Aviseringar
Rensa alla

Ensamheten glädjer mig...


Ämnesstartare

Sedan månader tillbaka är jag singel och satt och funderade lite häromdan. Plötsligt kom jag till en insikt om hur mycket lyckligare jag alltid varit när jag är ensam, typ som nu, känner mig lyckligare nu när jag inte är ihop med någon och jag vill inte ens bli det igen. Mina kompisar tycker att jag är skitkonstig som inte är ute och raggar eller håller på att tjata om att jag vill ha sex hela tiden. Jag har ju  i och för sig aldrig gillat fysisk kontakt från de flesta människor xD

Känns dock lite tråkigt när man tydligt märker hur en tjej försöker flirta med en men man vill liksom inte göra något tillbaka... Och för att reda ut det direkt så är jag inte gay ^^

Antar att jag inte är ensam om det här men skulle ändå vilja höra om någon annan där ute upplever samma sak eller om någon har några åsikter om min "situation" 😀

Känner inte att det är ett problem eller så, bara nyfiken :3


   
Citera
Kudhos

Grattis eller något. Du har hittat vad som gör dig lycklig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Grattis eller något. Du har hittat vad som gör dig lycklig. 

Hahahahahaha, jag har hittat den mystiska vägen till evig lycka xD


   
SvaraCitera
mynona

Det är väl inte konstigt vare sig hit eller dit, människan behöver båda ensamhet och lycka lika mycket som alla andra motsatspar för att finna balans


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är tvärtom.

verkar dock som att du söker nånslags kontakt med tanke på att du skriver här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingefära:
Är tvärtom.

verkar dock som att du söker nånslags kontakt med tanke på att du skriver här

Jag gillar kontakt via att skriva och så men gillar inte när den blir fysisk så att man behöver röra varandra xD Gäller dock inte för alla människor, vissa är okej ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MasterL:

Jag gillar kontakt via att skriva och så men gillar inte när den blir fysisk så att man behöver röra varandra xD Gäller dock inte för alla människor, vissa är okej ^^

Kanske något att jobba på ist för att fly från det tänker jag men kan ha fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att man kan vara lycklig i sin ensamhet är väl en fin egenskap, men den är nog rätt långt ifrån att vara lycklig av den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingefära:

Kanske något att jobba på ist för att fly från det tänker jag men kan ha fel

Fast vill bara att några få ska vara nära mig så tycker det funkar 🙂
Lite lustigt dock att när jag jobbar, är simlärare, har jag inga som helst problem med fysisk kontakt eller liknande. Så det är inte det att jag får panik så fort någon kommer nära utan tror att det är mer av ett halvt medvetet val xD ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xD^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Också singel sen nån månad tillbaka och känner konstigt nog precis samma grej. Var väldigt ledsen i början, men nu har jag inte känt mig så nöjd med livet som jag gör nu på flera år. Party Eller klart man är missnöjd och nere ibland men överlag är det förvånansvärt bra och de gånger jag är ledsen känns det mer som att det är över att jag blivit av med grejer jag gillade i mitt liv som t.ex. att jag flyttade från området vi bodde i än att jag saknar själva förhållandet eller henne. Är kanske bara ett sätt för kroppen att hantera sorg. Eller så är det att förhållandet man var i inte var särskilt bra trots allt. Förhållanden spricker ju av en anledning liksom och har man haft ett väldigt påfrestande förhållande kan det vara väldigt befriande att komma ur det.

Märkt av samma grej med ointresse för tjejer som du beskriver. Träffat flera som jag tänkt att jag var intresserad av, men senare på kvällen eller efter man setts nån gång och det verkat vara på väg nånstans så tappar jag intresset. Är nog ganska naturligt att känna så när ett förhållande är slut. Antingen att man inte är redo rent känslomässigt att gå vidare även om man är det i huvudet, att man inte är intresserad av att bara ligga utan vill ha nåt mer seriöst, att man har svårt att ha känslor för en annan person, osv. Är säkert inte bara en av dem utan fler anledningar samtidigt. Du är inte ensam iaf och du behöver nog inte oroa dig så länge du mår bra. Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:
Också singel sen nån månad tillbaka och känner konstigt nog precis samma grej. Var väldigt ledsen i början, men nu har jag inte känt mig så nöjd med livet som jag gör nu på flera år. Party Eller klart man är missnöjd och nere ibland men överlag är det förvånansvärt bra och de gånger jag är ledsen känns det mer som att det är över att jag blivit av med grejer jag gillade i mitt liv som t.ex. att jag flyttade från området vi bodde i än att jag saknar själva förhållandet eller henne. Är kanske bara ett sätt för kroppen att hantera sorg. Eller så är det att förhållandet man var i inte var särskilt bra trots allt. Förhållanden spricker ju av en anledning liksom och har man haft ett väldigt påfrestande förhållande kan det vara väldigt befriande att komma ur det.

Märkt av samma grej med ointresse för tjejer som du beskriver. Träffat flera som jag tänkt att jag var intresserad av, men senare på kvällen eller efter man setts nån gång och det verkat vara på väg nånstans så tappar jag intresset. Är nog ganska naturligt att känna så när ett förhållande är slut. Antingen att man inte är redo rent känslomässigt att gå vidare även om man är det i huvudet, att man inte är intresserad av att bara ligga utan vill ha nåt mer seriöst, att man har svårt att ha känslor för en annan person, osv. Är säkert inte bara en av dem utan fler anledningar samtidigt. Du är inte ensam iaf och du behöver nog inte oroa dig så länge du mår bra. Tumme upp

This guy gets it! 😀 xD
Kan vara så att jag inte är redo för en ny relation men tror att jag även är lite lagd åt det ensamma hållet också xD
Var inte särskilt intresserad av att ha en relation innan jag blev ihop med henne heller xD


   
SvaraCitera