Aviseringar
Rensa alla

Era tankar om jehovas vittnen


Berit

Om hunden skäller o försöker komma genom dörren och jag säger att jag är jättekristen så ska de gå därifrån. Extra obehagligt när man bodde 100 m från vägen så de enda som skulle fara upp dit var vänner


   
SvaraCitera

Har förövrigt en granne i området som är jehovas.... hen har bott här i 20 år men fick reda på det först för ett par veckor sedan. 😮


   
SvaraCitera

Berit:
Om hunden skäller o försöker komma genom dörren och jag säger att jag är jättekristen så ska de gå därifrån. Extra obehagligt när man bodde 100 m från vägen så de enda som skulle fara upp dit var vänner

Säg att du är satanist istället, då blir de jätterädda och sticker direkt. :)) 


   
SvaraCitera

Satte en lapp på dörren som lyder "Till juhovas vittnen, knackar ni på dörren smäller jag t er me ett baceboll trä, knacka på egen risk"


   
SvaraCitera

Jag håller inte med kristendomen och jag anser att det finns mycket problematik och motsägelser i tron om treenigheten etc, men om det finns någon kristen grupp jag skulle säga att jag 'respekterar' skulle det vara Jehovas Vittnen. De är närmare sanningen än många andra kristna. T.ex. så firar de ju ej julafton eftersom det inte finns bevis på att Jesus (AS) föddes under denna dag, eftersom att högtiden bygger på hedniska traditioner och eftersom att Jesus (AS) och hans lärjungar inte firade profetens födelsedag. Så att de tar avstånd från hedendom respekterar jag. I övrigt vet jag inte mycket om Jehovas Vittnen. Även om de inte tror på treenigheten tror de fortfarande att Jesus är Guds son.. må Allah öppna deras ögon för sanningen och vägleda dem. 


   
SvaraCitera