Aviseringar
Rensa alla

Epilering


Ämnesstartare

Har nu gått och varit duktig och köpt mig en epilator, en Braun Silk-epilé 3. 499 kr på Clas Ohlsson (100 spänn billigare än inne på Åhlens för övrigt).

Nu undrar jag om det finns någon här som faktiskt testat att epilera underlivet? 😛 Testade lite uppe på venusberget, och tyckte inte alls det gjorde ont. Funderar skarpt på att testa göra hela sen nån gång.

För övrigt funkade epilatorn bra. Fick precis samma resultat på benen som efter vaxning, så jag antar att man ska vara nöjd [y]


   
Citera
Ämnesetiketter

Där går det väl an, men på mer intima ställen gör det nog ont och tar en massa tid. Vaxa hellre.
Fast testa och se hur det blir!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

på mer intima ställen gör det nog ont och tar en massa tid. Vaxa hellre

Jag har faktiskt testat sånt där vax man gör hemma (salong är ju pissedyrt...), och det tyckte jag inte alls om. Gjorde svinont, var otympligt att hantera och man hann bara vaxa två kvadratcentimeter innan det var dags att ränna till micron och värma upp skiten igen för det svalnat och stelnat. Såatte.... Att använda aparaten känns faktikst lite smidigare om jag ska vara ärlig [smile]


   
SvaraCitera

uuuuuuuuh, paaaaiiiin!


   
SvaraCitera

Obsessions:

Gjorde svinont, var otympligt att hantera och man hann bara vaxa två kvadratcentimeter innan det var dags att ränna till micron och värma upp skiten igen för det svalnat och stelnat. Såatte....

Sådär blir det bara i början, sen får man in knycket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att du ska testa och gör det ont så slutar du! Det låter inte speciellt farligt, hade jag haft en hade jag testat direkt![smile] Fast det finns väl speciella som är enbart för ben och de som är för ben och kropp? Om du har för kropp också så kör på!

P.S. Det är i alla fall inte farligare än rakhyvel. Råkade skära mig där nere en gång men jag överlevde!


   
SvaraCitera

tror epilering är det mest smärtsamma jag gjort.


   
SvaraCitera

Det rekommenderas ej att epilera blygdläpparna eftersom hud kan komma i kläm osv. [crazy] Vet ej om detta är sant, har ej testat själv, men varningen borde ju finnas av en anledning.


   
SvaraCitera

Nintendo:

epilera blygdläpparna eftersom hud kan komma i kläm

[cry]

Obsessions:

samma resultat på benen

hur långt måste håret vara för att man ska kunna epilera och hur ofta gör du det på benen?


   
SvaraCitera
blum
 blum

nej fy farao, epilera benen går fint men fick fan blodiga sår när jag provade på känsligare delar :(( aldrig igen


   
SvaraCitera

blum:

ick fan blodiga sår när jag provade på känsligare delar :((

[cry][cry]


   
SvaraCitera

[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

hur långt måste håret vara för att man ska kunna epilera och hur ofta gör du det på benen?

Hm... jag gör väl det nån gång i veckan kanske? Lite stubb räcker ju inte för att du ska kunna epilera, så det får ju ha växt ut så att det är mer än bara stubb 😛 Typ samma mått som när man ska vaxa skulle jag väl säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag testade på venusberget och det tog typ 30 minuter på hela för att det var så smärtsamt. Men det var två veckor sedan och det har inte blivit stubb ännu, så det var verkligen värt smärtan!


   
SvaraCitera