Aviseringar
Rensa alla

Ensam


Ämnesstartare

Jag är en tjej på 15 år och känner mig så ensam. Jag har ingen nära vän, knappt några vänner att umgås med heller. Mina klasskompisar amser jag vara väldigt omogna och trivs ej med de. De enda vänner jag har röker, festar och dricker och har tyvärr fått med mig på det ibland... Det jag vill är lära känna nya människor, men hur gör man ens det? 


   
Citera
Kudhos

Börja på någon hobby/sport för att hitta nya sociala cirklar, t.ex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Börja på någon hobby/sport för att hitta nya sociala cirklar, t.ex.

Har spelat fotboll hela mitt liv som är socialt, men är skadad nu och tränar ensam på gym...


   
SvaraCitera

Jag är precis likadan, har aldrig haft några nära vänner direkt och har varit nästan helt utan vänner sedan november/december


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlomkålsPaprika:
Jag är precis likadan, har aldrig haft några nära vänner direkt och har varit nästan helt utan vänner sedan november/december

Tycker det är så otroligt jobbigt. Varför är det så svårt i denna ålder att lära känna nya människor?


   
SvaraCitera

I know how it is... Var lite i samma situation som du för nått år sedan. Bästa sättet att lära känna nya människor är nog via nån idrottsförening eller nått liknande där ungdomar samlas. 


   
SvaraCitera

adaq:
I know how it is... Var lite i samma situation som du för nått år sedan. Bästa sättet att lära känna nya människor är nog via nån idrottsförening eller nått liknande där ungdomar samlas. 

Yeap , eller hitta nya bästisar här ^_^.


   
SvaraCitera

matilda123:

Tycker det är så otroligt jobbigt. Varför är det så svårt i denna ålder att lära känna nya människor?

Vet inte, men kanske du umgås med fel människor eller så är det bara att många är omogna och efterblivna


   
SvaraCitera

lurifax69:

Yeap , eller hitta nya bästisar här ^_^.

Japp det kan man med. Men då bor man ju typ 100mil ifrån alla Förvirrad


   
SvaraCitera

Har en liknande situation. Har nästan aldrig haft några riktiga vänner. Men känner mig inte speciellt ledsen över det. De flesta jag känner (i skolan) är omogna, korkade, osv, och skulle inte heller vilja bli vän med de av just de anledningarna. Jag trivs bäst i mitt eget sällskap, och känner oftast inget behov av andras sällskap. Men ibland så skulle det väl kännas bättre, får väl hoppas på att det blir bättre på gymnasiet. Du borde inte heller ha så långt kvar till gymnasiet, det kan ju vara en möjlighet för nya vänner?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Användarnamn123:
Har en liknande situation. Har nästan aldrig haft några riktiga vänner. Men känner mig inte speciellt ledsen över det. De flesta jag känner (i skolan) är omogna, korkade, osv, och skulle inte heller vilja bli vän med de av just de anledningarna. Jag trivs bäst i mitt eget sällskap, och känner oftast inget behov av andras sällskap. Men ibland så skulle det väl kännas bättre, får väl hoppas på att det blir bättre på gymnasiet. Du borde inte heller ha så långt kvar till gymnasiet, det kan ju vara en möjlighet för nya vänner?

Går i 8:an och har därför ett helt skolår kvar exklusive två hela sommarlov då man väldigt gärna vill ha folk att umgås med. Jag vill exempelvis gå på Bråvalla Festivalen, men har ingen att gå med. De kompisgäng jag skulle kunna hänga på att inte tryggt att gå med då de kommer dricka osv och att det är lätt att de bara glömmer en typ, vilket jag ej känner att jag vill göra på en sådan "farlig" plats. 


   
SvaraCitera