Aviseringar
Rensa alla

Era minnen av elevhälsan....ranta på!


Ämnesstartare

Någon som sett att tv-4 nyheterna i dag riktade skarp kritik mot elevhälsan?

Fick mig iaf att reflektera över mina egna minnen av elevhälsan... Vi hade en skolsköterska som inte var sjuksköterska egentligen (gympalärare med knäskada) och en skolkurator som var sjukskriven för utbrändhet...

Hade ni bra uppstyrd skolhälsa? Hade ni behövt bättre?

till nyhetsinslaget..:


   
Citera

Våran skolsköterska är bra....


   
SvaraCitera

Hyfsat hygglosam, ja. Dock så var jag aldrig någon vidare stammis så jag fick ingen redig...
De var alltid snälla och önskade En väl. Men bristande kunskap har nog många skolsköterskor. Kuratorn visste jag knappt vem det var och minns inte namnet på henne längre.


   
SvaraCitera
reben

skolsköterskan va där väl 1 gång i veckan o man fick träffa skolläkarn en gång på fyra år i högstadiet. sög ganska mkt

gymnasiet hade ganska bra skolhälsa tror jag fast hon sa jag legat för mkt för vaccin men så va de lögn fast de e ok ändå. hon va askul sa att knulla i malmö utan kondom e som att stoppa kuken i en kloak elr motsvarande. hon verka alltid bitter alltid askul. hon kolla mina öron en gång, hade tid för såna småsaker. verka bra utbildad för man kunde gå till henne ist för vc först ganska ofta. sen följde hon upp dom flesta saker o sådär. vi hade jättebra skolkurator där med. 


   
SvaraCitera

hade 1 weird skolsköterska som pratade om att bantning var det enda sättet att gå ner i vikt, förutom om man var i puberteten. (var underviktig, eller nära gränsen för undervikt vid tillfället, men hade varit överviktig några år tidigare)

värt att tillägga kan vara att åtminstone en av hennes döttrar haft ätstörningar.
själv är hon lite småtrind dock.


   
SvaraCitera

enda kuratorn jag hade kontakt med var den på gymnasiet. hon var väl rätt bra och snackade skit om min gamla tränare som var ett jävla as. det var trevligt.


   
SvaraCitera

Hade ryggkontroller en gång i halvåret hos skolsköterskan i flera år för att sedan få remiss till någon ryggmänniska för att endast få höra att "eh, det är inget fel på din rygg?". Känns ibland som att det råder otrolig brist på vad de håller på med i elevhälsan.

Hon kallade även en i parallellklass för gottegris ett antal gånger... 

Och sa till en annan "Du vet att man inte behöver vara smal för att ha en ätstörning?". Vilket för en femtonårig tjej med låg självkänsla inte helt långsökt kan tolkas som att hon var överviktig. 

Har blivit allmänt konstigt bemött. Hon sa alltid "nu vill jag se dig i bh :)" istället för att be en ta av sig tröjan. 


   
SvaraCitera

Vår skolsköterska är på skolan varanan vecka Onsdag mellan 10-14 och kuratorn är hos oss varje tisdag och torsdag så inte så mycket personal men ingen skadar sig ju direkt på så sätt :/


   
SvaraCitera

Hade en väldigt bra kurator på en skola, skolsköterskorna var ej något vidare.


   
SvaraCitera

Våran kock var gymnastiklärare och hade inte utbildning till något av de. Och städtanten trodde hon var lärare, rektor och gud.


   
SvaraCitera

Vi är glada över att kunna lansera en helt ny One Piece Online EU S32 den 2 juni 2015 06:00 BST. Som exklusiv utgivare av One Piece Online engelska versionen är Joygames stolta att presentera One Piece online för att alla fans av One Piece.


   
SvaraCitera

märkte aldrig av att sånt fanns.


   
SvaraCitera

Den ena kuratorn i min nuvarande skola är inte särskilt mysig alls. Hon verkar knappt kunna sin sak och i korridorerna tilltalar hon elever - som hon haft samtal med - med namn vilket indikerar att de haft tidigare kontakt. Övrig personal i elevhälsan måste jag säga är hur mysiga som helst! Kramas, verkar genuint bry sig om en och är diskreta i korridorerna.


   
SvaraCitera

hade en jättebra kurator i gymnasiet. det är tre år sedan jag tog studenten men vi håller fortfarande kontakten via facebook


   
SvaraCitera
Yaren

Kuratorn på min skola är jättebra för mig. Några av mina kompisar har dock inte varit lika nöjda. Men för mig var det pluggstress och dylikt som hon kunde hjälpa mig med. De andra uppföljde inte och hade kompisproblem, kanske inte lika enkelt att fixa 


   
SvaraCitera