Aviseringar
Rensa alla

Era bästa tips mot hosta


Ämnesstartare

När jag blir förkyld får jag världens hosta. Det är inte så farligt med lite hosta tänker ni, men den hostan jag får är tortyr. Hostar mycket och smärtsamt, får ont i revben och lungor, tappar rösten och halsen svider konstant.

Har ingen hostmedicin hemma, receptfri hjälper aldrig på min hosta och vårdcentralen är stängt på helgerna. Så  har ni nå bra tips på vad man kan göra för att lindra hostan lite?

Och tror ni jag kan få vårdcentralen att skriva ut hostmedicin över telefonen? Har fått det utskrivet många gånger innan o de lär hör att min röst är sönderhostad när jag ringer.


   
Citera
Ämnesstartare

te med honung och ingefära 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
te med honung och ingefära 

amsi:
te med honung och ingefära 

+ citron och karmolis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

då måste jag ju handlaaaaaaaaaaaa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varrmt vatten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har haft hosta i 2 veckor undrar samma sak ://


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

drick asmycket vatten. drick kamomillte. andas in kamomillångbad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Heroin :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så jävla roligt att dricka hostmedicin med varningstriangel <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för era tips! Svara gärna på denna fråga om ni kan:

Fingerprints: Och tror ni jag kan få vårdcentralen att skriva ut hostmedicin över telefonen? Har fått det utskrivet många gånger innan o de lär hör att min röst är sönderhostad när jag ringer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror definitivt att det är värt att åtminstone försöka. Det värsta som kan hända är att de säger nej och då får du försöka med huskurer. Mitt förslag är att du ringer vårdcentralen och uppger ditt ärende samt förklarar hur mycket hostan påverkar dig. Beroende på besked kring medicin från deras sida, agerar du därefter.


   
SvaraCitera

Hade den typen av hosta när jag först blev förkyld i måndags, ont i alla leder när jag hostade lungorna spändes satan och jag fick svårt att andas, men fick halstabletter som verkar emot infektion, samt någon random hostmedicin vi hade liggandes hemma. Nu efter jag gått igenom feber och större del av förkylningen så har min hosta blivit värre, dock så gör det inte alls ont, bara smärre irriterande när man står och försöker röka och slemmar ner hela trädgården


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:
Hade den typen av hosta när jag först blev förkyld i måndags, ont i alla leder när jag hostade lungorna spändes satan och jag fick svårt att andas, men fick halstabletter som verkar emot infektion, samt någon random hostmedicin vi hade liggandes hemma. Nu efter jag gått igenom feber och större del av förkylningen så har min hosta blivit värre, dock så gör det inte alls ont, bara smärre irriterande när man står och försöker röka och slemmar ner hela trädgården

sluta röka


   
SvaraCitera

Fingerprints: sluta röka

Nej, Sluta va social


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Te, kokilana och Vicksblå, många säger att det är godis men jag säger att det är skitsnack, det funkar på mig men å andra sidan har jag ett galet starkt immunförsvar *peppar peppar*


   
SvaraCitera