Aviseringar
Rensa alla

Ensam igen?


Ämnesstartare

Hej!
Det är så att jag ska börja gymnasiet nu och är orolig att jag ska inte hitta några vänner. Även fast jag har min pojkvän så har jag alltid haft svårt med relationer. Förut i skolan så hade jag ju kompisar men ingen vän, en riktig vän har jag nog aldrig haft. Om jag kollar på nån å tänker: hon kan vara trevlig! så ser jag ut som att tänka: ösh, vilken hora. jag kan liksom inte gå med leende när jag stressar. Och nu så är jag rädd att jag ska vara ensam i ny skola osv. Några tips hur kan man typ verka lite trevligare å så? [sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Le och prata


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Måste du vara vän med en tjej?


   
SvaraCitera

Är ju lättare att göra nån skillnad på beteende om man är medveten om det själv. Träna på att le, om det är vad du har svårt för


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

slappna av bara. alla är lite nervösa när de börjar gymnasiet. det kommer gå bra och du får säkert vänner. våga börja prata lite med folk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

slappna av bara. alla är lite nervösa när de börjar gymnasiet. det kommer gå bra och du får säkert vänner. våga börja prata lite med folk


   
SvaraCitera
mynona

Försök att slappna av och inte ta det så allvarligt. I början när man inte har känt av varandra som personer och vet hur man fungerar räcker det med att bara framföra gamla trevliga fraser om du är nervös. Verkar personen vara på samma våglängd kan du sedan bli mer personlig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahaha du låter trevlig när du skriver här. Liksom, va dig sälv, bjud lite på dig själv och ha bara roligt så kommer du få kompisar som älskar dig. Jag lovar. Visa helt enkelt vem du är och gillar dem inte det så är dem inte värda att vara din vän. Bara le och så lovar jag att dina sjukt fina ögon sköter resten 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Måste du vara vän med en tjej?

Det är skillnad att vara kompis med en tjej än en kille. Man kan faktiskt inte prata om allt med en kille...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

prata

det är typ det jobbigaste. Att jag är rädd att säga nåt fel, eftersom min svenska är inte perfekt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Julitaatiluj:

Det är skillnad att vara kompis med en tjej än en kille. Man kan faktiskt inte prata om allt med en kille...

Varför inte? Eller jag tyckte bara det var skumt att skriva det som om att det enda självklara är en tjejvän.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Varför inte?

för en kille tänker annorlunda,
för han vet typ inget om färg, kläder å all skit tjejsnack som en tjej behöver, och om jag vill prata med en kille jag litar på så har jag ju en, det är liksom det tjejiga prat som saknas..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Julitaatiluj:

för han vet typ inget om färg, kläder

FOCK YOU! [cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MusPlupp:

FOCK YOU!

ah, det var ju bara ett exempel [tard]
ser du nån skillnad mellan turkos å grön? nej, exakt [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Julitaatiluj:

ser du nån skillnad mellan turkos å grön? nej, exakt [cool]

Jo, tror du måste ta och rensa ditt skafferi med fördommar [no-no]


   
SvaraCitera