

Tro mig, det är jag medveten om. Min prestationsångest however är inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu om något är den aktiv då jag har flertal saker att slutföra. Jag antar att det är en situation då jag behöver luta mig tillbaka och acceptera saker och ting som de är, göra mitt bästa, och försöka nöja mig med det fastän det är en av de svåraste sakerna som finns.


   
SvaraCitera