Forumet - Ensamhet

Ensamhet

279 0 25
Usch, hatar det ordet! Men hur annars ska man beskriva det jag känner.
Jag har inte lätt för att gå fram och prata med okända och jag har inte några kompisar som gillar att gå på krogen, där man med vissa hjälpmedel kan få lite mer mod [cute]

Det finns flera tekniker som säkert skulle fungera om man skulle gå fram till någon som sitter ensam och gör något, men har ingen aning om hur man ska göra om man ska försöka ragga på en tjej som är i en grupp.
Några förslag? [love]

*raderat*

Spana också in:

minutz3:

örutom att de kan vara aggressiva och ibland letar efter en anledning att drämma till folk i närheten och det faktum att de förmodligen har förlorat sina vänner och familj tack vare flaskan - nej.

med andra ord har du något emot dem o det där är bara fördomar. det finns faktiskt alkoholister som inte letar efter en anledning till att smälla till ngn, alla är inte aggresiva... o visst de kan ha förlorat familjen p.g.a flaskan, so what? kan man inte snacka med dem för det?
minutz3:

Kan be för de istället.

ett sätt ja

minutz3:

Tror knappast att jag pratar med de och utsätter mig för något som kan vara mycket farligt är en särskilt god idé, om det inte finns ett väldans bra motiv till det.

alkoholen är helt klart ngt dåligt o gör att man gör saker man annars inte skulle göra, men det behöver inte betyda att det kommer att hända.
jag förstår din tankegång, men håller inte med dig där riktigt.

t.ex förra söndagen stötte mina polare på några alkoholister som satt utanför pressbyrån. de tänkte att de måste göra ngt, så de köpte varsin baguett till dem. alkoholisterna frågade vrf de gjorde så, kompisarna svarade "för att Gud älskar er"

ett bra sätt att få folks förtroende, ett annat sätt att få deras förtroende är att snack med dem, o visa Guds kärlek till dem
LightInDarkness:

de tänkte att de måste göra ngt, så de köpte varsin baguett till dem. alkoholisterna frågade vrf de gjorde så, kompisarna svarade "för att Gud älskar er"

Jo, det var ju inte fel förstås.

Men problemet är väl snarare att de lägger pengarna på fel saker..
Problemet kan i värsta fall bli att de istället får mer pengar över till att köpa mera sprit..