Aviseringar
Rensa alla

ensam


Träffa så många nya människor du kan. Ju fler du lär känna desto större är chansen att du hittar riktiga vänner som du verkligen passar med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anklever:

Träffa så många nya människor du kan. Ju fler du lär känna desto större är chansen att du hittar riktiga vänner som du verkligen passar med.

Mjo du är lite rätt faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IWantALongName:

ag har en pojkvän som stöder mig men vill gärna ha vänner som man kan prata med och inte slutar efter nån månad.

Jag har samma problem som dig. Har en pojkvän som verkligen finns där, stöttar och allt, men de är på distans så. Jag vet inte riktigt hur man ska göra.. har haft vänner, men de har visat sig vara riktiga svin nu, de är verkligen jätte jobbigt, är deppig hela dagarna, i skolan är jag ensam. Hoppas du hittar vänner snart tjejen <3 ingen ska behöva vara ensam. [smile]


   
SvaraCitera

du är inte ensam .


   
SvaraCitera

matildaaa:

du är inte ensam .


   
SvaraCitera

Jag känner också igen mig. även om man har pojkvänn så känns det som att något fattas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dude... måste medge att jag faktiskt har samma... problem. [chocked]

Jag har alltid haft vääldigt... svårt att få bra kontakt eller öppna mig för nya människor. Eller skaffa vänner i huvudtaget. [tard]

Som tur som, så har jag en pojkvän sen 15 månader tillbaka. Så jag är inte helt ensam.

Men vi bor rätt långt ifrån varandra, så vi träffas bara på helgerna.. vilket kan vara rätt jobbigt ibland, speciellt i veckorna, då det kan bli väldigt ensamt.

Har börjat ny klass, nya människor och ja... kan inte säga att det går speciellt bra. Har så jävla svårt att öppna mig osvosvosvosv..[sad]

Såå.... jag lider också! [bigsmile] vill verkligen ha nära vänner, som man kan umgås med efter skolan eller wtf. [bigsmile]

Ensamheten isolerar oss... [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IWantALongName:

Mjo du är lite rätt faktiskt.

Anglicism!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Annars är det väl bara att du är social och så, som du säger att du är, men begränsa dig inte till klassen. Hitta möjligheter att lära känna andra, kompisar till kompisar och så vidare. Jag har endast en nära vän i min klass och honom fick jag på ett ganska speciellt sätt. Du måste ha tålamod och under tiden eventuellt umgås med folk du inte riktigt klickar med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IWantALongName:

Mjo du är lite rätt faktiskt.

Så hur går det? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag läser det du skrivit känner jag igen mig mycket. Visserligen har jag trevliga vänner, men det är inte vänner som jag kan prata med om allt möjligt, ringa när som helst om man känner sig nere. De och jag är olika.

Fortsätt hela tiden att leta. Själv tror jag internet är ett bra ställe att lära känna människor som man är lik, blyga personer blir mer öppna och vågar visa vilka de är.


   
SvaraCitera

Ensam jag med, kan bli en kompis om så önskas .

Är för snäll, det är en anledning till varför det har gått så dåligt för mig och så har jag varit blyg av mig.
Men försöker att leva på ändå.

(Är rätt bra på att prata om problem också och bry mig).


   
SvaraCitera

jag har ett liknande problem.


   
SvaraCitera
Gifted

IWantALongName:

. Jag har en pojkvän som stöder mig men vill gärna ha vänner som man kan prata med och inte slutar efter nån månad..

Radera dig från facebook! Jag tror att folk slutar umgås på riktigt när de har facebook istället, och där händer ju inget kul


   
SvaraCitera

Jag känner också igen mig i fet du skriver. Har vänner i skolan men det är inga jag umgås med på fritiden. Är också ganska blyg av mig, och kanske inte den mest pratglada personen men har börjat förbättra mig på det. Skulle vara kul att prata med dig, eller någon annan ensam person här. 🙂


   
SvaraCitera