Aviseringar
Rensa alla

er uppfostran


the_fat_one:

nej, det e sant. rg e ganska fint och hade kul där. bodde hos min farmor.

lol visst 

gillar rosengård


   
SvaraCitera

amsi:

lol visst 

gillar rosengård

åfan. ska dit nu.


   
SvaraCitera

Biker Balkong: ja, auktoritativ uppfostran (kärleksfull, gränssättande)


   
SvaraCitera

Biker Balkong: nej, auktoritär uppfostran (hård, gränssättande)


   
SvaraCitera

Biker Balkong: nej, annan uppfostran (vilken?)

uppfostringsmetoden var väl helt okej [inte direkt skadlig]: ganska gränssättande med obestridlig och avskräckande auktoritet, samtidigt som de roat uppmuntrade min excentricitet och inlevelse/utforskande. själva uppfostrarna var sämre.


   
SvaraCitera

Jag var ett överbegåvat barn som kunde sätta upp mina egna regler och som kunde förstå vad som var okej eller inte okej. Hade väldigt få regler hemma men trots det var jag ett exemplariskt barn. 


   
SvaraCitera

Biker Balkong: nej, vårdslös uppfostran (negligerande, försummande)

Förvirrad


   
SvaraCitera

NiklasW:
Jag var ett överbegåvat barn som kunde sätta upp mina egna regler och som kunde förstå vad som var okej eller inte okej. Hade väldigt få regler hemma men trots det var jag ett exemplariskt barn. 

NiklasW:
Jag var ett överbegåvat barn som kunde sätta upp mina egna regler och som kunde förstå vad som var okej eller inte okej. 

NiklasW:
Jag var ett överbegåvat barn 

vad hände?


   
SvaraCitera

NiklasW:
Jag var ett överbegåvat barn som kunde sätta upp mina egna regler och som kunde förstå vad som var okej eller inte okej. Hade väldigt få regler hemma men trots det var jag ett exemplariskt barn. 

vad hände?


   
SvaraCitera

FAN


   
SvaraCitera

ha-ha


   
SvaraCitera

reben: mn bror tog all tid o mina föräldrar tkte allt va bra

Typ samma sak för mig fast att det är min syster som får allting. Mina föräldrar spenderar ingen tid med mig eller någonting men ändå låter de inte mig göra saker med mina kompisar.. De orkar inte heller eftersom de vart med min syster och min mamma är lite egoistisk och tycker att hon har de så jobbigt som jobbar och sen måste åka till stallet minst 3h per dag och sen kommer hon hem och vill ligga i soffan eller så och inte vara med mig. Mina föräldrar måste vara tröga som inte kan fatta vad de håller på med och klagar på andra föräldrar när de själva håller på som de gör.... 🙁 


   
SvaraCitera

Den var ganska hård på vissa områden och inte alls på andra, så jag vet inte hur jag ska rösta. Jag är ju tacksam över att jag blev tränad i att kunna använda en toalett och ett par bestick. Det har jag haft använding av både en och två gånger.
Det var väldigt mycket fokus på yta och egentligen på alla andra än på mig.  Jag var ett glatt och spralligt barn som lärde mig allt väldigt tidigt, men jag tror att det dels berodde på att jag drillades till det. Jag har ett kasettband där jag som ettåring uttalade ett ord fel och fick lite bakläxa. Min farmor säger ofta att hon har dåligt samvete för att hon inte vågade stå upp mot min morsa och säga åt henne att hon behandlade mig illa och försökte forma mig till princip en autist pga hade synen att barn skulle sitta fint och knäpptyst på en stol och underhålla sig själv lite stillsamt. Med mig funkade det ej, men med syskon kan jag tänka att det då gjorde det.  Men jag minns känslan av att ständigt vara i vägen och kuva mig själv när jag ville vara till lags.
Men min pappa var bra, förutom den ibland fysiska bestraffningen.

Ibland skrämmer det mig att jag kanske ska ta efter saker som inte var så bra med ev egna barn.


   
SvaraCitera

Fick en fri uppfostran. Det enda som jag kan tänka mig var lite dåligt var väl att jag blev lite bortskämd när det kommer till hushållsarbete och liknande.


   
SvaraCitera

kukoxo: vad hände?

df rqp: vad hände?

Haha Hjärta


   
SvaraCitera