Aviseringar
Rensa alla

Er/ert favorit artist/band


Ämnesstartare

Kent


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle:
Kent

Okaj! Trots den skiten jag lyssnar på så gillar jag Kent ganska mycket. Ett av mina favorit band har även gjort en cover av "Utan dina Andetag.
Vad tycker du som är Kent-fan om att ett Depressive Suicidal Black Metal-band gör covers av dem? Skål
Dock så gillar sångaren (Kvarfoth) Kent som fan har han sagt. Så inte så konstigt kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yaren:

Finns inte tanken 🙂 men men. 
Det är irländsk hårdrock. De har en del blues, men skulle mer kalla dem klassisk hårdrock 🙂 mer metal runt deras senare era under 80-talet som jag inte riktigt har koll på :PDeras första album är lite folkinfluerade, sedan år 1974 blev de kända för att ha skaffat två gitarrister och för att ha twin lead guitar. Det är ganska festligt, så det blir väldigt melodiskt.
Jag gillar Lizzy för att de har ganska olika låtar, och för att de förändras väldigt mycket genom erorna trots att de alltid har samma sångare, Phil Lynott, han är jävligt snygg och har mörk hes röst och irländsk dialekt. Basen är ganska teknisk och följer ibland gitarren(rna) med de tunga riffen.

vad fint skrivet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodnar

Armagedda: Vad tycker du som är Kent-fan om att ett Depressive Suicidal Black Metal-band gör covers av dem? Skål

jag tycker inte om någon som gör covers på kentlåtar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle:
Rodnar

jag tycker inte om någon som gör covers på kentlåtar

Haha, kort och bra svar! 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hm tål att tänkas på, måste vara en artist/ett band som kan göra många sorters låtar, bör ha en diger och dynamisk katalog. Dylan med sina många ganska skiftande "perioder" vore förstås ett alternativ, W.A.S.P. (ja dom) vore också ett alternativt då Lawless kan skifta mellan att skriva lugna religiösa hymner så som Godless Run eller Hallowed Ground men också låtar så som Animal (fuck like a beast) och Blind In Texas,  Johnny Cash vore också ett alternativ även om hans sound är ganska kontinuerligt då det är den artist som jag alltid lyssnat på igenom alla lyssningsperioder jag själv gått igenom. Jag vet inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svårt att bestämma något särskilt band. Själva musiken jag gillar är country, rockabilly och en jävla massa rock.

The Beatles - Let It Be
Elvis Presley - Suspicious Mind
Bruce Springsteen - The River
John Denver - Take Me Home, Country Roads
Grease - You're The One That I Want
Bobby Brown - Dream Lover
Johnny & Hurricanes - Red river rock
 Bill Haley & The Comets    Rock Around The Clock
David Bowie - Heroes
David Bowie - Modern love

Svenskt
Ted Gärdestad - Himlen är oskyldigt blå
Lars Winnerbäck - För Dig
Eldkvarn - Kärlekens tunga
Eldkvarn - Fulla För Kärlekens Skull 

Övrigt
Metallica
Nirvana
Red hot chili peppers
Gun N roses
Iron Maiden
Kiss
Motörhead
Sabaton
Michael Jackson

Kommentar:
En stor blandning av allt. Finns säkert ett tjugotal band till som jag gillar men just nu står det stilla i huvudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kusten: David Bowie - Heroes

Ååh, underbar. En låt som följt mig sedan 1999 då den var med under introt på spelet NHL99.
Vilka tider! Nostalgin är överflödig Hjärta


   
SvaraCitera
Zeme
 Zeme

Jättesvårt juuuh! Men kanske Mando Diao med motiveringen att jag faktiskt har gillat 99 % av deras låtar. Annars hade jag nog sagt Iron Maiden, för att de bara är skitbra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man väljer ett band, får man då även ta alla bandmedlemmarnas sologrejer? Hade valt Non Phixion eller La Coka Nostra i så fall. Får man bara välja den specifika artisten/bandet så hade det nog blivit Ill Bill, Slaine eller Dead Prez. Lite svårare val så får satsa på nån som släppt många bra plattor så man kan variera lite...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visstja, borde kanske länka exempel på deras musik med:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vreeswijk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kusten: Eldkvarn

Ett tips: lyssna på Nedför Floden från liveskivan Tempel Av Alkohol, svinbra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oerhört svår fråga. Står mellan OB40, Otis Redding och Ray Charles. Har många musikfavoriter, men tror det blir Ray Charles den jäveln. Hur gammal musiken eller han är finns det ingen som får mig att bli mer avslappnad och nostalgisk på samma gång. Han är fan bra.

 Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind: Han är fan bra.

Håller med, rankar honom som en av de klart bästa sångarna någonsin.


   
SvaraCitera