Aviseringar
Rensa alla

Ensam tjej.


Ämnesstartare

Jag har just börjat gymnasiet. Min klass är grym, alla är jättesnälla, tvåorna och treorna är grymt snälla. Det finns bara en sak som skiljer mig från de övriga eleverna; Jag har ingen snopp. Killarna i min klass har valt så att de hamnat ett par kompisar tillsammans, vilket gör en gruppering på:

Ett jävla vandaliserargäng som tillbringar tid med dessa diskussioner bland annat: "vi ringer ju gratis, du jag gå på lektionen och ringer dig hela tiden,m så missar du inget men slipper va där, mm bra"

Ett lite outsider skate/dj-gäng, som har attityden "fan va tråkiiit" men för övrigt är lite snälla.

En kompiskrets från min förra klass, de är grymt snälla, men vi lärde aldrig riktigt känna varandra i högstadiet.

En kompiskrets som är kompis med min kompis. De verkar också jättesnälla, men jag har aldrig pratat med dem tidigare.

Jag vet inte riktigt hur ajg ska göra i den här situationen. Ingen verkar känna att de borde kolla att jag är med, ingen tar själv initiativ till att prata med mig. jag mest leker plåster och följer efter de jag gått i samma klass som innan. De ser lite besvärade ut ibland, vilket gör att jag inte törs igla fast mig jättemycket. jag går helt enkelt därifrån ibland. Som tur är har jag alltid hittat någon att äta med när jag ska göra det, dock inte från vår klass, utan några andra.

Till saken hör att teknikhuset ligger 500 meter från övriga skolan. Det gör att jag mer eller mindre är tvingad att umgås med min klass. Jag har inget emot nån av dem, jag vet helt enkelt inte hur jag ska göra för att lära känna dem.

Hur gör jag? Inget "det löser sig med tiden" eller så. Gör det det märks det. Hur blir jag vän med folk som redan är jättetajta kompisar?


   
Citera
Ämnesstartare

Usch, jag hatar sådana där lägen. Senast det hände mig bytte jag klass.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love]


   
SvaraCitera

Finns det andra klasser inom den linjen du kan byta till kanske?
Om det finns tycker jag absolut att du ska göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Finns det andra klasser inom den linjen du kan byta till kanske?
Om det finns tycker jag absolut att du ska göra det.

Nej. det finns en klass första året, där TE EC och TP går tillsammans. år två delar vi upp oss i respektive linjer. Det ger dock inga fler tjejer.

Ricochet:

Usch, jag hatar sådana där lägen. Senast det hände mig bytte jag klass.

Jag är för tjurskallig för att byta klass. Sedan trivs jag bättre med killar också, jag stör mig för mycket på tjejer. Jag blir bara osäker när de verkar så obekväma i min närvaro, vill ju inte vara plåster för evigt liksom.


   
SvaraCitera

Emmelipemmeli:

Nej. det finns en klass första året, där TE EC och TP går tillsammans. år två delar vi upp oss i respektive linjer. Det ger dock inga fler tjejer.

Hm, jaha. Då rekommenderar jag att du helt enkelt försöker börja prata med någon. Till exempel kompiskretsen som din kompis känner, de verkade ju jättesnälla - det är ju också lite nya bekantskaper och inte dina gamla klasskamrater som du dragits med ett tag.

Fråga om du får sitta med dem när du ska äta, presentera dig själv lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

kompiskretsen som din kompis känner

det är just det, den kompisen har lite glappande käft så jag vet inte hur mycket om mig hon sagt till dem. Att hon sagt något mindre smickrande vet jag, eftersom ja. vi råkade komma på henne med det. Men jag ska försöka, det är de som ska gå TE med mig sedan också, så det är nog vettigast. Men buhu. Jag ska samla mod över helgen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bara att anpassa dig. Hur du än gör så måste du stå ut med dem i 3 år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var ett talfört plåster. Jag skulle ha uppskattat det.


   
SvaraCitera

Emmelipemmeli:

Men buhu. Jag ska samla mod över helgen.

Det är svårt att lära känna någon när det är sådär tvingat, så jag förstår att det känns lite knepigt. Samla mod och ge det en chans, så går det nog bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

bara att anpassa dig. Hur du än gör så måste du stå ut med dem i 3 år

Mitt problem är inte riktigt att "stå ut med dem" för det gör jag. jag gilar att va med dem men jag känner ju att vissa blir så obekväma när jag kommer. då känns det inte rätt att igla sig fast som fan, för då känner iaf jag mig jobbig.

Skrämd av en kvist:

Var ett talfört plåster. Jag skulle ha uppskattat det.

Går du i min klass? :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmelipemmeli:

Går du i min klass? :c

Nej, men jag utgår från att alla känner likadant som jag. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har två kompisar som jag umgås mycket med varav en av dem går i min klass. jag kan sitta och äta lunch med mina andra klasskompisar, och kanske småprata lite grann med dem, men jag brukar ibland bli orolig för att de ska tycka att man är tråkig eller så, men det tycker de egentligen inte. För ju mer jag pratar med dem destå mer pratar de med mig. Så prata med dina klasskompisar. Jag uppskatar i alla fall när folk pratar med mig [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Catie:

Jag har två kompisar som jag umgås mycket med varav en av dem går i min klass

kul för dig.
Mina kompisar har skaffat nya kompisar i sin klass, som är sjuuuukt jobbiga, därför vill jag inte luncha med dem.

Catie:

orolig för att de ska tycka att man är tråkig

jovars, men jag höll några i min klass i ett järngrepp tills de insåg att de inte blev av med mig, då började de bli kompisiga mot mig och sen rullade resten av klassen på samma mönster. nu återstår bara de som egentligen vore bäst om jag blev bättre vän med [rolleyes]

Catie:

För ju mer jag pratar med dem destå mer pratar de med mig. Så prata med dina klasskompisar

är du ensam tjej, så du upplevt den barriär ett kön kan bygga upp mellan människor?


   
SvaraCitera

Du blir ju bara ett plåster om du är tyst. Är du med o pratar i det där snälla gänget frå din förra klass så hänger du ju inte bara på utan är med också?[smile]


   
SvaraCitera