Aviseringar
Rensa alla

Epilator


Ämnesstartare

Så, jag har några frågor. Funderar på att skita i rakning och investera i en epilator. Spanade in en från braun fär ca 500 kr. Är det prisvärt och är märket bra? Hur ont gör det (jämfört med tex vaxning)? Hur lång tid tar det inna håret är tillbaka? Kan man använda den i underlivet?

För övrigt, några tips? Typ om man ska använda någon lotion före/efter.. har även hört att man kan ta en alvedon inann man går loss för att lindra smärtan.


   
Citera
Issen

Braun är ett bra märke ja... ont... asså... jag är iofs kille och inte så härdad men fan asså 😛


   
SvaraCitera

vet inte ens va du snackar om men pröva


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KristalleN:

vet inte ens va du snackar om men pröva

Du ger så bra råd 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

Braun är ett bra märke ja... ont... asså... jag är iofs kille och inte så härdad men fan asså 😛

tja, okej, smärtan bryr jag mig egentligen inte om... det klarar jag nog utan större problem. vill bara inte köpa en värdelös skitprodukt som jag aldrig kommer att använda 😛


   
SvaraCitera

Cellskräck:

Du ger så bra råd 🙂

I KNOW


   
SvaraCitera

jag köpte en för 1100,dålig,braun,kapar mer av håren än rycker upp alla.missar massa med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

jag köpte en för 1100,dålig,braun,kapar mer av håren än rycker upp alla.missar massa med.

Fan vad illa. Just det jag är rädd för, jag är inte så förmögen [cool]


   
SvaraCitera

Cellskräck:

Fan vad illa. Just det jag är rädd för, jag är inte så förmögen

inte värt,bättre att vaxa,mer prisvärt.


   
SvaraCitera

Cellskräck:

Hur ont gör det (jämfört med tex vaxning)?

Vax gör knappt ont alls om man jämför. Äger en epilator använt en gång, fyfan vad ont det gör. 🙁

Cellskräck:

Kan man använda den i underlivet?

Skulle jag aldrig våga. Och.. aj. [no-no] Man måste nog vara väääldigt försiktig isf.

Cellskräck:

Hur lång tid tar det inna håret är tillbaka?

Som vaxat typ


   
SvaraCitera

Hm jag har en epilator från braun som är riktigt bra! Jag brukar alltid epilera precis efter en varm dusch eller ett bad för då gör det inte lika ont! Det gör ont, det ska du veta!!!
Gillar mer att vaxa på salong... Lättare då nån annan gör jobbet åt en!
Hm... Jag använder den på benen.. Pallar knappt bikinilinjen... Men törs du så kan du väl använda den där nere...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Vax gör knappt ont alls om man jämför. Äger en epilator använt en gång, fyfan vad ont det gör. 🙁

Vad är den direkt skilnaden då, kan du beskriva det? Alltså, vax rycker ju upp många hårstrån på samma gång, när de har klibbat fast, vad gör epilatorn då?

lejonmamman:

Hm jag har en epilator från braun som är riktigt bra! Jag brukar alltid epilera precis efter en varm dusch eller ett bad för då gör det inte lika ont! Det gör ont, det ska du veta!!!

Hade du använt en epilator någon gång innan du bestämde dig för att köpa en? Eller var det en ren chansning? [smile]


   
SvaraCitera

Cellskräck:

t fast, vad gör epilatorn då?

Tänk dig typ 20 pincetter som drar upp samtidigt, så känns det ungefär, fyfan


   
SvaraCitera
Issen

Kittieh:

Tänk dig typ 20 pincetter som drar upp samtidigt, så känns det ungefär, fyfan

Yes, pain... testade en gång... aldrig igen [cry]


   
SvaraCitera

Issen:

Yes, pain... testade en gång... aldrig igen [cry]

haha samma här. bortkastade pengar ohyes [sad]


   
SvaraCitera