Aviseringar
Rensa alla

ensamvargen har blivit biologist


[bigsmile]


   
SvaraCitera

Ångrar mig, gillar inte den smileyn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

vad är en biologist?

typ motsatsen till genusteoretiker (eller konstruktivist, mer generellt) och ett vanligt skällsord bland sådana.

http://en.wikipedia.org/wiki/Biological_determinism


   
SvaraCitera

Jr. HBT:

typ motsatsen till genusteoretiker (eller konstruktivist, mer generellt) och ett vanligt skällsord bland sådana.

där ser man, har aldrig hört det förut så jag trodde det var ett "hittepåord"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsi tar saker ur sitt sammanhang. [sad] Jag sade, det kändes som om det kom naturligt, alltså i motsats till "framtvingat". [sad]


   
SvaraCitera
mynona

Ensamvargen:

Amsi tar saker ur sitt sammanhang. Jag sade, det kändes som om det kom naturligt, alltså i motsats till "framtvingat".

det låter ändå som om det är något vars sammanhang inte kan beskrivas här, så då går det inte att försvara sig mot ändå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Amsi tar saker ur sitt sammanhang. Jag sade, det kändes som om det kom naturligt, alltså i motsats till "framtvingat".

SPERM??!?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

det låter ändå som om det är något vars sammanhang inte kan beskrivas här, så då går det inte att försvara sig mot ändå

Meh. [blush] Ska jag fläka ur mig hela mitt privatliv eller? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

SPERM??!?!

Nei! [sad]


   
SvaraCitera
mynona

Ensamvargen:

Meh. Ska jag fläka ur mig hela mitt privatliv eller?

det var ju det jag sade: du har ingen möjlighet att försvara dig så det är bara att ge upp[no-no][y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

det var ju det jag sade: du har ingen möjlighet att försvara dig så det är bara att ge upp[no-no][y]

Jag hänger inte med. [blush]


   
SvaraCitera
mynona

Ensamvargen:

Jag hänger inte med.

du kan inte försvara dig om du inte beskriver situationen och det låter inte som en du vill beskriva, därför är ett försvar omöjligt[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

du kan inte försvara dig om du inte beskriver situationen och det låter inte som en du vill beskriva, därför är ett försvar omöjligt[y]

Amsi frågade mig om vilket sex jag tyckt varit det bästa och jag beskrev då sexet som jag och en jag var ihop med i tvåan på gymnasiet som bäst, bland annat för att det för mig kändes naturligt, det vill säga, sättet som vår relation växte på tills den inkluderade sex, det jag menade med naturligt var att det inte kändes som om vi tvingade fram det för att det "ingår i monogama parförhållanden" utan att vi blev kåta och gemensamt utforskade vad vi kunde göra för att tillfälligt dämpa den känslan. Jag menar inte att det är något som är naturligt i en vidare bemärkelse utan att det för mig och min partner kändes som en självklar (naturlig) utveckling av vår relation.


   
SvaraCitera
mynona

Ensamvargen:

Amsi frågade mig om vilket sex jag tyckt varit det bästa och jag beskrev då sexet som jag och en jag var ihop med i tvåan på gymnasiet som bäst, bland annat för att det för mig kändes naturligt, det vill säga, sättet som vår relation växte på tills den inkluderade sex, det jag menade med naturligt var att det inte kändes som om vi tvingade fram det för att det "ingår i monogama parförhållanden" utan att vi blev kåta och gemensamt utforskade vad vi kunde göra för att tillfälligt dämpa den känslan. Jag menar inte att det är något som är naturligt i en vidare bemärkelse utan att det för mig och min partner kändes som en självklar (naturlig) utveckling av vår relation.

Ja men där kunde du ju försvar dig ändå, det var det enda sättet[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Ja men där kunde du ju försvar dig ändå, det var det enda sättet[y]

Lät jag som en biologist? [sad][blush]


   
SvaraCitera