Aviseringar
Rensa alla

Er ekonomi


Ämnesstartare

den är som vanligt, överlever + lite lyx


   
SvaraCitera

Det finns ingenting att slösa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

67 kr har jag kvar på kortet. Som tur 350 kr kontant


   
SvaraCitera

den e bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism: har typ inget kvar efter hyra och räkningar. med inget menar jag typ nån hundralapp som ska räcka i flera veckor. brukar bli tvungen att låna till mat.

Är hyran dyr eller hur kommer det sig att det är så lite kvar med flera veckor kvar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav:

Är hyran dyr eller hur kommer det sig att det är så lite kvar med flera veckor kvar?

ganska hög hyra, många räkningar och låg inkomst. kan få mer över om jag skippar sl-kort, men yolo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

ganska hög hyra, många räkningar och låg inkomst. kan få mer över om jag skippar sl-kort, men yolo.

Möjligt att byta bostad för billigare hyra och se över sina räkningar för att se om man kan få dessa billigare också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav:

Möjligt att byta bostad för billigare hyra och se över sina räkningar för att se om man kan få dessa billigare också?

han bor asbra redan ska jag tala om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

han bor asbra redan ska jag tala om

Att bo bra men inte kunna ha pengar till annat viktigt, såsom mat, låter inte särskilt bra. Behövs en balans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ser ganska okej ut, men har varit väldigt slarvig innan så det hade kunnat vara bättre. Håller på att putsa till den bit för bit nu dock. Glad


   
SvaraCitera

Har perioder då jag lever väldigt snålt och sen kommer det perioder då jag inte bryr mig vad jag lägger pengar på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eftersom jag bor på egen fastighet på landet så så länge räntorna är superlåga så funkar det väl hyfsat. Men när alla fasta räkningar är betalda så är det ju långt ifrån något lyxliv och lär väl bli ännu sämre nu när S+MP+V ska chockhöja bensinpriset för att bestraffa oss som inte bor i storstäderna och har kollektivtrafiken utanför dörren.   Gråter   Tumme ned   Arg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TOR: chockhöja bensinpriset för att bestraffa oss som inte bor i storstäderna och har kollektivtrafiken utanför dörren

Bunkra upp med bränsle nu när det är billigare så att du har det för ett tag framöver!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganska bra med pengar just nu men instabil ekonomi för har bara jobb i perioder så måste hamstra när jag har pengar och leva på det när jag inte har jobb typ. Finns massa grejer jag borde köpa men inte vågar. Men den är mycket bättre än det brukar vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav: Bunkra upp med bränsle nu när det är billigare så att du har det för ett tag framöver!

Menar du att jag ska köpa vanliga tomma 180 liters oljefat och fylla med bensin? Tyvärr är det så att...

1. det är förbjudet att lagra bensin på oljefat på grund av att bensin exploderar lättare än vad vanlig råolja eller diesel gör. Vilket innebär att skulle något fat börja brinna/explodera så gäller inte hemförsäkringen.

2. bensin är en färskvara som helst bör konsumeras inom 3 månader.

Men visst, jag tankar fullt varje gång jag tankar och tankar alltid på lågprismackar. Har en bil som drar knappa litern per mil så jag skulle kunna byta ner mig till en mindre (trafikfarligare) bil men jag sätter å andra sidan mitt livs säkerhet i första hand.

Huset värmer jag för övrigt upp med luftvärmepump och har även öppen spis jag eldar med gratisved jag sågar och hugger själv.


   
SvaraCitera